Israel Hayom

אינפלציה? מחירי המזון ירדו ב־%7 ב־3 השנים האחרונות

סקר משרד הכלכלה והלמ"ס: הפער בין רשת המזון הזולה והיקרה במארס - 49% ● המחירים באינטרנט הושוו למחירים בסניפים ● רמי לוי - הזול ביותר

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

בחודש מארס האחרון, שבו חל פסח, עמד הפער בין רשת השיווק היקרה ביותר - שהיתה אמנם חנות נוחות בתחנות דלק - לזולה ביותר, על לא פחות .49%־מ בסכומים מוחלטים, מדובר ב־063 שקלים בין היקרה לזולה.

כך התברר מנתוני המועצה לצרה כנות, שאספו ופרסמו משרד הכלכה לה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. רשימה זו כוללת רשתות דיסקאונט, רשתות שכונתיות וחנויות אונליין.

ברשימת הרשתות שהובילו ב"סל המוצרים הבסיסי" המשתלם בחג הפסח ובמארס האחרון, עמד סל ממוצע על 905 שקלים.

הסל שנבדק כולל 68 מוצרים בסיה סיים מהקטגוריות: חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

פערי ענק של מאות ש'

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבה סיסי במחיר הגבוה ביותר באותו החודש היא "מיני סופר אלונית" - סל בעלות של 1,101 שקלים.

לעומת זאת, הסל הזול ביותר היה של רמי לוי באינטרנט - 741 שקלים. לאחריו רמי לוי בסניפים עצמם - 782 שקלים ומחסני השוק, עם 794 שקלים.

מבחינת מחירים ברשתות גדולות המאופיינות ברמת מחירים נמוכה יחה סית, הפער בין הזולה ליקרה הצטמה צם .18%הל

הסל ברשת רמי לוי עמד על 782 שקלים ולאחריו שופרסל דיל - 814 שקלים, ויקטורי 815 שקלים, יינות ביתן עם 819 שקלים, ביוחננוף 838 שקלים ובשוק מהדרין 921 שקלים.

מתוך רשימת חנויות האונליין שנה בדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על .23%הכ

הסל של רמי לוי באינטרנט היה כאמור הזול ביותר גם כאן, עם 741 שקלים לסל. אחריו רשת ויקטורי באונליין, האתר של שופרסל אונליין

וזה של מגה אונליין.

כמו כן, נבדק שינוי ברמת המחיה רים ברשתות השונות במארס, בהשוואה לאותו חודש .2020הב מרבית הרשתות הציגו ירידת מחירים בהשוואה לאשתה קד, שכן בשנת הקורונה היה טירוף של ביקושים מצד כלל האזרחים.

הרשתות טיב טעם וקוהאופ הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיה עור של ‪113( 11%‬ שקלים) וה%01 92( שקלים), בהתאמה.

חצי חינם התייקרה מעט

אלו שהתייקרו דווקא היו הרשתות חצי חינם ויינות ביתן בסיטי (הרשת השכונתית של יינות ביתן בבעלותו של נחום ביתן), עם עליית מחירים בשיה עור של .3%-1% באונליין היו אלו מגה בעיר וקינג סטור, שהתייקרו באחוזים בודדים.

מבחינת ממוצע כלל הרשתות במאה רס בהשוואה לדצמבר ,2018 עולה כי נרשמה ירידה של כה%7.

עלות הסל הממוצע בדצמבר 2018 עמדה על 970 שקלים, לעומת עלות ממוצעת של 905 שקלים כעת.

עלות הסל ברשתות הנבחרות עמדה על כה839 שקלים בחודש דצמבר ,2018 בהשוואה לעלות של כה138 שקלים כעת - ירידה של כה%11 בעלות הממוצעת של הסל.

הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הגבוה ביותר היא "מיני סופר אלונית". הסל הזול ביותר היה של רמי לוי באינטרנט - 741 שקלים

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? מחירו של סל ממוצע במארס - 905 שקלים
צילום: יהושע יוסף מחירו של סל ממוצע במארס - 905 שקלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel