Israel Hayom

הפרובוקציו­ת של ליברמן הן מערכת שקרים משומנת בדרך לבוחרים

- מתי טוכפלד

אביגדור ליברמן לא שונא חרדים. אין לו בעיה עם ישיבותיהם, קצבאותיהם ואורח חייהם. לא עם זה שהם לא משרתים בצבא, לא שהם לא לומדים לימודי ליבה, ולא בגלל ריבוי הילודה.

בגלגולו הקודם חשבו כולם כי ליברמן בכלל שונא ערבים. העובדה שהסכים לשבת עם הרשימה המשותפת בממשלה העידה כי לא היו שום דברים בגו. לליברמן מעולם לא היתה בעיה עם סירובם להכיר באופיה של מדינת ישראל, תמיכתם בטרור, או התנגדותם לשלום עם מדינות ערב המתונות.

כיצד ייתכן שליברמן, שנמצא בציבוריות הישראלית כבר כמה עשו רים, לא בוחל בשום אמצעי להישאר רלוונטי, ולהפוך את עורו פעם ועוד פעם באופן כה בוטה ללא בושה? הסיבה היא כי הוא שקרן מק צועי. כל הפוליטיקאי­ם צריכים לכופף, מי מעט ומי הרבה, את מידת האמת, על מנת להצליח. רבים מהם סופגים ביקורת על כך. לא פעם מעומתים באולפנים חברי כנסת, שרים ומועמדים פוליטיים עם אמירות ישנות שלהם, ולא פעם מוצאים את עצמם פוליטיקאים מובכים לאחר שהתגלה שמה שאמרו היום - הוא ההפך המוחלט ממה שאמרו פעם.

לא ליברמן. ליברמן לא יובך, כי משלח ידו הוא השקר. היה זה רק לפני 12 שנה שליברמן היה ממובילי הד רישה לשינוי מערכת המשפט. כאשר נכנס לממשלת נתניהו, תבע להעביר את כל התיקים הרלוונטיים, מביטחון הפנים ועד ועדת החוקה, ודרש למנות את יעקב נאמן, שנוא נפשה של המ ערכת, לשר המשפטים. כשמנעו ממנו בכירי הליכוד בני בגין, דן מרידור ומיקי איתן לקדם את שרצה בתחום, עלב בהם וכינה אותם "פיינשמקרים".

מי היה מאמין שבחלוף עשור וקצת יהפוך ליברמן לפיינשמקר בעצמו. כנראה רק ליברמן. מן הסתם לא האמין לאף מילה של עצמו כבר אז.

מי שיודעים טוב יותר מכולם כי זו המציאות, הם ראשי המפלגות החרדיות. במשך עשרות שנים עבדו עם ליברמן, כתף אל כתף, בכמה ממשלות ובאינספור זירות, ארציות ומקומיות. רקחו דילים, גנבו סו סים, וקידמו מהלכים. ליברמן היה יוצא ונכנס לחשובי הרבנים כחלק ממארג הקשרים שטווה, שנועדו להוציא את תוכניותיו לפועל, והיה כבן בית בלשכות השרים החרדים. את שבעת המנדטים שמצביעים בנאמנות למפלגתו יכול ליברמן להונות. לא את דרעי, ליצמן וגפני.

אבל הסחורה של ליברמן הולכת ונשחקת. דמותו החדשה והמומצאת כאויב החרדים צריכה תחזוק ושדרוג כדי שתמשיך לחדש ולרגש. וכך, ממערכת בחירות למערכת בחירות, על ליברמן להקצין יותר, להחריף את הפרובוקציה, ובמילים אחרות - להעמיק את השקר עד שלא יהיה אחד שלא יאמין לו.

אמירתו כי היה לוקח מריצה, מעמיס את החרדים ונתניהו ו"זורק למזבלה" מעידה שמעבר לתרבות השקר שפיתח, ליברמן מיצב את סופית עצמו כטרול פוליטי ירוד, וכסוכן הכאוס האולטימטיב­י של הפוליטיקה הישראלית.

מי שיודעים טוב יותר מכולם כי זו המציאות, הם ראשי המפלגות החרדיות. במשך עשרות שנים עבדו עם ליברמן כתף אל כתף באינספור זירות, רקחו דילים, גנבו סוסים, וקידמו מהלכים

כיצד ייתכן שליברמן, שנמצא בציבוריות הישראלית כבר כמה עשורים, לא בוחל בשום אמצעי להישאר רלוונטי, ולהפוך את עורו פעם ועוד פעם

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel