Israel Hayom

איפור עם אג'נדה

טהוניה רובל פונה לעולם העסקים ומשיקה ליין איפור שיכלול גם מוצרים לנשים עם עור כהה

- ענבל אלמליח

רובל מוסיפה לעצמה טייטל חדש: אשת עסקים. הדוגמנית וזוכת "האח הגדול" חברה לגל גונן, בעלים של מותג איפור הנושא את שמה, ויחד הן משיקות מיזם ביוטי בשם ‪,"GALGONEN X TAHOUNIA"‬ שבאמצעוה תו הן שואפות לעורר את השיח סביב כהות עור.

קשה להתעלם מהשוני בין השתיים. לא רק ברמה הוויזואלית, אלא גם ברקע שממנו מגיעה כל אחת מהן. שתי הנשים גדלו משני צידי המה תרס של החברה הישראלית, האחת גדלה בהרצה ליה, התחנכה בבתי הספר הטובים בארץ ברווחה כלכלית, והשנייה, אישה שחורה, ילידת אתיופיה, שחוותה קשיי עלייה ועוני ונאלצה להיאבק בגזה ענות לאורך כל חייה.

"כנערה, תמיד הרגשתי מכוערת ושונה", מסה פרת טהוניה. "התחושה הזו שלכל החברות שלך חוץ ממך יש איפור שמתאים להן, והן יכולות להיכנס לכל מקום ולרכוש מוצרים, רק הגבירה את תחושת השונות שלי. כדוגמנית, הייתי מגיעה להפקות ולימי צילום ומגלה שאף אחד מהמאפרים לא מחזיק מוצרים שמתאימים לגוון העור שלי, ופשוט נאלצתי להביא את האיפור האישי שלי, שתמיד נקנה בחו"ל. לצערי דווקא בשנה האחה רונה קרו לי יותר מקרים כאלה, ולכן התחזקה בי התחושה שמשהו חייב להשתנות".

לדבריהן, החשיבות של המהלך היא בראש ובראשונה לתקן אפליה שקיימת בשוק ובתחום האיפור. "לא ייתכן שנערה עם עור כהה תיכנס לכל רשת פארם ולא תמצא את המוצרים שמה תאימים לה. זה גם עניין של שייכות, כי ברגע שלא קיימים מוצרים שמתאימים לי, מה זה אומר? שאני לא חלק מהחברה הזו, שלא רואים אותי, שאני לא כמו כולן?" תוהה טהוניה.

"באמצעות מוצרי האיפור כל אישה ונערה, לא משנה אם היא מאתיופיה, ממרוקו, מרוסיה או מתיה מן, תמצא את המוצרים שנכונים ומתאימים לה. אין מודל יופי אחד וכל אחת יפה בדרכה", אומרת גונן.

המוצרים בסדרה, שמותאמים לכל גוני העור, כוללים מייקהאפ, קונסילר, קונטור, ליפגלוס, סומק, ועוד. המחירים נגישים, בטווח של 80 עד 200 שקלים.

לאחרונה גם תקווה גדעון, יוצאת "האח הגדול", פרסמה שהיא מוציאה ליין איפור לכהות עור.

"האמת ששמענו על כך כמו כולם דרך התה קשורת. זה רק מראה שקיים לזה שוק, ואנחנו שמחות שסוףהסוף נשים כהות עור תקבלנה את היחס שמגיע להן אחרי שנים רבות של התעלה מות. ברמה העסקית אנחנו מאמינות שיש מקום לכולן, ואנו מאחלות לה בהצלחה רבה".

 ?? צילום: רון קדמי ?? באו לשנות את התודעה. טהוניה רובל וגל גונן
צילום: רון קדמי באו לשנות את התודעה. טהוניה רובל וגל גונן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel