Israel Hayom

גרמניה: "נייבש את מקורות המימון לטרור"

שר הפנים הגרמני הוציא אל מחוץ לחוק ארגון שהתרים לחמאס, לחזית אל נוסרה בסוריה ולא שבאב בסומליה ● בעקבות ההחלטה: הרשויות פשטו על עשרות יעדים במדינה

- אלדד בק, ברלין

שר הפנים הגרמני, הורסט זהופר, אסר על פעילותו בגר מניה של הארגון הסלפיסטי "אנסאר אינטרנשיונ­ל", האוסף תרומות לא רגוני טרור אסלאמיים, בהם גם חמאס הפלשתיני בעזה.

הרשויות בגרמניה אסרו בנוסף על כך את הפעילות של שמונה גופים נו ספים בגרמניה הקשורים ל"אנסאר", ששימשו זרועות לאיסוף תרומות לאר גוני הטרור ולהקצנה דתית בעיקר של ילדים ובני נוער, שנשלחו ל"מחנות דת" מחוץ לגרמניה.

פשיטות ברחבי גרמניה

בעקבות איסור פעילותם של "אנסאר" והגופים הקשורים לו, פשטו כוחות ביטחון הפנים הגר מניים על עשרות יעדים הקשו רים לארגונים אלו בעשר מדינות מחוז בגרמניה, והחרימו ציוד ומידע. הפשיטות נערכו בין היתר בעיר דיס לדורף, שבה היה ממוקם המטה הראשי של "אנסאר", וכן בשכונות שונות של ברלין והמבורג - שתי ערים המשמשות מוקדים לפעילות אסלאמית קיצונית בגרמניה.

הוצאת "אנסאר" אל מחוץ לחוק התאפשרה לאחר שנאסף מידע שהוכיח כי תרומות הנאספות על ידי הארגון מועברות לידי חמאס, כמו גם לארגוני הטרור "חזית אל נוסרא" בסוריה ו"אל שבאב" בסומליה.

ארגונים אלה אוספים מדי שנה מי ליוני יורו כתרומות, בין היתר בא מצעות שימוש בצילומים של ילדים

סובלים ברצועת עזה, בסוריה, בתימן ובאפגניסטן. התרומות נאספות כביכול עבור תמיכה במיזמי סיוע הומניטריים, אך בשטח הן מועברות לארגוני הטרור.

"מי שרוצה להילחם בטרור, חייב לייבש את מקורותיו הכספיים", הצהיר שר הפנים הגרמני זהופר.

"תכנים קיצוניים"

משרד הפנים הגרמני הבהיר שה פעילות המיסיונרית של "אנסאר" וזרועותיו מנוגדת לחוקה הגרמ נית, מאחר שהיא מבזה, בין היתר, את כבודם של בני דתות אחרות. כמו כן, נמצא שילדים מוסלמים נש לחים מגרמניה למוסדות של "אנסאר" מחוץ לגרמניה, שם הם "מפנימים תכ נים סלפיסטיים קיצוניים", שאותם הם "מייבאים" לגרמניה עם חזרתם אליה בתום הפעילות.

בין הגופים הקשורים ל"אנסאר", שפעילותם נאסרה בגרמניה, גם קרן על שמו של שחקן הכדורגל הפופולרי ממוצא תוניסאי, אניס בן חתירה.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? נהנו מתרומות גרמניות. כוחות חמאס בעזה )ארכיון(
צילום: אי.פי.אי נהנו מתרומות גרמניות. כוחות חמאס בעזה )ארכיון(
 ?? צילום: אי. פי ?? הפשיטה על משרדי "אנסאר" בדיסלדורף
צילום: אי. פי הפשיטה על משרדי "אנסאר" בדיסלדורף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel