Israel Hayom

רוח חדשה מנשבת בספרד: הפסד צורב לשמאל בבחירות במדריד

המפלגה השמרנית רשמה ניצחון היסטורי ● מנהיג השמאל המובס פורש: "אין לי מה לתרום"

- דמיאן פצ'טר

"מפלגת העם של מדריד", המ פלגה השמרנית בהובלתה של איזבל דיאז איוסו ,(42) רשמה אתמול ניצחון היסטורי בבחירות המקומיות בבירה הספרדית. מפלגות השמאל כמעט נמחקו.

הניצחון של דיאז איוסו, דמות לא מוכרת עד לפני שנתיים, הפכה להפ תעה הגדולה בספרד: "מפלגת העם" של איוסו מחצה את מתחרותיה, והכפילה את כוחה בפרלמנט המקומי בבירה. המפלגה הסוציאליסט­ית השלטת (PSOE) קיבלה בבחירות 26 מושבים בלבד, הפסד צורב שחוסם כל אפשרות להשפעה שמאל נית במחוז.

בעשור האחרון הפוליטיקה הספר דית מאופיינת בסימן העלייה המטאורית פאבלו איגלסיאס ,(42) שהקים את מפ לגת השמאל הרדיקלי "פודמוס" )"יכו לים" בספרדית( על כנפי המשבר הכלכ לי של ,2008 והמחאות שבאו בעקבותיו. בזכות כריזמה ורטוריקה מתריסה נגד האליטות ובעד "העם", הגיע איגלסיאס לתפקיד סגן נשיא ספרד, שאותו עזב לפני כחודש על מנת להתמודד על רא שות מפלגת השמאל במדריד.

הוא היווה השראה לשמאל הרדיק לי פופוליסטי שצבר תאוצה גם בדרום אמריקה: בוונצואלה עם הוגו צ'אבס, בברזיל עם "מפלגת הפועלים" של אינסיו לולה דה סילבה, ועם הקיר שנרים בארגנטינה. מעל כולם מרח פת האהדה למשטר הסוציאליסט­י של קסטרו בקובה, שאיגלסיאס ניסה לאמץ כמודל בספרד.

סוף עידן

אך כפי שהודה בנאום התבוסה שלו אמש, לאחר שקיבל רק כשמונה אחו זים מהקולות, גם איגלסיאס הבין שתם עידן. "אני פורש מכל תפקידיי ועוזב את הפוליטיקה - אין לי מה לתרום", הכריז, "לא אהיה מכשול להתחדשות המנהיגות בשמאל".

עזיבתו של איגלסיאס פותחת שלב חדש בספרד, לאחר שנים של חוסר יצי בות פוליטית, כאשר בשנה האחרונה השתלטה מגיפת הקורונה על סדר היום הפוליטי במדינה.

נשיאת מחוז מדריד כבר סימנה מדי ניות ראשונה והודיעה: "הצעד הראשון יהיה הורדת מסים".

 ??  ?? המנצחת הגדולה. איזבל דיאז איוסו
המנצחת הגדולה. איזבל דיאז איוסו
 ??  ?? זכה ל 8 אחוזים. פאבלו איגלסיאס
זכה ל 8 אחוזים. פאבלו איגלסיאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel