Israel Hayom

סערת מדיניות הפרטיות בווטסאפ חוזרת: השינויים יחלו ב 15 במאי

אחרי הזעם הציבורי בעולם, וההתקפלות של פייסבוק - הצעד השנוי במחלוקת חוזר ● משתמש שלא יסכים שהמידע שלו ישותף עם פייסבוק, ימודר מהאפליקציה ● ההודעות עדיין מוצפנות, ולחברה לא תהיה גישה לתוכנן או לזהות הצדדים המתכתבים

- ינון בן שושן

זוכרים את סערת שינוי מדיניות הפרטיות של ווטסאפ, שיצרה גל איומים מצד צרכנים לעזוב לאפליקציות מתחרות? אז הצעד לא בוטל, אלא רק נדחה, ובשבת הבאה, 15 במאי, צפויים להיכנס לתוקף השינויים המדוברים.

בחתימה על הסכם תנאי השירות הח דשים, הרשת החברתית לא משאירה לכם יותר מדי ברירות - ואם לא תאשרו את התקנון החדש, לא תוכלו להשתמש באפליקציה.

מה ווטסאפ רוצה? לפי ההודעה ששחררה הרשת החברתית לשני מי ליארד המשתמשים, משמעות הצעד היא שמעתה יידרשו המשתמשים לא פשר לווטסאפ לשתף את המידע שלהם עם החברה האם שלה - פייסבוק.

בחברה מדגישים כי לא תהיה לה גישה להודעות ולשיחות של משת משי ווטסאפ, היא לא תשמור רשומות של זהות המתכתבים, לא תשתף את אנשי הקשר של המשתמשים עם חברת פייסבוק וגם לא את נתוני המיקום של המשתמשים.

הסיבה: אינטגרציה

מה הסיבה לצעד? ככל הנראה מדובר בצעד נוסף באסטרטגיה שעליה הכריז לפני כשנתיים מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, אז הודיע כי בכוונתו ליצור אינטגרציה בין כל שירותי החב רה - כולל אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר ואוקולוס. מהלך דומה ראינו לאחרונה, אז איחדו ברשת החברתית בין תיבות הדואר של אינסטגרם ומסנג'ר.

הנתונים שיועברו לפייסבוק כוללים מטא דאטה טכני, כלומר סוג המכשיר שבו אתם משתמשים, מספר הטלפון שלכם, מספרי הטלפון של אנשי הקשר שלכם, מידע על ההתחברות האחרונה שלכם לשירות ומידע דיאגנוסטי.

ניסיון דומה נעשה לפני כשנתיים, אך ווטסאפ לא התנתה את השימוש ביישום בשיתוף מידע עם פייסבוק, ואפשרה לסרב לכך.

עכשיו, למעשה, הבחירה הזו נעלמת, ובעיתוי משונה מאוד - כאשר הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב, ,FTC וחברי קונגרס ממשיכים לבדוק את התנה לות הרשת החברתית וענקיות טכנו לוגיה אחרות בחשד לאנטי תחרותיות ולמונופול.

 ??  ?? הסבר על השינויים שפורסם על ידי ווטסאפ
הסבר על השינויים שפורסם על ידי ווטסאפ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel