Israel Hayom

"ישראל תקפה מכלית איראנית "2019־ב

ה"טיימס" הלונדוני פירט מקרים שבהם ישראל תקפה כלי שיט איראני ● הראשון - תקיפת מכלית בים האדום ● במקרה השני, תקיפה מצפון לחופי לבנון עם מוקש ימי

- נטע בר

ה"טיימס" הלונדוני דיווח אתמול כי במהלך השנתיים האחרונות בוצעה סדרה של תקיפות ישראליות על כלי שיט איראניים, שבמהלכן נגרם לפחות מקרה אחד של דליפה גדולה של נפט גולמי לים האדום.

על פי הדיווח, ישראל תקפה את מכלית הנפט האיראנית "סביטי" בים האדום בחודש אוקטובר .2019 במהלך התקיפה פוצצו שני חורים בגוף הספינה ונפט גולמי רב דלף אל הים האדום.

במקרה אחר, כך נטען בעיתון הבריטי, שהתרחש בחודש שעבר, מוקש ימי הוצמד למכלית איראנית מצפון לחופי לבנון. בעיתון העריכו כי הסיכויים קטנים שהתקיפה היא זו שגרמה לזיהום הנפט בחופי ישראל ולבנון בחודש שעבר, זאת בשל זרמי הים הצפוניים באזור, אך רמזו כי ייתכן שפעולה דומה היא שאחראית לזיהום.

בעיתון נטען כי סדרת התקיפות הישראליות על תובלה ימית איראנית הגיעה בתגובה לסדרה של מעשי חבלה איראניים נגד כלי שיט מערביים במפרץ הפרסי, וכי הדבר נעשה באישורה ובתמיכתה של ארה"ב. בעיתון הבריטי טענו כי כוח של שייטת ,13 בשיתוף עם המוסד, הוא שעומד מאחורי התקיפות

וכי הוא עושה שימוש במוקשים ימיים ובאמצעי חבלה נוספים.

הדיווח הבריטי נשען על תחקיר מקיף שפורסם ביום חמישי שעבר בעיתון האמריקני "וול־סטריט ג'ורנל", שם נטען כי ישראל תקפה לפחות 12 כלי שיט איראניים שהובילו נפט וכלי נשק.

במהלך סוף השבוע הודתה איראן כי

ספינת מכולות הנושאת את דגל המדינה הותקפה בים התיכון. ראש צוות החקירה שמינתה טהרן לאירוע טען כי ייתכן מאוד שישראל היא שעומדת מאחורי התקיפה. במדינה כינו את האירוע "מתקפת טרור" והבטיחו כי האשם יימצא וייתן את הדין.

חברת קש

אמש הודיעה דוברות המשרד להגנת הסביבה בישראל כי מידע שמסרה חברת "בלאק קיוב" חושף את זהות בעלי המכלית אמרלד, שחשודה כי שפכה נפט גולמי מול חופי ישראל. המכלית אמרלד היא בבעלות חברה הרשומה באיי מרשל שנקראת ‪.Emerald Marine LTD‬ מהמידע שנמסר עולה כי החברה היא בבעלות משפחת Malah הסורית, וכי האונייה מבוטחות על ידי ‪The Islamic‬ ‪,P&I Club‬ חברת ביטוח המוכרת כאחת החברות היחידות בעולם המסכימות לבטח אוניות איראניות.

 ??  ?? פיצוץ בספינה איראנית
פיצוץ בספינה איראנית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel