Israel Hayom

חקירת האסון: המשטרה אספה מסמכים ממשרד הדתות

האיסוף בוצע על רקע בדיקה שמתקיימת במח"ש ● גורם משטרתי: "לא פיקחו על הנחיות המהנדס" ● ניצב בדימוס זועם על עמיתיו שמתראיינים בתקשורת: "עולה מדבריהם ריח פוליטי"

- איציק סבן

חוקרי המשטרה אספו אתמול מסמכים מהמשרד לשירותי דת במשרד הדתות, שעשויים לש פוך אור על ההתנהלות האזרחית בהר מירון ועל תחומי האחריות של משרדי הממשלה השונים. בימים האחרונים התנהלה חקירת המשטרה על מי מנוחות, וזאת בע קבות בדיקה שמתקיימת במחלקה לחקירת שוטרים )מח"ש( שתכליתה לברר מה היתה מידת המעורבות בהכ נות שקדמו להילולה ובמהלך הפיקוד

והשליטה על ההילולה עצמה.

כבר עתה ברור כי חרף קביעה חד משמעית של מהנדס, שלפיה רק כמה מאות בני אדם יכולים להימצא בחלקים בהר ובטריבונה של חסידות תולדות אהרון, נכחו באותם מקומות אלפי אנשים.

"אף אחד לא פיקח על הנחיות המהנדס ואף אחד לא מנע זאת, אף שמדובר היה בסכנת חיים כי הטרי בונה יכלה לקרוס", אמר אתמול גורם משטרתי ל"ישראל היום".

בתוך כך, אתמול, לראשונה, ניצ בים בדימוס הביעו זעם כלפי עמי

תיהם, שמאז האסון מתראיינים בכלי התקשורת כדי להגן על המשטרה תוך שהם מפנים אצבע מאשימה לעבר הדרג הפוליטי.

"אני תוהה כיצד קצינים בכירים עד מאוד, שלא נחשפו לתוכניות ולהיערכויו­ת לקראת ההילולה בהר מירון, כבר יודעים אל מי להפנות את האצבע המאשימה שלהם", אמר ניצב בדימוס.

חבר בפורום המפכ"לים והניצבים בדימוס הוסיף: "האם מעשה זה נועד להקדים ולהגן על מחדליהם שלהם לאורך כל השנים בשעה שפיקדו על אירועים מסוג זה, ובעת ההיא קולם נדם ולא נשמע?".

ניצב בדימוס אחר הוסיף: "מהו בדיוק המניע של אותם ניצבים ומפכ"לים לשעבר? האם הם מייצגים ערכים של מקצועיות שנועדה לבחון לעומק את מה שאירע באסון בהר מי רון כדי לתקן ולמנוע אירועים מעין אלו בעתיד, או שהם מנצלים את הבמה שנפרסה בפניהם כדי לייצג אינטרסים של בעלי עסקים שאותם הם משרתים?"

ניצב בדימוס נוסף הוסיף: "היה נכון וראוי, בצד הגיבוי שניתן למ

שטרה, שכל אחד מאותם רבי ני צבים וניצבים בדימוס יסתכל על עצמו במראה, יהרהר היטב וישאל את עצמו האם סביר שבאירוע שבו לא קרסה כל במה ולא התפוצץ כל מטען נפץ, ייהרגו 45 אנשים שה גיעו להילולה".

"האנשים סמכו ובטחו שמשטרת ישראל תעשה את כל הדרוש כדי להגן על שלומם ועל חייהם", הוסיף הניצב לשעבר.

"אני מקורב לחלק מרבי הניצבים והניצבים בדימוס, ואני שומע את ההתרחשויות. עולה שם ריח פו ליטי מובהק שמטשטש את היושר ואת ההגינות שבהם עליהם לפעול".

 ?? צילום: קונטקט ?? המשרד לענייני דתות
צילום: קונטקט המשרד לענייני דתות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel