Israel Hayom

שומרים נגיעה: הארנק הדיגיטלי "אפל פיי" הושק בישראל

את שירות התשלומים של החברה ניתן להתקין באייפון, אייפד ו"אפל ווטש" ● ביישומון Wallet סורקים את כרטיס האשראי פעם אחת - ומשלמים בקופה ● "השיטה צוברת פופולריות לאחרונה"

- ערן בר טל, ינון בן שושן והיאלי יעקבי הנדלסמן

שירות התשלומים אפל פיי ‪)Apple Pay(‬ הושק אתמול רשמית בישראל, וזמין במכשירי החברה בארץ - אייפון, אייפד וש עון של אפל ‪.)Apple Watch(‬

כדי להפעיל את השירות, יש להיכנס ליישומון Wallet ולסרוק את כל כרטיסי האשראי שלכם, כדי שבחנות או בסופר ניתן יהיה לשלם ישירות מהיישומון.

התזמון לכניסת אפל פיי התאפשר לאחר שכמות מספקת של בתי עסק בישראל השלימו את המעבר לטכנו לוגיית ה ,EMV ואחרי שבתי העסק נפתחו למסחר מלא לאחר הסגרים ותקופת הקורונה.

לישראל הגיע השי רות באיחור לא אופ נתי במיוחד של שבע שנים, לאחר שהושק כבר ב 2014 בעולם. הוא מאפשר לשלם עם מכשירי החברה במקום עם כר טיס אשראי - מה שמבטל את הצו רך בשימוש בכרטיס אשראי פיזי. לאחר שתגדירו בעצמכם את פרטי כרטיסי האשראי שלכם ביישום ,Wallet הת שלום מתבצע על ידי קירוב המכשיר - אייפון, אייפד, או שעון אפל - לעמדת התשלום בבית העסק. שירות התשלומים אפל פיי תומך בכרטיסי ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס של חברות כרטיסי האשראי ישראכרט, מקס וכאל.

כמו כן, ניתן להוסיף גם כרטיסים בנקאיים של בנק דיסקונט, לאומי, פועלים, הבינלאומי, מזרחי טפחות ובנק מסד.

התשלומים מאובטחים ומאומתים על ידי זיהוי פנים, טביעת אצבע או סיסמה.

מבצעי חדירה לשוק

עוז עזריה, דירקטור פיתוח עסקי במאסטרקארד ישראל: "בי שראל שיעור העסקאות ללא מגע מתוך העסקאות החכמות מגיע כבר לכ ,70% וגם המעבר לתשלום בא רנקים דיגיטליים הואץ מאוד בחו דשים האחרונים. יתרון חשוב נוסף בתשלום באמצעות ארנק דיגיטלי, הוא העובדה שניתן לשלם מבלי להקיש את הקוד הסודי, ללא קשר לסכום העסקה".

כדי לעודד את השימוש ולמע שה בניסיון להשריש הרגלי תשלום חדשים בציבור, יוצאת מאסטרקארד במבצעים בחלק מבתי עסק ורש תות מוכרות ברחבי הארץ, למשל מים באפל פיי עם כרטיס ישראכרט של מאסטרקארד.

ברשת מקדונלד'ס יתקבל החזר כספי של 20 שקלים בקנייה מעל 20 שקלים. ברשת סופר פארם יוצע החזר כספי זהה, וחברי מועדון לייף סטייל יקבלו מתנה נוספת במעמד הקנייה. מי שיקנה באמצעות מאסטרקארד בוויקטורי יקבל 20 שקלים החזר כספי בקנייה מעל 100 שקלים, ובמרכזי וקניוני ביג יתקבל החזר כספי של 50 שקלים לאחר ביצוע שלוש עסקאות באותו היום.

כעת נותר לראות כיצד יגיבו המ תחרות ששוקדות על ארנקים דיגי טליים משלהן, וכיצד יסתגל לכך, אם בכלל, הצרכן המקומי.

עיתוי כניסת אפל פיי התאפשר לאחר שכמות מספקת של בתי עסק בישראל השלימו את המעבר לטכנולוגיי­ת ה ,EMV ואחרי שבתי העסק נפתחו למסחר מלא

 ?? צילום: רויטרס ?? מצמידים - ומשלמים
צילום: רויטרס מצמידים - ומשלמים
 ?? צילום: יוסי אלוני ?? מנכ"ל מאסטרקארד ומנכ"ל ביג מנסים את הארנק החדש
צילום: יוסי אלוני מנכ"ל מאסטרקארד ומנכ"ל ביג מנסים את הארנק החדש
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel