Israel Hayom

זעקת המשפחות: "חייבים להגיע לחקר האמת"

בקריאה לתיקון הכשלים שהובילו לטרגדיה, משפחות שכולות לא פסלו את האפשרות להקים ועדת חקירה ממלכתית: "אם היא תסייע, מדובר בדבר חיובי" ● "להתאים את ההר לאלפים שמגיעים אליו בכל שנה"

- חנן גרינווד

בני משפחותיהם של ההרוגים באסון שהתרחש בשבוע שעבר בהר מירון, יוצאים בקריאה לפעול באופן דחוף לתיקון הכשלים בהר שהובילו למות יקיריהם.

בשיחה שקיימו כמה מבני המשפ חות עם "ישראל היום", הם מבהירים כי אינם מחפשים אשמים לאסון מכיוון שהדבר לא יחזיר להם את יקיריהם, אך חייבים לפעול באופן דחוף לתיקון הכשלים כדי למנוע אסון נוסף.

"משפחתנו מאוד תשמח שיגי עו לחקר האמת, אך ממש לא מתוך האשמה של מישהו, אלא כדי למנוע דבר כזה בעתיד", אומר יצחק בינר, שבן דודו, מנחם זקבך, נהרג באסון.

"אם ועדת חקירה ממלכתית תסייע למנוע אסון שכזה, ברור שמדובר בדבר חיובי, אבל אין לנו שום רצון לתפוס אשמים כלשהם ולערוף רא שים על מה שהיה. אנו מאמינים שמה שהיה, היה צריך לקרות. תמיד אפשר למצוא אשמים באירוע כזה או אחר, אבל זה לא מתפקידנו. יש צורך לע שות השתדלות ושיעורי בית על מנת שזה לא יקרה שוב".

"ועדה - בזבוז של זמן"

גם במשפחתו של יוסף כהן, שנה רג גם הוא באסון, הביעו עמדה דומה. "איך זה יעזור אם יעשו ועדת חקירה ממלכתית? אז נמצא אשמים, זה יעזור למישהו? זה לא יביא אף אחד בחזרה", אמר אייב, בן המשפחה.

"אנחנו צריכים לפעול כדי שזה לא יקרה פעם נוספת. ההר בנוי בצורה מאוד בעייתית, וכולנו יודעים שאף אחד לא תיקן את הליקויים קודם לכן כי שום דבר לא קרה. יש פתרון מאוד פשוט - להתאים את המקום לעשרות אלפי האנשים שמגיעים אליו בכל שנה, בדיוק כמו שעשו בכותל המע

רבי או בקבר רחל", הוסיף.

"אם מישהו היה מציע לעשות הופעת ענק של זמר בהר מירון, כולם היו חושבים שזה מטורף, וזה מה שצריך להניע אותנו כעת - לא פשר לאלפים להגיע להר בצורה בטוחה", ציין.

שלומי סלוד, ששכל את אחיו, הרב חנוך סלוד, סבור כי אין מקום לפתוח בוועדת חקירה שרק תחפש אחר אשמים.

"זה בזבוז של זמן. כולם יודעים מה צריך לעשות כדי לתקן את המצב. אם יש לך בית צפוף ואתה מזמין אליו 200 אנשים, אתה לא צריך ועדת חקירה כדי לגלות מה השתבש. צריך לעשות מה שעשו בכותל המערבי - 'לגלח' הכל וזהו", אמר סלוד.

"במקום לעשות מעשים, הם מד ברים. אנשים יודעים מה צריך לע שות, ויש צורך לפעול", סיכם.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel