Israel Hayom

"החלום - קבוצה התקפית"

השינוי בעולם הכדורגל )"חשוב שאנשים יתחברו לאג'נדה"( ● על השנים האחרונות בלאומית )"אני לא מאלה שמסתובבים ממורמרים"( ● והשאיפות לעתיד )"נצטרך למצוא איזון נכון"( ● ירון הוכנבוים דהר עם הפועל נוף הגליל חזרה לליגת העל ומכוון גבוה

- ליאב נחמני

ירון הוכנבוים יחגוג בחודש הבא יום הולדת ,50 ואחרי 27 שנות אימון הוא קיבל מתנה בדמות עלייה לליגת העל כמאמן הפועל נוף הגליל. "זו מתנה יפה", הוא מודה בראיון ל"ישראל היום", אבל בשיחה עימו מורגש כי הוא מיושב, רגוע, ולא יוצא מגדרו.

"ראיתי הרבה דברים, יש לי ניסיון. התחלתי בגיל 23 בנוער, בגיל 26 כבר אימנתי בליגה ב'. גיא לוזון שבר אחרי כמה שנים את השיא בגיל 25 בליגת העל, אבל באמת עברתי המון", הוא מסביר, "הכדורגל השתנה עם השנים, דרך הניהול השתנתה: מול מאמן, צוות מקצועי ושחקנים, הכל השתנה. גם היום המאמן מחליט הכל, אבל פעם הגישה מול שחקנים היתה "אתה תעמוד פה, אתה פה", בלי יותר מדי הסברים. היום, בכל מקום מודרני הדרך היא שהעוב דים או השחקנים יתחברו לאג'נדה של המקום, יאמינו בדרך וילכו יחד. השנה כולם התחברו לנוף הגליל וזה בסוף מה שהביא אותנו לליגת העל".

אחרי 5 שנים בלאומית, האמנת שתחזור בסוף לאמן בליגת העל?

"אני כל הזמן מסתכל על הדברים הטובים, מכוון להצליח. יותר טוב לע בוד בליגת העל, במיוחד מבחינת הת נאים, אבל אני לא מאלה שמסתובבים ממורמרים. התמקדתי בעשייה, איך לה צליח, ורציתי ליהנות. לשמחתי הצלחתי גם בנוף הגליל, גם עם רמה"ש וגם עם הפועל פ"ת. ברוך השם, רוויתי רק הצ לחות ולא חשבתי אפילו מה יהיה בע תיד. בסוף הגעתי למקום שרעב לחזור לליגת העל אחרי 15 שנים, ואין שמח ממני שעמדנו במטרה". נוף הגליל עדיין נתמכת בתקציב שמוזרם מהרשות המקומית. ראש העיר רונן פלוט הבהיר כי האצטדיון עבר שי פוץ ועומד בכל התקנים, כך שהעיר הק טנה תזכה שכל הגדולות יגיעו לביקור. המנהל המקצועי רועי כהן חשף כי אפילו איתי שכטר עשוי לחזור לקבו צה ולסגור מעגל, אחרי שהחל את דרכו בליגת העל במקום שנקרא אז, עדיין, הפועל נצרת עילית. אולם כאמור הוכ נבוים נשאר דרוך ולא משתגע. "אני מחכה לראות את התקציב כדי לדעת מה נעשה", הוא מסביר, "החלום הרטוב שלי הוא לבנות קבוצה התקפית באותם הסג נון והשיטה כמו שעשינו השנה. יש הב דלי רמות גדולים בין ליגת העל והליגה הלאומית. השנה היינו חשופים מאוד בהגנה בגלל השיטה. נצטרך למצוא את האיזון הזה ועדיין להיות התקפיים".

לא קל לבנות קבוצה התקפית אחרי שרק עליתם ליגה.

"אז מה? גם השנה ראינו קבוצה תו ססת, שלוחצת גבוה, משחקת התקפי, וזה הישג גדול לעלות ליגה ארבעה מש חקים לסיום. עלינו אחרי הרבה שנים עם תקציב שכר שחקנים של 2.8 מי ליון שקל, שהוא נמוך בלאומית. הרוח שהיתה בקבוצה, החיבור בין השחקנים בחדר ההלבשה מעבר לאיכויות שלהם והאופי שלהם - הכל התחבר כמו שצ ריך. הוכח שכסף מביא איכות, אבל גם הדרך חשובה".

 ??  ??
 ?? צילום: אודי ציטיאט ?? שחקני נוף הגליל. "הכל התחבר לנו כמו שצריך"
צילום: אודי ציטיאט שחקני נוף הגליל. "הכל התחבר לנו כמו שצריך"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel