Israel Hayom

ככה נראית מניפולטיבי­ות

- על חקירת אילן ישועה גלעד צוויק

"נגמרו הבחירות אז אתה מסנן אותי?", כך הטיח מנכ"ל "וואלה!" לשעבר אילן ישועה בניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של רה"מ נתניהו, בתום עוד ניסיון כושל של ישועה ליצור עימו קשר.

מסרון זה ששלח ישועה לחפץ בשנת 2015 נחשף אתמול על ידי עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', בחקירתו הנגדית של ישו עה – חקירה שצריכה לגרום לזינוק במפלס הלחץ של מנדלבליט והפרקליטות.

חן הצליח לחלץ מישועה שלל הודאות שגם השופטים לא יכלו להתעלם מהן - לרבות סתירות מהותיות ונקיטה של "גישה מניפו לטיבית" מצידו. בעוד ישועה ביקש להציג עצמו כמנכ"ל כנוע, עבד לאדוניו הפוקדים עליו להפוך את "וואלה!" לכלי שרת של נת ניהו לטובת האינטרסים העסקיים של בעל הבית אלוביץ' - בעדותו אתמול הלך והת ברר כי ישועה דווקא היה דמות כוחנית ודו מיננטית, ולא בחל בהתערבות בתכנים כדי לרצות את אלוביץ' - ללא כל קשר לנתניהו. כך, למשל, התברר כי עוד בשנת ,2012 לפני המועד שבו החל כתב האישום, פנה ישו עה למנכ"ל "גלובס" על מנת לשנות תוכן בעיתון נגד חברת בזק - שהיתה בשליטת אלוביץ'. מנכ"ל "גלובס" נענה. "הוא עשה טובה לחבר", סיפר ישועה, שהוסיף כי ביקש "לרצות" את אלוביץ'.

בעוד ב"גלובס" ישועה נחל הצלחה, בע דותו התברר כי דווקא מול ראש הממשלה חווה כישלונות צרופים: ישועה, למשל, דחק באנשי נתניהו שרה"מ יגיע לחנוכת האולפן החדש של האתר - אך נענה בשלילה. בחלק אחר הודה ישועה כי ביקש סיוע מלא פחות מאלוביץ' כדי "להביא לפחות הישג של ראיון עם רה"מ", אך לא הצליח. ישועה הודה שחש

תסכול מאי הצלחתו לראיין את נתניהו - מציאות הפוכה ב 180 מעלות מזו שמנסים להציג בפרקליטות. מנגד, "בקשות" מצד נתניהו וסביבתו לפרסום דברים שליליים על בנט - סוגיה שישועה ניפח בעדותו הראשית - נדחו בסופו של דבר, והכתבות לא פורסמו. גם בקשותיו, שלא לומר תחינותיו של ישו עה, לראיונות עם שרה נתניהו - העלו חרס.

ישועה גם הודה כי "חלק מעבודת התק שורת זה תן וקח עם מושא הסיקור" - אמירה שבכל אקלים תקשורתי משפטי הגון היתה אמורה לסיים את סאגת תיקי האלפים )ולכל הפחות תיק ,(4000 מאחר שהיא שומטת את הקרקע מתחת לכל הרציונל של הפרקליטות: שכן אם מהות יחסי הגומלין בין מסקר למסו קר היא קח ותן, הכיצד כעת ניתן "להפליל" דרישות אלו )לכאורה( של נתניהו או של מי מאנשיו? לא בכדי כנראה לא הוגש מעולם בתולדות העולם הדמוקרטי כתב אישום נגד פוליטיקאי בכיר )תלוי איך מגדירים את ראש עיריית אשקלון( - שכלל סיקור תקשורתי כמרכיב בעבירה פלילית.

בעדותו אתמול נאלץ ישועה גם להודות כי שיקר פעם אחר פעם, גם בשיחות פרטיות וגם בראיונות בתקשורת, אפילו בנושאים רגי שים כמו מידת הרחמים שהוא רוחש לשרה נתניהו ולילדיה. הוא גם הודה שחש סלי דה אידיאולוגי­ת מנתניהו )"מחריב המפעל הציוני"(, וש"כל המערכת ידעה" שהצביע להרצוג ב .2015 אגב, בנקודה זו הודה ש"חד משמעית, יש סתירה" בין עדויותיו במשטרה לבין זו שבבית המשפט.

בשקלול כלל האמירות המדהימות הללו, השופט בר עם רמז כי לא ניתן לסמוך על דבריו של ישועה - רמיזה דרמטית במיוחד כשמדובר בעד התביעה המרכזי.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel