Israel Hayom

המפכ"ל: להקים ועדת בדיקה בראשות שופט לחקירת אסון מירון

- איציק סבן

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קורא להקמת ועדת בדיקה בראשות שופט לבדיקת הנסיבות שהובילו לאסון מירון.

בימים אלו אוספים חוקרי המ שטרה ממצאים מגופים אזרחיים שהיו שותפים להילולה, ומח"ש אוספת ממצאים במטרה לברר אם לשוטרים שטיפלו בהילולה יש אחריות פלילית באירוע שה סתיים במותם של 45 בני אדם.

ל"ישראל היום" נודע כי שבתאי הביע את עמדתו בפני היועמ"ש מנדלבליט. בשיחות סגורות מציע שבתאי להכפיף את ממצאי המשטרה ומח"ש לוועדת הבדיקה שתקום בראשות שופט.

"צריך להגיע לחקר האמת", אמר המפכ"ל בשיחות שקיים לא חרונה, "אני מלווה את ההילולה הזו כבר עשור, בכל פעם שהיא היתה מסתיימת היינו מברכים הגומל. לצערי זה נפל במשמרת שלי. אני רוצה שיבדקו עכשיו את כולם, כולל את המשטרה. אנחנו פתוחים לכל בדיקה".

המפכ"ל מוסיף כי נעשו הכנות רבות ומקצועיות לקראת האירוע. "עבדו שם מסביב לשעון", אמר לאנשיו, "היה ואקום שהמשטרה נשאבה לתוכו. המשטרה היתה המבוגר האחראי, לקחנו על עצמ נו אחריות בכל מה שקשור לאר גון, לסדר ולאבטחה. עבדנו סביב השעון, ובסוף האסון התנפץ לפ תחה של המשטרה".

בתוך כך, במחלקה לחקירת שוטרים ממשיכים ללמוד את הממצאים שנאספו. גם איסוף הממצאים במסגרת החקירה האז רחית של היחידה הכלכלית בלהב 433 נמשך, אך לעת עתה בעצל תיים, וזאת על רקע אי הבהירות לגבי הקמתה של ועדת בדיקה. בשיחות סגורות ממשיך המפכ"ל להעניק גיבוי למפקד המחוז הצ פוני. "מפקד המחוז הוא איש בוגר שהחליט לומר את דבריו", אמר שבתאי בשיחות סגורות.

 ?? צילום: קוקו ?? המפכ"ל שבתאי
צילום: קוקו המפכ"ל שבתאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel