Israel Hayom

חוקים רבים, בלי הבחירה הישירה: דיון סוער בוועדה המסדרת

לאחר שלא גייסו את תמיכת רע"מ, ההצבעה על החוק נדחתה ● ח"כ מאיר כהן: "לא מקובל שהיו"ר לא מעלה חוקים להצבעה כשהוא נוכח שאין להם רוב" ● בתמיכת בנט וליברמן: עבר חוק ההתיישבות הצעירה

- מיעוט הרוב דניאל רוט אבנרי כתבתנו בכנסת

הוועדה המסדרת של הכנסת התכנסה אתמול בערב לדיון בעניין קידום מהיר של שורת חו קים שהונחו שלשום על שולחן הכנסת על מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר היום.

על שולחן הוועדה עומד בראש ובראשונה חוק הבחירה הישירה, אותו מנסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם כדי למנוע בחירות חמישיות במקרה של אי הקמת ממשלה על ידיו, או כל חבר כנסת אחר בשבועות הקרובים. בסיעת ימינה הודיעו על תמיכה בביטול חובת ההנחה לחוק זה, מה שיאיץ את הליכי חקיקתו - אך לא הת חייבו להמשיך לתמוך בחוק גם בהמשך.

עם זאת, בשלב זה נראה כי החוק לא יעלה להצבעה לאחר שבלי כוד לא הצליחו להבטיח את תמי כת רע"מ. יו"ר הוועדה, מיקי זוהר אמר: "נכון לעכשיו, לא נערוך הצ בעה על חוק הבחירה הישירה. ייתכן שתוך כדי הישיבה יחולו שינויים".

בתגובה לכך אמר ח"כ מאיר כהן )יש עתיד(: "זה לא מקובל שיו"ר הוועדה לא מעלה חוקים להצבעה כשהוא נוכח שאין להן רוב". חברת מפלגתו קרין אלהרר הוסיפה: "כל הכנסות שהיו נהגתם כשפנים ולא הבאתם את זה, פתאום הכל בהול והיסטרי".

חוק נוסף שעלה להצבעה ועבר, הינו חוק הסדרת ההתיישבות הצ עירה ביהודה ושומרון. החוק עבר בתמיכת 19 ח"כים, בהם נציגי סיעות ימינה, ישראל ביתנו ותק

ווה חדשה, ובהתנגדות 13 ח"כים. ח"כ זוהר )הליכוד(, בירך על ההח לטה ואמר כי ההצבעה בטרומית תתקיים כבר היום במליאה. הוועדה אישרה גם את ביטול חובת ההנחה

גם לחוק פסקת ההתגברות, ברוב של 17 תומכים מול 15 מתנגדים, כאשר הפעם נציגי סיעת ישראל ביתנו התנגדו לחוק.

היום הוועדה המסדרת צפויה להתכנס בשעה 10:00 ולדון בחו קים נוספים. בין החוקים: חוק בי טול תוכנית ההתנתקות, חוק עונש מוות למחבלים, חוק איסור כניסת מסתננים, חוק הגבלת זכות הע מידה בבתי המשפט, חוק מינוי שופטים לעליון, ועוד. במפלגתו של סער, תקווה חדשה זעמו על כך שלא ניתן להם להגיש הצעות חוק משלהם.

ביטול חובת ההנחה, כפי שע ליו מצביעה הוועדה המסדרת, הוא הליך אשר מקצר את הזמן הנדרש להצעת חוק פרטית לעבור להצ בעה במליאת הכנסת. על פי תק נון הכנסת, אם חוק פרטי מונח על שולחנה, יש לחכות 45 ימים עד להצבעה עליו במליאה - אך אם מחליטה ועדת הכנסת, או הוועדה המסדרת בהיעדרה, להעניק לחוק פטור, אפשר יהיה להגישו להצבעה טרומית מייד.

בסיעת ימינה הודיעו על תמיכה בביטול חובת ההנחה לחוק הבחירה הישירה, מה שיאיץ את הליכי חקיקתו - אך לא התחייבו להמשיך לתמוך בחוק גם בהמשך

 ??  ??
 ?? צילום: דוברות הכנסת ?? חברי הוועדה המסדרת, אתמול
צילום: דוברות הכנסת חברי הוועדה המסדרת, אתמול
 ?? צילום: דוברות הכנסת ?? ח"כ זוהר
צילום: דוברות הכנסת ח"כ זוהר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel