Israel Hayom

השמיים הם הגבול

סקיי - פרק פתיחה כפול, טין ניק, ‪yes ,15:30‬ ו HOT

- ניר וולף עובר מסך

כמעט כמו אלף, ממש כמו אי.טי, גם סקיי - גיבורת סדרת הנו ער הקרויה על שמה - היא בעצם חייזר ידידותי למדי. למזלה, עם התרסקותה על כדור הארץ, היא פגשה מייד חבורת ילדים חנונים שמשתדלים לעזור לחברה מהכוכב האחר להסתתר מהרשויות, לה תחבא מבני האדם, להתקשר הביתה ולעזוב את כדור הארץ בשלום.

ככה שבגדול, העלילה של "סקיי", הדרמה היומית שיצרו גיורא חמיצר ונועה פניני ועלתה אתמול ב yes וב ,HOT מתקדמת לה בהשראת אי.טי, רק בגרסה מעודכנת שבה החייזרית האבודה מחליפה צורה ומתחזה לנערה הכי מקובלת בשכבה. במקביל, נשתלו זרעי תעלומות שלבטח יצמחו לאורך 42 פרקי העונה; או בעונה הבאה, שעל צילומה כבר סוכם עוד לפני שידור פרק הבכורה.

"סקיי" היא סדרה הרבה פחות ישראלית מכל הסדרות הקודמות שיצר כאן חמיצר, ושזכו להצלחה מסחררת )"האי", "השמינייה", "החממה", "שכונה"(. היא מתקדמת באיטיות יחסית, מתבססת על עלילה שיכולה להתרחש במדינות זרות, ולבטח גם ילדים דוברי שפות שונות יזדהו איתה.

אולם לפני ש"סקיי" יוצאת לכבוש את הקהל הבינלאומי, היא תהיה חייבת קודם למשוך את הילדים הישראלים. יש מצב שזה יקרה.

‪● ●‬

פסח בפתח, אז בואו נדבר רגע על סדר וניקיון, ולמה לעזאזל המסך של הערוצים המסחריים חייב להיות כזה מלוכלך, ותמיד מקושקש מאוד, וכל הזמן עמוס מידע, מילים, צבעים, סמלילים ומה לא.

המחלה הזו משותפת לחלק נכבד מהתוכניות המשודרות בקשת וברשת. בצד ימין הרי נמצא לוגו בולט של הערוץ, בצד שמאל למעלה מתחלף ריבוע גדול שמקדם את תוכניות הפריים טיים, ולפעמים הוא מסתיר את פניהם של אנשים שמתראיינים בחלונות. למטה ירוצו כותרות חדשותיות, טיזרים מסוגים שונים או קידומים נוספים לתוכניות הערב.

בחלל שעוד נשאר פנוי על המסך נהוג לשתול גם את שם התו כנית, לעיתים עם לוגו נוסף, כותרת לאייטם הנדון באותו רגע, כתובית עם שם האדם שמדבר, כתוביות לכבדי שמיעה, עיגולים עם מתרגמים לשפת סימנים, מלבן אדום המציין שידור חי, שעון שסופר לאחור לקראת איזה גמר של ריאליטי, ציוצים מהטוויטר, פוסטים מהפייסבוק, ובערוץ 20 אפילו נראו אתמול אמוג'יז מרח פים על חצי מסך. ואם שרדתם את זה, לפתע המסך יתכווץ אפילו יותר, ועל שליש ממנו תתנוסס תמונה של כוכבי ריאליטי שיזכירו לנו לצפות בתוכניתם.

העודף המוגזם הזה בפריים נראה כמו ברדק שיצא משליטה. למה צריך את זה? רק כי הצפה כזאת מייצרת התרחשות תמידית על המרקע וככה הערוצים מתפקדים בעצם כמו "שומר מסך" עם לוח מודעות אינטראקטיב­י, שמאפשר לצופים להשתיק את הסאונד ועדיין להישאר מעודכנים גם כשהם לא באמת צופים בטלוויזיה.

לקראת שידור: סדרת הדוקו המדוברת של כאן ,11 "שופטים בשר ודם", תגיע הערב (21:47) לסיומה בפרק חמישי, שנוגע בשליטה הישראלית בשטחים, בלגיטימציה של שופטי העליון בסוגיה, וגם בהחלטות מעוררות המחלוקת סביב ההתנתקות.

האם הסדרה אכן גרמה לצופיה להסתכל בצורה שונה על שופטים? הכל תלוי בעיני המתבוננים )ובדעותיהם הפוליטיות(.

 ??  ?? "סקיי". הפוטנציאל להצלחה בקרב הילדים קיים
"סקיי". הפוטנציאל להצלחה בקרב הילדים קיים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel