Israel Hayom

מטרו אל המוות

אסון במקסיקו: גשר שעליו נסעה רכבת קרס כתוצאה מתחזוקה לקויה, 23 נהרגו ● אחד הניצולים סיפר: "כל התשתית רעדה" ● נשיא מקסיקו: "האירוע יתוחקר"

- דמיאן פצ'טר

לפחות 23 בני אדם נהרגו וע שרות נפצעו במקסיקו סיטי שלשום, כאשר הרכבת של קו מספר 12 המכונה "קו הזהב", ירדה מהפסים וקרסה במהלך נסיעתה מעל גשר בס ביבת התחנה "אוליבוס".

לתאונה קדמה היסטוריה ארוכה של בעיות תשתית. "שמענו רעש חזק ואז הכל קרס", תיארה מריאנה, אחת השו רדות. "לא נפצעתי ולכן עזרתי למספר רב של מבוגרים לצאת מהחלון ולא

חר מכן דרך המדרגות", הסבירה. עדים נוספים סיפרו כי הרכבת היתה יחסית מלאה, דבר לא שגרתי בהתחשב בשעה המאוחרת שבה אירעה התאונה.

בתקשורת המקומית דווח כי רשויות הבירה יפנו לצד שלישי בי נלאומי על מנת לחקור את נסיבות התאונה. "צריך להמתין לבדיקות", אמרה קלאודיה שיינבאום, ראש עי ריית מקסיקו סיטי.

"ראינו את זה מגיע", סיפר עד ראייה שראה איך קרון הרכבת מתמו טט. "כאשר נסענו על הכביש המהיר שמענו את העמודים ואת כל התשתית של המטרו רועדים", הוסיף.

העבודות של הקו החלו ב .2008 הוא נחנך רשמית ב ,2012 אך מייד עם תחילת הפעלתו נדלקו נורות אדו מות: לאחר כמה חודשים החלו להופיע בעיות תשתית חמורות שגרמו להשב תה זמנית של הרכבת, בפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה. הוקמו ועדות חקירה, פוליטיקאים האשימו זה את זה ובכירים פוטרו. בסוף 2015 התנועה חודשה במלואה, ונערכו טקסים וחגי גות. אך גם גורמים חיצונים תרמו את

חלקם לכאורה לבעיה סביב "קו הזהב", לדוגמה כאשר ב 19 בספטמבר 2017 התרחשה רעידת אדמה במדינה, שפגעה קשות במערכת המטרו של הבירה. כתו צאה מכך תנועת הרכבות עברה ארגון מחדש באופן זמני ותחנת "אוליבוס" הפכה לציר מרכזי בתכנון מחדש של הקו, עם עומס יתר שנמשך חודשים.

נשיא המדינה אנדרס מנואל לופס אובראדור הבטיח כי יפעל לחקור את האירוע. "לא נסתיר מידע. העם המק סיקני צריך לקבל את כל האמת ואנחנו נעדכן לגבי הנושא המצער הזה", אמר.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? זירת התאונה
צילום: אי.פי.אי זירת התאונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel