Israel Hayom

אישום: חיילת צילמה חברותיה במקלחות - לבקשת בן זוגה

כתב אישום מזעזע בפיקוד העורף: טוראית ה' נאשמת שתיעדה את חברותיה בעירום ● את התמונות היא העבירה לבן זוגה, רב"ט מ', שלעג למראה החיילות

- לילך שובל

חייל צה"ל שכנע את בת זוגו החיילת לצלם את חברותיה בעירום, ולשלוח לו את התמונות. כך עולה מכתב אישום שהוגש לא חרונה לבית הדין הצבאי המחוזי, מחוז שיפוט העורף.

החיילת מואשמת בארבעה סעיפי אישום של פגיעה בפרטיות ומעשה מגונה בצוותא, ואילו החייל מואשם בארבעה סעיפי אישום של סיוע לפגיעה בפרטיות, כמו גם מעשה מגונה בצוותא. שני החיילים הנאשמים משרתים בפיקוד העורף. על פי כתב האישום, הנאשמת, טוראית ה', שירתה כר כזת משאבי אנוש ביחידה והתגו ררה בחדר עם כמה חיילות. בד בבד, ניהלה מערכת יחסים עם רב"ט מ'.

במסגרת התכתבויות בין בני הזוג, ביקש רב"ט מ' מבת זוגו שתצ לם עבורו תמונות עירום של חיילות המשרתות איתה ותשלח לו אותן. הנאשמת עשתה כן, ולאחר שליחת התמונות הם שוחחו על איבריהן המוצנעים של החיילות. בין אפריל לאוגוסט 2020 צולמו החיילות ללא ידיעתן, עם לבוש תחתון בלבד. לפי כתב האישום, התמונות נשלחו לרב"ט מ' "במטרה להביאו לסיפוק מיני", והוא אף ציין כי חלק מהתמונות מסיבות לו סיפוק או גי רוי מיניים. לגבי חלק מהתמונות הוא הביע אמירות שיש בהן כדי לבזות את החיילות. לאחרונה חשפ נו ב"ישראל היום" כי ב 2020 נרש מה עלייה של 24% במספר הדיווחים על פגיעה מינית בנסיבות צבאיות ועלייה גם בהיקף התלונות למצ"ח.

יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תא"ל יפעת תומר ירושלמי, כתבה בדו"ח שהפיצה בנושא כי הגידול הוא תוצאה ישירה של ההתמודדות עם הקורונה. בשבוע שעבר קיים סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, כנס עם סגני מפקדי היחידות ושוחח איתם על הנושא. זמיר אמר למפקדים כי יש אפס סובלנות להטרדות מיניות.

בשבוע שעבר קיים סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, כנס עם סגני מפקדי היחידות בצבא ואמר להם כי יש בצה"ל אפס סובלנות להטרדות מיניות

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה
צילום: דודו גרינשפן למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel