Israel Hayom

על כוונת הליכוד: שקד וסילמן

ח"כ עמיחי שיקלי טלטל את המערכת והודיע ליו"ר מפלגתו בנט שלא יתמוך בממשלתו עם לפיד ● הנימוק: "הפרת הבטחה" ● ח"כ קארה: "טעות של טירון"

- יהודה שלזינגר

אחרי הודעתו של ח"כ עמיחי שיקלי )ימינה( שיצא נגד ממשלת בנט לפיד, תקף אותו חברו למפלגה ח"כ אביר קארה וכתב בקבוצת ווטסאפ של אנשי המפלגה כי שיקלי עשה "טעות של טירון". הוא דוחה גם אפשרות שח"כים אחרים במפלגה יעזבו, וכותב "שיקלי לא הולך לשום מקום, גם לא סילמן ולא אף אחד".

אלא שנראה שבליכוד לא מתרש מים מכך, ואתמול המשיכו במפלגת השלטון להפעיל לחץ כבד על ח"כים נוספים ב"ימינה" מתוך כוונה להכ שיל את הקמת הממשלה. את עיקר הלחץ מפעילים על איילת שקד, שעל פי דיווחים בשבוע האחרון ניסתה בכל כוחה להקים ממשלת ימין וגם על ח"כים נוספים במפלגה כמו עי דית סילמן. אלא ששקד לא מאפשרת לאנשי הליכוד להגיע לשלב ההצעות כיוון שלשיטתה אין על מה לדבר והיא עם נפתלי בנט, ושום דבר לא שינה את זה. נראה כי גם עידית סי למן לא מתכוונת לעזוב את המפלגה או לעשות משהו נגד עמדת המפלגה.

מוקדם יותר אתמול, טלטל שי קלי את המערכת הפוליטית כאשר שלח מכתב ליו"ר המפלגה שלו נפ תלי בנט, ובו כתב כי הוא מתנגד לממשלה המסתמנת ולשיתוף הפ עולה עם לפיד. שיקלי הסביר את התנגדותו משלושה טעמים: ציר אתי, דמוקרטי ולאומי. בציר האתי כתב כי "אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים 'ממשלת ימין טובה, רחבה, שתוציא אותנו מהבוץ'. התחייבנו 'שלא נשב בממשלה עם מרצ'"".

בימינה אמרו בתגובה כי "אנו מכ בדים את עמדת ח"כ שיקלי, שהיתה ידועה לנו. ימינה מחויבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומ תפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה".

אגב, רק לפני ימים ספורים כתב שיקלי בטוויטר כי "דמיון פורה יש במסדרונות הכנסת. אני עם נפתלי ומאחוריו במאמצים להקמת ממשלה. ממשלת ימין תחילה, ואם זה לא מס תייע אז ממשלת אחדות. אנחנו אג רוף אחד".

 ?? צילום ארכיון: יוסי זליגר ?? סיעת ימינה בימים יפים יותר
צילום ארכיון: יוסי זליגר סיעת ימינה בימים יפים יותר
 ?? צילום: מרים צחי ?? ח"כ שיקלי
צילום: מרים צחי ח"כ שיקלי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel