Israel Hayom

הטבעת מתהדקת: נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע

המצוד אחר המחבל נמשך, רכבו השרוף נתפס והוחרם ● חשש בצה"ל: יבצע פיגוע נוסף ● דיווח פלשתיני: המחבל הוא מונתאסר א־שלבי מהכפר תורמוס עיא

- לילך שובל ודניאל סיריוטי בהכנת הידיעה השתתפה אפרת פורשר

כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה עצרו כמה חשודים במסגרת המרדף אחר המחבלים החשודים שביצעו את פיגוע הירי ביום ראשון האחרון בצומת תפוח. בפיגוע נפצעו שלושה תלמידי הישיבה באיתמר, אחד מהם באורח אנוש, אחר במצב קשה והשלישי קל.

את מעצר המבוקשים ביצעו לוחמי הימ"מ. הכוחות גם החרימו את הרכב החשוד ששימש את המחבלים לביצוע הפיגוע.

החשודים והרכב הועברו לחקירת כוחות הביטחון. נזכיר כי שלשום שרפו הפלשתינים את הרכב, ככל הנראה כדי לטשטש ראיות. צה"ל, שב"כ וימ"מ ממשיכים במרדף אחר המחבלים.

לפי דיווחים ברשתות הפלשתיניות המחבל הוא מונתאסר א־שלבי מהכפר תורמוס עיא הסמוך לרמאללה. עם זאת, גורם בכיר במנגנוני הביטחון הפלשתיניים צוטט בכלי התקשורת כשהוא מכחיש את הדיווחים על אודות זהותו של החשוד, וטען כי מדובר בדיווח מוטעה וכי אין מדובר במפגע שביצע את הפיגוע. לפי הדיווחים הפלשתיניים, כוחות שב"כ וצבא פשטו על בית המשפחה בכפר תורמוס עיא, החרימו ציוד ומסמכים ותשאלו את בני משפחתו. אתמול כיתר צה"ל גם את הכפר עקרבה, שם על פי המידע המודיעיני מתגוררים אנשים אשר סייעו למחבל לאחר הפיגוע. בין היתר הם סייעו לו להתחבא, כך עולה מהחקירה. בצה"ל חוששים כי המחבל, אשר על פי הערכות הוא עדיין חמוש, יבצע פיגוע נוסף.

נזכיר כי ביום הפיגוע הודיע צה"ל על תגבור כוחות של שני גדודים ביהודה ושומרון, מחשש לפיגועים נוספים שיבוצעו בהשראת הפיגועים בתחילת השבוע. הימים הקרובים נחשבים מועדים לפורענות לנוכח השבוע הרביעי של חודש הרמדאן, ביטול הבחירות הפלשתיניות ויום ירושלים שיצוין בקרוב.

שר הביטחון, בני גנץ, קיים אתמול סיור באוגדת איו"ש ובמינהל האזר

חי יחד עם מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף וראש המינהל האזרחי תא"ל פארס עטילה. גנץ סייר לאורך קו התפר ובגזרת אפרים ובנימין וקיים הערכת מצב שעסקה בהתפתחויות האחרונות בגזרה, בהיערכות לקראת ימי האזכור הצפויים ובמצוד אחר האחראים לפיגוע.

"הנחיתי להמשיך בדריכות הגבוהה בגזרה על רקע האירועים האחרונים", אמר גנץ, "במהלך היממה האחרונה כוחות הביטחון, צה"ל והשב"כ שמו את ידיהם על שורה של חשודים במעורבות בפיגוע ואנחנו נגיע למחבלים ונבוא איתם חשבון. כוחות הביטחון ערוכים לכל תרחיש".

שר הביטחון הוסיף כי "לצד הפעילות הזו אנחנו נמשיך לעשות כל שניתן בשביל לסייע לאזרחים הפלשתינים בקידום הכלכלה והבריאות מתוך אינטרס משותף".

 ??  ?? חיילי צה"ל מבצעים סריקות באזור הכפר עקרבה, אתמול
חיילי צה"ל מבצעים סריקות באזור הכפר עקרבה, אתמול
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel