Israel Hayom

איפור עם אג'נדה

אורית שחף, סולנית להקת "היהודים", היא מעתה לא רק זמרת, אלא גם מעצבת אופנה עם חנות חדשה eBay-ב

- ענבל אלמליח

אנשים רבים החליטו לשנות מסלול בקה ריירה שלהם בתקופת הקורונה. חלקם בחרו לקחת תחביב קטן ולהפוך אותו למקצוע חדש. אחת מהאנשים שהחליטו ללכת לכיוון שונה ולהודיע על כך לעולם היא אורית שחף, זו עם הקול הייחודי והתלתלים הבלונדיה ניים, שמוכרת לכולם מלהקת הרוק "היהודים". "עד הקורונה הייתי עסוקה במרוץ החיים, ופתאום הכל נעצר בבום, מה שנתן לי את המקום לעשות דברים אחרים", היא מספרת. "די השתעממתי בקורונה והתחלתי לעצב מבוקר עד ערב, פשוט נשאבתי פנימה לעולם יצירה אחר שהוא לא מוה זיקה. עיצבתי שמלות, נעליים, תיקים, בגדי ים ועוד. עשיתי גם מוזיקה בדרך, ויש שירים חדשים גם לי וגם לתום".

אם הבנתם נכון, לטייטל הזמרת והרוקרית אפשר להוסיף מעתה גם מעצבת אופנה. בימים אלה, שחף משיקה קולקציית ביגוד והנעלה שעיה צבה בהשראת הסטייל הייחודי שלה, שתימכר בחנות חדשה שפתחה בפלטפורמת הסחר המה קוון .eBay נוסף על כך, לרגל השקת החנות, מציעה הזמרת למכירה פומבית גיטרה מעוצבת על ידיה מהאוסף הפרטי שלה, ששימשה אותה בצילומי הקליפ "אין לך מקום". "החיבור שלי לאופנה ולתפירה היה מאז ומתמיד חלק ממני. אמא שלי היתה תופרת לי שמלות לימי הולדת ולחגים, כך שמכונת התפירה תמיד היתה פתוחה. כשהייתי חוזרת מבית הספר ורואה את המכונה על השולחן, היא כאילו היתה קוראת לי. התחה לתי בקטן, תפרתי שמלות ובגדים לבובות שלי, תפרתי למכונה גם את עצמי, או יותר נכון את האצבע שלי. תמיד ציירתי על הבגדים שלי, די השתעשעתי ונהניתי, כמו במשחק".

שחף מספקת פתח לטאץ' האישי והייחודי שלה במגוון פריטים, החל מחולצות וסווטשירטי­ם, דרך שמלות קיץ ועד תיקים ונעלי סניקרס מעוצבות. "אני מאוד מתרגשת. לרוב אני מעצבת בעצמי את בגדי ההופעות, אני תופרת או מציירת על הבגדים, משתמשת ביצירות אמנות שיצרתי ובה ציורים שציירתי לאורך השנים, שחלקם גם הפכו לעטיפות באלבומים שלנו. הפעם שילבתי את כל הדברים יחד לקולקציה של בגדים שהייתי שמחה שיהיו במלתחה שלי גם להופעות וגם ליומיום. הבחירה בחנות מקוונת גם מתאימה לרוח התקוה פה וגם פותחת בפניי את האפשרות לפנות לשוק הבינלאומי במקביל לשוק המקומי". לשאלה אם יש מחשבות על חנות פיזית, עונה שחף כי "כרגע לא, ובטח שלא בתקופת הקורונה. עכשיו אף אחד לא פותח חנות אלא יותר סוגרים חנויות לצערי. מהצד החיובי יותר, השינויים שהביאה איתה הקוה רונה, עם פתיחת אפיקי מכירה אונליין, מאפשרים לי להיפתח לקהל גם מחוץ לישראל, שכמעט בלתי אפשרי להגיע אליו רק בחנות פיזית".

אם חשבתם למצוא בחנות האינטרנטית בגדים לפי צו האופנה העדכני על פי הספר, אתם לא במקום הנכון. מדובר בבגדים שעוצבו בקו אקלקטי ואחר ממה שראינו, מה שמתאים מאוד לרוקרית שהיא. תמצאו שם בגדים צבעוניים, פרינטים ציוריים וכן חולצות שכוללות את המילה "רוק". "טרנדים לא עניינו אותי", היא מסכמת. "זה לא שאני לא מעוה דכנת, אני פשוט עושה מה שאני אוהבת. אני חושה בת שהציורים שעל הבגדים משקפים אותי, ציירתי אותם בכל מיני מצבים בחיים, שמחים ועצובים".

 ?? צילום: ציפורה עוזיאל ?? טייטל חדש. אורית שחף והגיטרה האיקונית
צילום: ציפורה עוזיאל טייטל חדש. אורית שחף והגיטרה האיקונית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel