Israel Hayom

"פה שיקרת, נכון?"; ישועה: "ודאי"

היום השני לחקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר התמקד שוב באמינותו ● ישועה הודה: "לפעמים אתה משגר הכחשות ומקווה שזה יתפוס"

- יאיר אלטמן, כתבנו לענייני משפט

סנגורו של שאול אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, המשיך אתמול בחקירה נגדית של העד המרכזי בפ רשה ,4000 אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר במסגרת כתב האישום שהוגש כנגד רה"מ בנימין נתניהו.

במהלך החקירה הנגדית ניסה עו"ד חן לערער את אמינותו של ישועה, ועימת אותו עם טענותיו בפני מו"ל "הארץ" עמוס שוקן, שבהן אמר כי אין סיקור מוטה ב"וואלה". ישועה ניסה להסביר כי לא דיבר אמת משום שדאג לשמו של האתר ולפגיעה בו, והדגיש כי אף שניסה שיעלו גם כתבות נגד נתניהו - בסופו של דבר הן ירדו במהירות בעקבות לחצים שהופעלו על שאול אלוביץ'.

עו"ד חן ניסה להוכיח כי ישועה היה היוזם מאחורי כל הליך הסיקור של האתר, ועשה זאת באופן עצמאי מבלי שנדרש לכך. עו"ד חן הביא כדוגמה את הכתבה שלפיה רעייתו של בנט היתה שפית במסעדה לא כשרה, שלא התפרסמה בסופו של דבר למרות לחצים שהופעלו על ישועה. ישועה הסביר מצידו כי הסי בה לכך שהכתבה לא התפרסמה היתה שהמערכת סירבה לכך בתוקף.

במהלך הדיון עו"ד חן הציג לישו עה כתבה שבה נכתב כי גלעד ארדן ואבי ברגר הורחקו ממשרד התקשורת במסגרת דיל בין נתניהו לאלוביץ'. באותם ימים ישועה הכחיש את שנ כתב וטען שמדובר בהשמצות. לכך השיב בבית המשפט: "בדיוק השקענו באולפן גדול, וחשבתי שהם מנסים לטרפד את ההקמה של ערוץ החד שות שרצינו להקים בוואלה. רציתי להגן על החברה. אני יודע שמשת משים בוואלה עוד לפני הכתבה. אני יודע ומכחיש נמרצות. בתור מנכ"ל וואלה אני לא רוצה שהיוזמה להקים ערוץ תיפול. כולם ידעו, כולל אני, שהסיקור מוטה".

כך למעשה חן הצליח להוכיח שוב שישועה שיקר ושאמינותו של מי שמשקר פעם אחר פעם מפוקפקת.

"אז מה הטעם לכתוב לו?" תהה הסנגור. ישועה: "לפעמים אתה משגר הכחשות ואתה מקווה שזה יתפוס". עו"ד חן: "פה שיקרת לו נכון?". ישו עה: "ודאי".

בעניין אחר שתפס קשב רב באולם, עו"ד חן שאל את ישועה על ידיעה שהגיעה לידי "וואלה סלבס" על חב רתו של יאיר נתניהו, שבה היא נראית מתנשקת עם חברה אחרת. אלוביץ' העביר לישועה הודעה מזאב רובינ שטיין שבה נכתב: "היי בוס, הסיפור עם הבן ממשיך. יש לכם בבלעדיות תמונה שחברתו מתנשקת עם חברה. ואתם הולכים להעלות את זה. צפה לשיחה".

ישועה אישר כי הוא זוכר את ההודעה. עו"ד חן הקריא לישועה הודעה שכתב בזמנו לאלוביץ': "ידוע לי על תמונה מהצהריים, ואסרתי לה עלות". אלוביץ' השיב אז לישועה: "אילן, תמנע זאת בכל מחיר. זה תפס כיוונים הזויים. מחר הוא )נתניהו( אמור לחתום על האישור להנפקה".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ישועה בביהמ"ש
צילום: אורן בן חקון ישועה בביהמ"ש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel