Israel Hayom

יש מה לראות בקולנוע

אמנם רשתות בתי הקולנוע הגדולות עדיין סגורות, אבל לאוהבי המסך הגדול בישראל יש אופציות לא רעות בכלל בימים אלה ● בסינמטקים, ברשת מובילנד או בקולנוע לב - תוכלו לצפות בסרטים, חלקם חדשים, כמו לפני הקורונה

- ישי קיצ'לס סרט | ישי קיצ'לס

בשעה שרשתות בתי הקולנוע הג דולות בישראל ממשיכות לטעון שלא משתלם להן לפתוח את שעריהן כל עוד לא ניתן להכניס לאולמות גם ילדים, כמה אופציות אטרקטיביות בכל זאת קיימות עבור מכורי הקולנוע שמ בקשים לשוב ולצפות כבר עכשיו בס רטים על המסך הגדול.

בסינמטק תל אביב, למשל, משל בים כבר כמה שבועות ביעילות רבה בין סרטים קלאסיים לבין סרטים חדשים יחסית, שאמורים היו לצאת לפני פרוץ הקורונה. כך תוכלו לצפות ב"עוזרת אישית", הדרמה המדוברת בכיכובה של ג'וליה גארנר )"אוזרק"(, שנעשתה בעקבות פרשת הארווי ויינסטין )ושזכתה בפרס סרט הביכורים בפסטיבל ירושלים האחרון ובשלל פרסים נוספים(.

במקביל, בימים אלה מתקיים במ קום גם מיני פסטיבל לציון יום ההול דת ה 90 של הבמאי הצרפתי האיקוני ז'אן לוק גודאר )עם יצירות מופת כמו "פיירו המשוגע", עם ז'אן פול בלמונדו ואנה קרינה, ו"אלפאוויל" העתידני(, ובהמשך החודש יוקרנו גם שלושה מס רטיו הגדולים של המאסטר היווני תיאו אנגלופולוס )"אלכסנדר הגדול", "המסע לקיתרה" ו"המבט של אודיסאוס"(.

גם בסינמטקים האחרים מתחילים לחזור לאט לאט לשגרה. בסינמטק ירושלים יוקרנו במהלך חודש מאי כל סרטיו של הגאון האיטלקי פדריקו פליני שצולמו בצבע, ונוסף על כך מוצעות גם טרום בכורות לסרטים מסקרנים כמו "הגורם האנושי" של דרור מורה )"שו מרי הסף"(, שזכה לשבחים כאשר הוק רן במסגרת פסטיבל ירושלים האחרון.

בסינמטק הרצליה תוכלו לתפוס הק רנות טרום בכורה של "ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי" )שזיכה את השח קנית הראשית אנדרה דיי במועמדות לאוסקר(. בסינמטק חולון תוכלו לראות את הסרט הדני המצוין "עוד סיבוב", שזכה זה מכבר באוסקר הסרט הזר, ואילו בסינמטק חיפה מוקרנים סרטים מצוינים על אמנים ועל אמנות, כמו "חלומות" של אקירה קוראסווה ו"הציירת והגנב" שהיה מלהיטי פסטיבל דוקאביב האחרון.

בתוך כך, חשוב לציין שכל המוסדות הנ"ל מקרינים עוד סרטים רבים, ומומלץ מאוד להיכנס לאתרי האינטרנט שלהם כדי להתעדכן בתוכניות המלאות.

בכל מה שקשור לרשתות הקולנוע המסחריות, לעת עתה רק שתיים החלו לחזור לפעילות: רשת מובילנד ובתי הקולנוע לב.

רשת מובילנד, הכוללת מתחמים בנ תניה, בחיפה ובכרמיאל, מציעה כרגע כמות יפה של הקרנות טרום בכורה. מלבד "עוזרת אישית", מבחר הסרטים המגוון כולל סרטים מהעת האחרונה כמו "הדברים הקטנים" עם דנזל וושי נגטון ורמי מאלק, ודרמות כמו "סטא רדאסט", שעוסק בתחילת הקריירה של דיוויד בואי.

רשת בתי הקולנוע לב מפעילה את האולמות שלה בתל אביב, בירושלים, ברעננה, באבן יהודה ובשוהם, ומציעה את הסרט התיעודי הנפלא "דני קרוון" של ברק הימן. הסרט מלווה את האמן הסביבתי בן ה 90 בשעה שהוא מבקר בפסליו ברחבי העולם.

סרטים נוספים שמוקרנים ברשת לב בטרום בכורה הם "ואז רקדנו" הגיאורגי, "בלוז ערבי" התוניסאי, "המועמדת המו שלמת" מערב הסעודית ו"החיים הפר טיים של דיוויד קופרפילד" של ארמנדו יאנוצ'י )"סטלין מת!", הסדרה "ויפ"(.

בינתיים, עד שייפתחו בתי הקולנוע של הרשתות הגדולות, האירוע הקול נועי הגדול הבא שיספק סרטים חדשים לאולמות שפועלים הוא פסטיבל הקו לנוע הצרפתי. הפסטיבל ייפתח ב 20 במאי עם "שלום ולא להתראות", סרטו עטור הסזארים של הבמאי שחקן אלבר דופונטל )"להתראות שם למעלה"(.

 ??  ?? "ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי"
"ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי"
 ??  ?? "הדברים הקטנים"
"הדברים הקטנים"
 ??  ?? "עוזרת אישית"
"עוזרת אישית"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel