Israel Hayom

"אשמח שעמיאל יישאר איתנו לנצח"

ג'נרל מנג'ר נימבורק, אונדרה סימיצ'ק בראיון מיוחד:

- יעקב מאיר

נימבורק היא הקבוצה הישראלית ביותר מחוץ לישראל. כבר 15 שנים עובדים בה מאמנים כחולהלבן (עם הפסקה קצרה באמצע). הראשון היה מולי קצורין, השני ננו גינזבורג, ובשנים האחרונות אורן עמיאל. רגע לפני שהקבוצה הצ'כית עולה הערב לרבע גמר ליגת האלופות מול קרה שיאקה, תפסנו את המנהל המקצועי אונדרה סימיצ'ק לראיון על הקשר המיוחד עם המאמנים הישראלים.

"כשקצורין הגיע לצ'כיה הוא הביא משהו שלא הכרנו ברמת המה קצוענות וההתייחסות לכדורסל. גם ננו עשה פה עבודה מצוינת והביא איתו את אורן, וזה גרם לנו להבין שהמאמנים לא פחות חשובים מהשה חקנים. כשננו עזב לנבחרת היה לנו ברור שאורן יחליף אותו כי ההמשה כיות חשובה לנו מאוד. אנחנו עובה דים עם מאמנים ישראלים, וזה מוה כיח את עצמו - יש להם אישיות נהדרת והם מקצועיים מאוד. אנחנו מועדון משפחתי מאוד, והישראה לים משתלבים בצורה נהדרת. ננו חבר קרוב שלי, וגם אורן הביא לפה את המשפחה. הוא מדבר וכותב את השפה, וממש חלק מאיתנו".

יש לכם תקציב קטן. איך כמעט בכל עונה אתם רושמים הצלחות?

"הסוד הוא שאנחנו מועדון קטן עם תקציב קטן, אבל אנחנו חושה בים גדול. הדבר השני הוא העבוה דה של צוות האימון בסקאוטינג. בקיץ הם עושים עבודה מדהימה, כי הם תמיד מביאים בכסף קטן לפה חות שחקן אחד נפלא שמוכיח שהוא ברמה אירופית גבוהה".

במהלך השנים שחקנים אלמונים רבים עברו בנימבורק, ולאחר מכן הגיעו ליורוליג ואפילו לאן.בי.אי והשתדרגו לחוזים גבוהים יותר כמו צ'ייסון רנדל, הווארד סנטהרוס, בלייק שילב, קנדריק ריי ושחקנים נוספים. "צריך מאמנים טובים ואנה שי מקצוע שיודעים לבחור שחקנים בעלי פוטנציאל ובמקביל למצוא שחקנים שמתאימים לקבוצה ורוצים להשתפר ולהתקדם".

תרצה שאורן עמיאל ימשיך אצלך גם בעונות הבאות?

"מובן שאני רוצה. הוא הוכיח את עצמו בדרכו שהוא עקבי ופוה על לטובת המועדון".

ואם יום אחד הוא יעזוב, תביא מאמן ישראלי במקומו?

"אני לא אוהב לדבר על מה יקרה אם. זה נושא עדין, ואם יגיע הרגע הזה נדע לפתור את הסיטואציה. זה אולי יישמע רעיון משוגע, אבל אני אשמח שאורן ימשיך איתנו לנצח. עם זאת, אני יודע שהוא מאמן מצה ליח, והגיוני שהוא יתקדם למקום אחר. אני יודע שזה עלול להגיע, ואז נצטרך לחשוב מה עושים. מצידנו אין שום סיבה לשינוי כרגע".

 ?? צילום: פיב"א, האתר הרשמי ?? "הקבוצה הפופולרית בעיר"
צילום: פיב"א, האתר הרשמי "הקבוצה הפופולרית בעיר"
 ?? צילום: דני מרון ?? חולון רוצה לחגוג גם מחר בערב
צילום: דני מרון חולון רוצה לחגוג גם מחר בערב
 ?? צילום: פיב"א, האתר הרשמי ?? הקורונה תשפיע על בורגוס?
צילום: פיב"א, האתר הרשמי הקורונה תשפיע על בורגוס?
 ?? צילום: דני מרון ?? מגי. קולע 12.8 נק' בממוצע באלופות
צילום: דני מרון מגי. קולע 12.8 נק' בממוצע באלופות
 ??  ?? סימיצ'ק )מימין( ועמיאל. "אורן ממש חלק מאיתנו"
סימיצ'ק )מימין( ועמיאל. "אורן ממש חלק מאיתנו"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel