Israel Hayom

שיעור הנשירה של לוחמות זהה לזה של לוחמים

חשבתם שלוחמות נושרות יותר מלוחמים? "ישראל היום": שיעור הנושרות מהכשרה ק ממנו ● האבסורד: למרות השיח הציבורי -

-

שנים, מתגייסות לתפקידים אלו - אך לבסוף נושרות והופכות לחיילות עורפיות.

אלא שטענה זו היתה נכונה רק בעבר. מהנתונים שמסר צה"ל ל"ישראל היום" עולה כי ב 2013 עמדה הנשירה מיחידות החי"ר הקל, חיל התותחנים, חיל האיסוף הקרבי, ההגנה האווירית ופיקוד העורף על .25% המשמעות היא שבאותה שנה אחת מכל ארבע לוחמות שהתגייסה לשירות קרבי, נשרה בתקופת ההכ שרה ועברה לתפקיד עורפי.

בצה"ל הבינו את הבעיה, ולפני כמה שנים גיבשו תוכניות אימונים חדשות, שהורידו באופן משמעותי את היקף הפציעות בקרב נשים, וכתוצאה מכך גם את שיעורי הנשירה מיחידות לו חמות. כך, כבר ב 2014 נרשמה צני חה במספר הלוחמות שנשרו בתקו

פת ההכשרה, ל .15% ב ,2018 השנה האחרונה שעליה סיפקו בצה"ל נתונים מלאים, נרשמה נשירה של 16% בקרב הלוחמות במהלך ההכשרה.

מבחן פיקוד העורף

למעשה, הנתונים בשנים האחרונות בנוגע לנשירה בקרב נשים זהים לאלו של הגברים בתפקידי לחימה. כך, ב 2016 נרשם שיעור נשירה של 12% בקרב נשים וגברים כאחד. ב 2017 ירד מעט שיעור הנשירה ל ,11% ואילו ב 2018 נרשם גם כן שיעור זהה של 16% לנשים ולגברים.

נקודת השוואה נוספת מגיעה מפי

קוד העורף, שם משרתים לוחמים לצד לוחמות. מאז 2013 ניתן לראות כי שיעור הנשירה של לוחמות זהה או נמוך לעומת שיעור הנשירה של הלוחמים בטירונות של פיקוד העורף וההגנה האווירית. כך, ב 2018 נרשם שיעור נשירה של 14% בקרב הלוח מים בהכשרה זו, לעומת 10% בקרב הלוחמות. ב 2017 נרשם שיעור נשירה זהה בקרב גברים, לעומת 11% בקרב הנשים. ב 2015 נרשם שפל של 6% נשירה בלבד בקרב הלוחמות, לעומת 11% בקרב הלוחמים.

"לפני כשלוש שנים גובשה תפיסת כושר קרבי חדשה בצה"ל ונבנו שיטות

לפני כמה שנים גיבש צה"ל תוכניות אימונים חדשות, שהורידו את היקף הפציעות בקרב נשים, וכתוצאה מכך גם את שיעורי הנשירה מיחידות לוחמות

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? לוחמות במהלך אימון
צילום: אי.פי.אי לוחמות במהלך אימון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel