Israel Hayom

הערב: צ'לסי וריאל מדריד מחפשות מקום בגמר ליגת האלופות

בגיל 36 הפך טיאגו סילבה לבוס של הגנת צ'לסי ומעמיד במקום את כל מי שמשחק לידו ● תומאס טוכל מתמוגג, חלוצי היריבות מתוסכלים ותקוות הבלוז נוסקות ● הערב, אחרי שנים של פספוסים, הוא רוצה לחזור לגמר ליגת האלופות על חשבון ריאל מדריד

- דור הופמן

בהיעדר קהל במגרשים, שומעים הכל. את הוראות המאמנים, את השופט, ובעיקר את השחקנים. במשחק בין צ'לסי לפולהאם בשבת בלט רגע שכזה. בזמן קרן לפולהאם נשמעה צרחה אדירה מכיוון טיאגו סילבה אל עבר הקשר הצעיר בילי גילמור. שתי מילים בלבד צעק הברזילאי: ,"HERE" ואחרי שגילמור ציית והתמקם איפה שסילבה ביקש, ."GOOD" הצעקות היו חזקות, מהדהדות, מפחידות, והן בדיוק מה שצ'לסי קיוותה לקבל כשהביאה העונה את הבלם בן ה־63.

כמו לא מעט שחקנים, גם סילבה מצא את עצמו בקיץ האחרון בצומת דרכים. קצת אחרי שפרצה מגיפת הקורונה הוא נקרא לשיחה עם לאונרדו, המנהל המה קצועי של פ.ס.ז', ושמע שאחרי שמונה עונות מוצלחות הקבוצה החליטה לוותר על שירותיו. הברזילאי הסכים להישאר עד סיום טורניר ליגת האלופות בליסה בון, ובמקביל דרש מהסוכן לחפש קבוצה חדשה. בבוקר ההפסד לבאיירן מינכן בגמר קיבל הבלם שיחה מהסוכן, וזה בישר לו על הצעה מצ'לסי. "לא חשה בתי פעמיים כששמעתי את זה", סיפר למגזין "FOURFOURTW­O" .

סילבה, שנולד וגדל בשכונות הקשות של סנטה קרוז בריו דה ז'נרו, עבר הכל בכדורגל ובחיים האישיים. הוא חווה אלימות ועוני, סבל ממחלה מסכנת חיים כשהיה מושאל לדינמו מוסקה בה 2005הב ונאלץ לראות מבה חוץ איך הנבחרת הברזילאית שלו חוטפת 7:1 מול גרמניה בחצי גמר הגביע העולמי הביתי .2014הב "הייתי רוצה למחוק את היום הזה, אבל זה בלתי אפשרי". אז במקום למחוק, סילבה החה ליט לכתוב פרק חדש.

כשחזר לפריז אחרי הטורניר הוא בנה בביתו מרתף מיוחד שבו יוכל לנשום חמצן טהור בלחץ גבוה, וכך יוכל להה תאושש מהר יותר. במקביל, הוא שומר על גופו בקנאות ומתכנן להאריך את הקריירה עד גיל .40

"המשחק החשוב בחיינו"

כשחתם הקיץ בצ'לסי, פרנק למפאה רד שלח לו תמונה של השניים לוחצים ידיים במשחק בין ברזיל לאנגליה. המנג'ר המפוטר היה מי שקיבל את טיאגו לקבוצה, והחיבור הזה תרם להתאקלמות. "הוא הבין בדיוק מה אני צריך", סיפר הברזילאי, "הוא גרם לי להבין שאני רצוי פה ושהגיל שלי ועניין השפה לא צריכים להפריע". למפארד גם נתן לסילבה את סרט הקה פטן במשחק השני שלו בקבוצה והבהיר מוקדם את מעמדו - מי שהיה הבלם של מילאן, פ.ס.ז' ונבחרת ברזיל, יכול להיות העוגן ההגנתי של צ'לסי גם בגיל .36

פיטורי למפארד היו יכולים לפגוע בבלם, אלא שבמקומו מונה תומאס טוכל. הגרמני לא רק אימן את סילבה בפ.ס.ז', הוא גם התנגד להודעת השחה רור שקיבל מלאונרדו ודרש שהברזילאי יישאר. לכן האיחוד בלונדון עשה טוב לשניהם באותה מידה.

לראיה - מאז שטוכל הגיע, צ'לסי היא קבוצת ההגנה הטובה ביבשת, כשבה22 משחקים תחתיו ספגה עשרה שערים, שמחציתם הגיעו אחרי שסילבה הורחק בתבוסה לווסט ברומיץ' .5:2

הברזילאי אמנם נעדר מכמה משחקים בגלל פציעות, אבל כשהוא משחק - במיוחד במשחקים הגדולים - הוא מזכיר את ימיו הגדולים ועוזר לאנטוניו רודיה גר ולאנדראס כריסטנסן להיות טובים הרבה יותר. למעשה, תחת טוכל צ'לסי לא ספגה שער בליגה ובגביע כשטיאגו סילבה על הדשא, ובליגת האלופות זה קרה לה רק מול פורטו בדקה הה39 ובמה דריד מול ריאל במשחק הראשון. "אנחנו כל הזמן לומדים ממנו דברים", אמר רוה דיגר, "הוא כמו בוס, גם בצורת הדיבור וגם בדרך שבה הוא מתאמן".

על אף הקריירה המרשימה, סילבה תמיד פספס את התארים הגדולים. עם פלומיננסה הפסיד בגמר ליברטדורס, למילאן הגיע אחרי הזכיות שלה בליגת האלופות ועם פ.ס.ז' העביר את שמוה נה השנים הקשות ששיאן הפסד בעונה שעברה בגמר בליסבון.

צ'לסי, כנגד הרבה ציפיות, מאפשרת לו להשיג את התואר שחמק ממנו כל השנים. "זה המשחק הכי חשוב בחיים שלנו", אמר לקראת הגומלין הערב מול ריאל, ואפשר להניח ששחקני צ'לסי לא יתנגדו שהוא יצעק את זה עליהם.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? טיאגו סילבה במשחק הראשון במדריד. עוגן הגנתי
צילום: אי.אף.פי טיאגו סילבה במשחק הראשון במדריד. עוגן הגנתי
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel