Israel Hayom

לא באנו לטיול, באנו לעשות היסטוריה

הפועל חולון תעלה מחר ברוסיה למשחק הגדול בתולדותיה, בתקווה להמשיך במסע הקסם בליגת האלופות ולהעפיל לפיינל פור ● ברבע הגמר מחכה האלופה המכהנת ואחת הקבוצות המסקרנות בכדורסל העולמי - סן פבלו בורגוס

- יעקב מאיר

ספק אם יש עוד סיפורים בספורט העולמי על קבוה צה שחמש שנים מיום הקה מתה זכתה בתואר אירופי יוקרתי, וגם הפכה לאחת הקבוצות המובילות בליגה החזקה באירופה כמו סן פבלו בורגוס הספרדית.

הסיפור הופך למדהים עוד יותר כשמגלים שמדובר במועדון מעיר קטנה ממחוז קסטיליה ולאון, שבה מתגוררים כה571 אלף תושבים. עד שנת 2015 היתה לעיר קבוצת כדורסל צנועה בשם Autocidi ששיחקה בליגה השנייה בספרד. למרות שהיא סיימה כמה פעמים במקומות המזכים בעלייה לליגה הבכירה, היא לא השיגה את סכומי הכסף הגבוהים הנדרשים על מנת להירשם לה.ACB בתחילה ראשי המועדון ניסו להוריד את הדרישות ואף הגישו תביעה לבית המשפט, אך בסופו של דבר ויתרו והקבוצה נסגרה.

אבל זה לא עצר את אנשי הכדוה רסל בעיר, שהחליטו להקים מועדון חדש בשם סן פבלו שתפס את המה קום של הקבוצה הקודמת בליה גה השנייה. ההקמה והרישום באיגוד הספרדי התרחשו זמן קצר לפני פתיחת עונת ,15/16 ולקבוצה החדשה לא היה ציוד וגם לא כדורים בשה ביל להתאמן. "זה היה מטורף", אומר העיה תונאי כרמלו פלסיוס מהעיתון המקומי 'דיאריו דה בורגוס'.

כבר בעונה השנייה הקבוצה העפילה לליגה הבכירה. במקביל התקבלה התה ביעה של הנהלת המועדון הקודם ומיה נהלת הליגה הספרדית הורידה את דמי הרישום, מה שאפשר לבורגוס לנצל את זכאותה. בינתיים Autocidi הוקמה מחדש, אך לא מצליחה להתרומם וכבר משחקת כמה שנים בליגה הרביעית.

"המטרה: לזכות בגביע"

מאז, העלייה של סן פבלו פשוט מטאורית. בשתי העונות הראשונות היא עוד סיימה בחלק התחתון של הטה בלה - למרות ניצחונות גדולים על קבוצות הצמרת - אבל בעונה שעה ברה היא זכתה בליגת האלופות בצורה מרשימה, כשבדרך הביסה את הפועל ירושלים ברבע הגמר בתצוגה חדהצדדית חריגה. בליגה היא הגיעה לחצי הגמר, תוך שהיא מנה צחת בדרך את ריאל מדריד ומותירה אותה בשלב הבתים. סיפור ההצלחה נמשך גם העונה, כשהה

קבוצה השתתפה לראשונה בתולדותיה בגביע המלך, זכתה בגביע הביןהיבשה תי, ובשבוע שעבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף בליגה הספרדית.

בעלי המועדון הוא יזם צעיר מקומי מבריק בשם פליקס סאנצ'ו, שמחזיק בבעלותו סוכנות נדל"ן גדולה בעיר. פלסיוס מספר על אדם חכם ומנהל מעולה, שבכל עונה מוצא את הדרך להגדיל את הכנסות המועדון שתקה ציבו הכולל נע בין 5-4 מיליון יורו. סאנצ'ו לא מרבה להתערב בעניינים מקצועיים, והפקיד את הצד המקצוה עי בידיו של שחקן עבר בשם אלבנו מרטינס, שאחראי על בניית הקבוצה ביחד עם המאמן ז'ואן פנארויה.

ההצלחה המקצועית לצד המעורה בות הקהילתית של השחקנים ואנשי המועדון חיברו את העיר בצורה חזקה לקבוצה. עד הקורונה אולם הקולוסאום היה מלא 9,000הכב צופים (תפוסה של כמעט 100 אחוזים) בכל המשחקים ללא קשר לזהות היריבה ואיכותה. בעונת 18/19 ממוצע האוהדים למשחק היה הגבוה בליגה הספרדית .)9,153(

"סן פבלו היא הקבוצה הפופולרית ביותר בעיר", מספר פלסיוס, "אבל צריך לזכור שמדובר בספרד, וכדורגל זה כדורגל. אם קבוצת הכדורגל של העיר תעפיל לליגה השנייה, זה כבר יהיה סיפור אחר מבחינת הפופולריות".

בקיץ האחרון מכר המועדון מנויים כמעט לכל המושבים באולם, אך בעה קבות המצב האוהדים לא זכו להיכנס אפילו למשחק אחד. אז מה עשו במוה עדון? הבטיחו כי בעונת 21/22 הכניסה תהיה בחינם עבור אותם מנויים.

בחודש שעבר תקפה את הקבוצה מגיפת הקורונה, וכמה שחקנים הושה בתו לתקופה ממושכת. מאז היא מתה קשה להתייצב למרות שהספיקה לנצח לאחרונה את באסקוניה. לניז'ני נובה גורוד הגיעו הספרדים במטרה ברורה לזה לזכות בליגת האלופות.

"המטרה העיקרית שלהם היא כות בגביע", אומר פלסיוס, "בקבוצה יודעים שהם כנראה לא יזכו באליפות בספרד, כך שלמעשה זוהי ההזדמה נות היחידה לזכות בתואר. יתר על כן, מדובר במקור הכנסה משמעותי (הזוכה מקבלת מיליון יורו), וזו מוה טיבציה חשובה במיוחד בימים אלה".

"האירוע הגדול אי פעם"

שחקני הפועל חולון, אנשי הצוות, חברי הנהלה וכמה אוהדים נחתו אתה מול בשעות הצהריים בניז'ני נובגוה רוד. כבר בשעות הערב יצאה הקבוה צה לאולם לאימון ראשון במגרש שבו יתקיים מחר רבע הגמר מול בורגוס.

"זה האירוע הכי גדול שחולון היתה בו אי פעם", אמר המאמן סטפנוס דדאס, "לא באנו לפה לטיול, אלא כדי לעשות משהו היסטורי שאף אחד לא ישכח". אגב, ניצחון חולוני מחר - וכרה טיס לפיינל פור - כבר יהיה בגדר הישג השיא של קבוצה ישראלית במפעל.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? דדאס
צילום: אלן שיבר דדאס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel