Israel Hayom

מות, כביות

תחשבו שוב ● נתוני צה"ל נחשפים לבקשת רבית זהה לזה בקרב לוחמים, ולעיתים נמוך לצה"ל אין מידע על היקף פציעת לוחמות

-

אימון חדשות", נמסר מצה"ל, "גוב שו תוכניות אימונים דיפרנציאלי­ות ומדדים חדשים, אשר מביאים לידי ביטוי מדדי מעבר והצטיינות וכוללים מרכיבים שונים הנגזרים מתוכניות האימונים. התהליך הוטמע בהכשרות הבסיס של לוחמים ולוחמות, בהכש רות הפיקוד, בקורס הקצונה וכן בה כשרות המתקדמות, והביא לצמצום משמעותי בנשר של לוחמים ולוחמות, וכן לשיפור מתמיד ביכולות הפיזיות והמקצועיות במסגרת הכנתם למשי מות המבצעיות".

לצד נתונים אלו, התבקשו בצה"ל לספק נתונים על אודות פציעות של

נשים לעומת גברים, אך למרבה האב סורד - התברר כי אף שהנושא נמצא בשיח הציבורי כבר שנים ארוכות, אין נתונים מרוכזים על אודות הפציעות של נשים בצבא. בתשובה לפניית "ישראל היום" נמסר מדובר צה"ל: "הנתונים אינם קיימים בידי צה"ל באופן מרוכז".

על מנת לאתר את הנתונים, טענו בדו"צ, יש למפות את המשרתים בי חידות הלוחמות, להיכנס לתיקים הר פואיים ולנתח את הנתונים. לא ברור כיצד בוחנים בצה"ל את השאלה אם לו חמות מסוגלות לבצע את תפקידיהן כמו הגברים, ללא נתונים מרוכזים מעין אלו.

"אין הנחות במשא"

בצה"ל הדפו את השאלה אם נשים קיבלו פטור מהרמת משקלים כבדים בשל מצבן הפיזיולוגי, טענה נוספת שעלתה בקרב מתנגדי שילוב נשים כלוחמות. "לפי מדיניות צה"ל, נשים אינן מקבלות פטורים רפואיים מביצוע פעילות מסוימת בשל היותן נשים", אמרו בצה"ל.

עוד נמסר כי אין הבדלים בין נשים לגברים בכל הנוגע לכשירות מבצ עית: "הכשירות המבצעית הנדרשת מחיילים ומחיילות המשרתים באותה מסגרת היא זהה, ואין שחר לטענות בדבר הורדת הרף. בצד זאת, ההבדלים הפיזיולוגי­ים והאנטומיים בין גברים לנשים באים לידי ביטוי באופן הע רכתם במבחן הבר אור".

צה"ל: "לפי מדיניות צה"ל, נשים אינן מקבלות פטורים רפואיים מביצוע פעילות מסוימת בשל היותן נשים. אין שחר לטענות בדבר הורדת הרף"

 ?? צילום: יהודה בן יתח ?? בניגוד לטענות, לא נושרות יותר מגברים
צילום: יהודה בן יתח בניגוד לטענות, לא נושרות יותר מגברים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel