Israel Hayom

יהודה משי זהב לחקירה פלילית

בעקבות העדויות על שורת תקיפות מיניות: המשטרה מעלה הילוך בפרשה ●

- איציק סבן

במשטרה הוחלט לפתוח בחקירה פלילית נגד יהודה משי זהב בחשד לביצוע עבירות מין לכאורה. זאת בהסתמך על תחקיר "הארץ", שחשף עדויות על מעשים מיניים שביו צע משי זהב לאורך שנים בקטינים ובקטינות בעדה החרדית.

ביום שישי החליט ראש האגף לחי קירות ולמודיעין לפתוח בבדיקת העי דויות שפורסמו בתחקיר נגד משי זהב, אף שכבר שלשום טענו גורמים במשטרה כי "לא יהיה מנוס מפתיחה בחקירה פליי לית" נגדו. חקירת הפרשה הוטלה על היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב ,433 שסגרה בעבר - מחוסר ראיות - תיק שנפתח נגד משי זהב בחשד לכאורה לאונס צעירה בירושלים. מדובר בתיק שנפתח בשנת ,2013 אך בעקבות סיי רובה של הצעירה להתלונן, נסגר מחוי סר ראיות.

קצין משטרה אמר אתמול כי "כפי שזה נראה, הן בהסתמך על אותה חקירה והן על פי הפרסומים האחרונים, משי זהב פעל באותה שיטה של ניצול והשתקה של קורבנותיו". הנחת העבודה של חוי קרי המשטרה היא כי העדויות שפורסמו בתחקיר "הארץ", "אמינות". עם זאת, עד עתה לא התקבלה תלונה רשמית נגד משי זהב. קצין משטרה בכיר לא הוציא אתמול מכלל אפשרות שללא שיתוף פעולה מצד מי שטוענים שנפגעו, החי קירה עלולה להיתקל בקשיים ראייתיים.

מקור משטרתי אמר אתמול כי גם העובדה שמשי זהב מיהר לוותר על פרס ישראל ולהשעות עצמו מתפקידו כיו"ר זק"א, "נבחנה כאינדיקציה לאמיתות הפרסומים נגדו".

כאמור, במשטרה מצפים כי הפרסוי מים בתקשורת יובילו להגשת תלונה כלשהי, כדי שיהיה אפשר באמצעותה לנהל נגד משי זהב הליך פלילי שיסייע בבוא העת לבסס נגדו כתב אישום. "זו לא עומדת להיות חקירה קלה, הן בשל הקושי של נפגע עבירת מין להיחשף, כל שכן כשמדובר במגזר שבו נעשו - אם נעשו - אותם מעשים המיוחסים לו", אמר אתמול מקור משטרתי.

מקור משפטי הוסיף ואמר שההחלטה לפתוח בחקירה פלילית לא נשענה על שאלת התיישנות על עבירות מין, אלא היא התחייבה כדי לאסוף את מלוא הראיות וכלל העדויות נגד משי זהב על מנת להגיע לחקר האמת. על פי ההעי רכה, משי זהב צפוי להיחקר באזהרה רק בשלבים מאוחרים יותר, כשהתמונה הראייתית נגדו תתבהר לחוקרים.

חוק העונשין, שתוקן לאחרונה ,2019יב קובע כי בעבירות מין בקטינים תחל תקופת ההתיישנות ביום שמלאו לקטין 28 שנים, לתקופה של עשר שנים.

מארגון "מגן", המלווה חלק מהנפגי עים, נמסר: "טוב עשתה המשטרה שפתי חה בחקירת האירועים והמעשים. אנחנו נשמח לשתף פעולה באופן מלא".

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? יהודה משי זהב. השעה עצמו מתפקידו בזק"א
צילום: אורן בן חקון יהודה משי זהב. השעה עצמו מתפקידו בזק"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel