Israel Hayom

תקווה חדשה, הבטחות ישנות

- יהודה שלזינגר על הדילמה של סער

האפשרות להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו הופכת להיות קלושה עד אפסית, וביממה האחרונה עוסקים במער כת הפוליטית בשאלת זהותו של מקבל המנדט הבא מהנשיא.

מי שבפניו עומדת דילמה לא קלה הוא גדעון סער. הקרב המרכזי על קבלת המנדט הוא בין לפיד לבנט: לפיד נחוש לקבל לידיו את המנדט מחשש שאם יגיע לבנט - הוא עלול "לברוח" לו לניסיונות נוספים להקים ממשלת ימין עם הליכוד. בנט רוצה לקבל לידיו את המנדט כדי להחזיק בעמדת לשון המאזניים ולנסות להקים ממשלת ימין כפי שחזר והבטיח לבוחריו. ובאמצע עומד גדעון סער עם התלבטות לא פשוטה.

אם גוש הימין הכולל את הליכוד, החרדים והציונות הדתית יתמכו בהעברת המנדט לבנט, הוא יזכה ב 59 ממליצים. לפיד לעומתו מחזיק ב 45 ממליצים. ההערכה בליכוד היא שבמצב כזה יתקשה הנשיא לקבל לגיטימציה ציבורית להעביר את המנדט ללפיד, וגם אם, כפי שפורסם ב"ישראל היום", אין בכוונתו להעביר את המנדט לבנט - הוא יחזיר אותו לכנסת ומשם הדרך למערכת בחירות נוספת כמעט ודאית.

סער יכול לסייע ללפיד, הוא יכול לשנות את המלצתו לנ שיא מלפני כחודש ולהמליץ על לפיד לקבלת המנדט ולקרב אותו ל 59 מנדטים מול ,51 ואז הלגיטימציה הציבורית של הנשיא להעביר את המנדט ללפיד תהיה קלה יותר. מצד שני, במקרה של המלצה על לפיד יפר סער הבטחת בחירות מפור

האפשרות האחרונה היא להעביר את המנדט לבנט, אלא שסער, כמו לפיד, לא היה רוצה לראות את בנט מנסה להרכיב ממשלה יחד עם נתניהו

שת שלו מראיון בערוץ :13 "לשבת עם לפיד? זה כמו לשאול אם אשב תחת פיטר פן".

אם סער לא ימליץ על לפיד, ולפיד יישאר על 45 מנדטים בלבד, יש חשש בסביבתם שהנשיא יתרשם שלפיד לא יוכל להקים ממשלה, ויעביר את המנדט לכנסת. במפלגת תקווה חדשה יודעים בסבירות גבוהה שבבחירות נוספות הם נמחקים מהמפה הפוליטית.

האפשרות האחרונה היא להעביר את המנדט לבנט. בנט יזכה ליותר מ 61 ממליצים, ואז לנשיא אין שיקול דעת ויהיה חייב להטיל את המנדט על בנט. אלא שסער, כמו לפיד, לא היה רוצה לראות את בנט מנסה להרכיב ממשלה יחד עם נתניהו.

הלילה המנדט יפקע, אבל לנשיא יש עוד שלוש יממות לקבל החלטה. והבלאגן הפוליטי? גם אחרי הכרעת הנשיא לא עומד לשקוע.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel