Israel Hayom

נתניהו מסתער על בנט, לפיד מסתער על הגוש

מתקרבים לבחירות: המהלך המכריע של המפלגות הגדולות על חשבון בנט: רה"מ בגיבוי לסמוטריץ' ● אלון דוידי: "לפני בחירות נתניהו מדבר ימין, אחריהן - הולך עם השמאל" ● לפיד בבליץ על תומכי כחול לבן, העבודה ומרצ ●

- יהודה שלזינגר

הקמפיינים של הליכוד ויש עתיד משנים כיוון, שמונה ימים לסיום מערכת הבחירות. בלי כוד תוקפים את ימינה, ביש עתיד את כחול לבן.

בליכוד מעריכים כי ישנם בין שבעה לעשרה מנדטים של מצביעים פוטנציאליי­ם למפלגה שעשויים לא להגיע לקלפיות, והחל מהיום מפעי לים אמצעים "לוחצים" יותר בניסיון להביא אותם.

בין השאר, כחלק מאסטרטגיית "שתיית הקולות" מבנט לליכוד, יפעילו בליכוד פעילים שיגיעו לבתי הכנסת בריכוזי אוכלוסייה של הציונות הדתית וישכנעו אותם שלא להצביע לבנט.

על פי אנשי המטה, ההוראה לפעי לים היא לברר למי הם מצביעים, ואם התשובה היא סמוטריץ' - ההוראה היא לעזוב. אם התשובה היא בנט - ההוראה היא להפעיל לחץ ולשכנע להמיר את ההצבעה לליכוד.

במקביל, החל מהיום יפעילו במ פלגה מבצע "ליכודלת", שלו אחראי ח"כ עמית הלוי, ובמסגרתו נאספו 150 אלף כתובות של אנשים שזוהו כמצביעים פוטנציאליי­ם שבפעמים הקודמות לא יצאו להצביע.

מי שאחראי לשלל מבצעי השטח הוא השר אלי כהן, שמונה בימים האחרונים לתפקיד יו"ר מטה הבחי רות של הליכוד, תפקיד שאותו ביצע בפעם הקודמת השר ישראל כץ.

כהן אמר: "בבחירות האלו מפלגות שמתחזות לימין עשויות להוביל את לפיד לראשות הממשלה. לכן המטרה שלנו היא למנוע זליגת קולות למ

פלגות ימין מדומות, והאתגר הגדול הוא להוציא כ 300 אלף תומכי ליכוד שלא הצביעו בפעם האחרונה על מנת שנקים ממשלת ימין יציבה".

ח"כ עמית הלוי הוסיף: "הלי כודלת הוא קריאת ההשכמה שלנו לשטח הליכודי. אנחנו ננסה לשכנע את המוני בית ישראל שיודעים שבי בי טוב למדינה, אבל חושבים שהוא ינצח גם בלעדיהם ונשארים בבית".

בתוך כך, ראש עיריית שדרות ומו עמד לכנסת ברשימת ימינה, אלון דוידי, אמר: "דיי עם כל הטפות המוסר של נתניהו לפני הבחירות. הוא מדבר על ימין על מלא לפני בחירות והוא מקיים ממשלת ימין שמאל או ממשלת אחדות או בכל פעם הוא קורא לזה בשם אחר. אין ספק שנתניהו לחוץ מההתחזקות שלנו בסקרים".

בתוך כך, במפלגת "יש עתיד" החליטו לשנות אסטרטגיה, ואח רי החיבוק החם שהעניקו למפלגות הקטנות בגוש השמאל, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קורא כעת לקהל המתל בטים לבחור בו ולא בהן. ביש עתיד חששו בתקופה האחרונה לתקוף את המפלגות הקטנות מהסיבה הפשוטה שהן תרדנה אל מתחת לאחוז החסי מה ובכך תסוכל האפשרות של לפיד להקים גוש גדול מול זה של נתניהו.

"הקטנות תלויות בנו"

לדברי לפיד, "אני מכבד את המ פלגות הקטנות ואת דרכן. יהיה להן מקום ליד שולחן של כל ממשלה אם תהיה לנו הזכות להקים אותה. אני רוצה להזכיר לכם שעם שישה מנ דטים לא עוצרים כפייה דתית. עם חמישה מנדטים לא משנים שיטת משטר. עם שבעה מנדטים לא עו צרים סחטנות פוליטית".

עוד הוסיף לפיד: "רק מפלגה גדו לה יכולה לעשות שינוי משמעותי. אני לא מודאג ממרצ והעבודה. הן יעברו. צריך להחליף שלטון וזה דרך מפלגות גדולות".

השר כהן:

"בבחירות האלו מפלגות שמתחזות לימין עשויות להוביל את לפיד לראשות הממשלה. לכן המטרה שלנו היא למנוע זליגת קולות למפלגות ימין מדומות"

 ?? צילום: אורן בן חקון ??
צילום: אורן בן חקון
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: יריב כץ ?? בנט
צילום: יריב כץ בנט
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? נתניהו. קריאת השכמה לשטח הליכודי
צילום: אורן בן חקון נתניהו. קריאת השכמה לשטח הליכודי
 ?? צילום: משה שי ?? לפיד. "לא מודאג מכחול לבן ומרצ"
צילום: משה שי לפיד. "לא מודאג מכחול לבן ומרצ"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel