Israel Hayom

אדי מרפי חזר, אבל התוצאה לא טובה

"מגלה את אמריקה ,"2 אמזון פריים

-

הקומיקאי האגדי אדי מרפי מנסה לשחזר את ההצלחה האדירה של שנות ה 80 ב"מגלה את אמריקה "2 - סרט המשך מנופח, חסר נשמה ורק טיפה מצ חיק, שעלה באמזון פריים 33 שנה לאחר שהסרט המקורי היה ללהיט ענק.

העיתוי של סרט ההמשך רק נראה מקרי. אחרי שורה ארוכה של כיש לונות מביכים )שנקטלו בידי מבקרי הקולנוע וזכו להתעלמות גורפת מצד הקהל(, בשנה שעברה מרפי שינה כיוון וניסה לעשות סרט איכותי לשם שינוי. התוצאה, "קוראים לי דולומייט" )שז מינה בנטפליקס( אכן הניבה שלל בי קורות מפרגנות והציבה אותו בעמדה שממנה ניתן לגזור קופון. על פי הנתו נים ששחררה חברת אמזון, המהלך של מרפי הצליח מעל למשוער, ו"מגלה את אמריקה "2 הוא להיט הסטרימינג הגדול ביותר בשנה החולפת. ייתכן מאוד שזהו אכן המצב. לנו אין שום דרך לבדוק את הנתונים הללו, אך למרבה הצער, למ רות נתוני הצפייה המרשימים, היצירה עצמה מתקשה להתעלות לרמה גבוהה או להצדיק צפייה בסרט.

בניגוד לסרט המקורי, שאותו ביים אשף הקומדיות ג'ון לנדיס, הסרט החדש אינו קולנועי בשום צורה, ולכל אורכו הוא מספק את התחושה שהוא נוצר בידי ועדה. עוד לפני שכותרות הפתיחה מס תיימות כבר צצות על המסך פרסומות בוטות לחברות מסחריות, ובכלל, "מגלה את אמריקה "2 בעיקר יוצר הרגשה של אחת מיצירות האנסמבל העצלות והת פלות של אדם סנדלר )"מגודלים ,"2 למשל(, שבהן נוצר הרושם שלשחקנים הרבה יותר כיף מאשר לקהל.

העלילה הפעם עובדת בכיוון הפוך. כלומר, במקום לטוס לניו יורק כדי למ צוא לעצמו כלה, הנסיך האפריקני אקים )מרפי( ויד ימינו סימי )ארסיניו הול( טסים לתפוח הגדול כדי לאתר את בנו הממזר של אקים )שעל קיומו לא ידע עד עתה(. המטרה: להביא את הממזר חזרה לזמונדה, ולשכנע אותו להתחתן עם בתו של מלך המדינה השכנה.

"מגלה את אמריקה "2 גדוש בנאמ ברים מוזיקליים ראוותניים, בהופעות אורח רבות ובאינספור קריצות נוסטל גיות שמאוד מתאמצות לחפות על כך שהסיפור שרקחו עבורנו לחלוטין לא מעניין. ובכל זאת, בפנים מסתתרים גם כמה סגמנטים משעשעים. למשל, הס צנות שבהן אנו מבקרים שוב במספרה )שבה מרפי והול מגלמים את כל הד מויות( מצוינות, וגם ווסלי סנייפס, לסלי ג'ונס וטרייסי מורגן, שמופיעים בתפ קידי משנה, מצליחים לגרום לכמה צח קוקים. אבל בשורה התחתונה, זהו סרט עייף ונטול השראה שמתנדף מהתודעה רגע לאחר שהוא מסתיים. מוטב לדלג עליו ופשוט לצפות שוב בסרט המקורי )או ב"משנה מקום, משנה מזל", המצחיק יותר, לטעמי(. ציון: 5

 ??  ?? מרפי ב"מגלה את אמריקה "2
מרפי ב"מגלה את אמריקה "2

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel