Israel Hayom

חיות וחיוכים

חיות באור הזרקורים, נטפליקס

- צביה בלום l עוברת מסך

נדמה שמאז ומעולם הדברים הכי חמודים בטלוויזיה הם בעלי חיים. תמימים, אוהבים, ורק רוצים לקפוץ מאושר כשאנחנו מגיה עים הביתה (במקרה של חתולים זה יכול להיות שונה). גם ברה שתות החברתיות סרטוני חיות נמצאים בראש הרשימה כמספקי בידור או מסיחי דעת, כי מי לא ניסה לעבוד וקיבל לינק לסרטון של חתול עם כובע גרב ורוד שלוקח טרמפ על צב, ומעולם לא השלים את עבודתו?

גם סוכנות החיות "פטס און קיו" מבינה את הערך הטמון בבעלי חיים. בעלות הסוכנות, קולין וילסון ומליסה מיי קרטיס, מספקות חיות חמודות במיוחד שיודעות לבצע טריקים לסרטים, פרסומות ולכל מי שצריך, ונראה שאין דרך מהנה יותר להרוויח כסף.

בחמשת פרקי הסדרה העליזה, מנסות השתיים לגלות כישרונות חדשים כדי לצרף אותם לסוכנות. התנאים: חמידות, טריקים ובעיה קר רשימת עוקבים גדולה באינסטגרם. המסקנה שלהן ברורה: אם עדיין לא פתחתם עמוד לכלב שלכם, אתם מבזבזים את הזמן: ייתכן שבשלב הבא הוא יככב בפרסומת לשואבי אבק. בחלק מהפרקים מופיעות חיות שנחשבות ל"סלבס" - ארנב ענק עם המוני עוקבים וכלב שהפך למפורסם כשזכה בכמה תחרויות כיעור.

קולין ומליסה עושות הכל כדי לגייס חיות נוספות לסוכנות. הן נוסעות לתחרות הכלב המכוער בעולם, מגיעות עם הלקוחות לתה חרות "הכלב הגולש", עושות אודישנים לחיות, ובאופן כללי נהנות מהעבודה. כשאתם יושבים עם כוס קפה ומנסים לתייק מסמכים בנושאי מס - הן מלטפות עז פרוותית שיודעת לעמוד על שתיים. המשפט "זה היום הכי טוב בחיי" נאמר לא מעט, ומובן למה.

הדילמה העיקרית שלי בצפייה היתה השאלה עד כמה החיות אוהבות שמאמנים אותן לקפוץ דרך חישוקים, להסתובב סביב עצמן ולהשמיע קולות לפי בקשה. בתוכנית עצמה האימונים מוה צגים כקלילים ומתחשבים עם חיוך, ליטוף וחטיפים, אבל מי יודע מה מסתתר מאחורי דלתיים סגורות? מה קורה כשהכלב לא רוצה לקפוץ כשאומרים לו? כשלתוכי לא מתחשק לשיר? האם אותן חיות היו מעדיפות שישאירו אותן לרבוץ בשקט מול הטלוויזיה עם פיינט של גלידה בטעם בצק עוגיות? ייתכן שאני משליכה.

באחד הפרקים מתבקשות מנהלות הסוכנות לעזור למקום מחסה לחיות אקזוטיות, שלא מגיעים אליו כמעט מבקרים.

הן יושבות וחושבות על דרכים להפוך את המקום לוויראלי, ועוה לות על רעיון: הן מזמינות אמנית מפורסמת שתטביע את חותמה על קיר אינסטגרם שהוקם במיוחד למטרה זו, כדי שמבקרים יגיעו במיוחד להצטלם על הרקע הייחודי. "עכשיו", אומרת באושר אחת המנהלות, "כשאנשים יצטלמו מול ציור הקיר, גם החברים שלהם ירצו לעשות את זה!".

מתברר שכיום כבר לא מספיק להעלות לרשתות החברתיות סרטונים של קנגורו וארמידלו. כדי לגרום לאנשים לרצות להגיע צריך גם רקע מתאים לתמונה - ורצוי משהו שיקבל הרבה לייקים. היי, ילדים, נוסעים היום להצטלם מול קיר אינסטגרם! ואם יישאר זמן, תוכלו להאכיל קופים.

הסדרה, כאמור, קלילה, עליזה וצבעונית. בעלות הסוכנות מסה פקות את הסחורה עם שנינויות וראיונות קצרים ומשעשעים, למה רות שגם אם הן היו יבשות כשני זרדים וחסרות הומור באותה מידה, החיות היו מצילות את המצב. קחו חזיר שהולבש בבגדי חתן מעוצבים שהוכנו במיוחד בשבילו, כלבה גולשת חסרת רגל בשם בת'אני המילטון ותרנגולת שקופצת בתוך חישוק - ותבינו שלא הייתם צריכים הרבה יותר כדי להיות מרוצים מסדרת טלוויזיה.

 ??  ?? חיות באור הזרקורים. יום הולדת לחתול
חיות באור הזרקורים. יום הולדת לחתול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel