Israel Hayom

היורש

הוא הטניסאי הצעיר ביותר שניצח משחק בטורניר מדריד, היכולת שלו ומבנה גופו הופכים אותו, לפי הפרשנים, לטוב בדורו ● קרלוס אלקרס, שרק אתמול חגג ,18 הפסיד לאלילו רפאל נדאל, אבל כבר עכשיו נראה כמו מחליפו המיועד

- דור הופמן

כשנשף על נרות העוגה ביום הולדתו ה 18 שחל אמש, קרלוס אלקרס נאלץ לעדכן את המשאלה שלו ולבקש אחת חדשה. מאז שהוא זוכר את עצמו היה לו חלום אחד גדול ששאף להגשים - לשחק טניס מול רפאל נדאל, ועדיף שיהיה בטורניר גדול. וכמו שרק הגורל מסוגל לסדר, החלום הזה התגשם אתמול בדיוק ביום שבו אלקרס חגג .18

ההתרגשות היתה כל כך גדולה, עד שאלקרס קרס. הוא הפסיד 6:1 במער כה הראשונה, 6:2 בשנייה, ואחרי 1:17 שעות סיים את דרכו בטורניר.

התוצאה, במקרה הזה, לא חשובה. היא רק אנקדוטה. עוד לפני שנחבט כדור אחד, המשחק הזה קוטלג בספרד תחת הכותרת "האליל מול הדבר הגדול הבא", "העתיד מול ההווה", ועוד שלל כותרות מפוצצות. הסיבות לכך ברורות. אלקרס השיג 8 ניצחונות בסבב ה ATP לפני שחגג ,18 שזה יותר ממה שהשיגו בגיל הזה רוג'ר פדרר ,(6) חואן מרטין דל פו טרו (5) וכוכבים עכשוויים כמו אנדריי רובלב (5) ואלכסנדר זברב .(5) כשהיה בן 17 צלח את המוקדמות לאליפות אוס טרליה 2020 וניצח בסיבוב הראשון, עד

גיל 17 אסף שלושה תארים, בדיוק כמו ג'וקוביץ', ולפני כמה ימים גבר במד ריד על אדריאן מנארינו 34) בעולם( והפך לטניסאי הצעיר בהיסטוריה שמ נצח במשחק בטורניר הזה. השיא הקו דם, אגב, הושג ב 2004 על ידי רפאל נדאל. "הוא יצא למשחק מול מנארינו נחוש מאוד" אמר מאמנו חואן קרלוס פררו; "הדבר הקשה ביותר הוא לשמור על רמה גבוהה מההתחלה עד הסוף, ואלקרס יודע לעשות את זה".

לפררו, אלוף הרולאן גארוס ב ,2003 תפקיד חשוב מאוד בטיפוח של אלקרס. כאחד שפרץ בגיל צעיר ונאלץ להתמודד עם ההש לכות, הוא מנסה לנווט ברוגע את ההצ לחה של הטניסאי הצעיר. "הוא צריך להתחיל להתרגל לזה שמדברים עליו ועוקבים אחריו", אמר פררו ל EL" ;"PAIS "המטרה שלנו היא לנרמל את זה כמה שיותר מהר". העניין הוא שזה לא קל. אלקרס הוכתר על ידי ה ATP כתגלית השנה שעברה, לדעת הפר שנים הוא הטניסאי הטוב ביותר בדור שלו ובעיני הספרדים מדובר במי שצ ריך להיכנס לנעליו של נדאל ולהמ שיך לספק הצלחות לטניס המקומי. על הנייר, תיק לא פשוט לסחיבה עבור נער שזה עתה חגג ,18 אבל התחושה היא שאלקרס עשוי מהחומר המיוחד. "החלום שלי הוא להיות מדורג ראשון בעולם", אמר, "ובשביל זה אני מתאמן כל יום בשיא הכוח שלי".

אלקרס )מדורג 120 בעולם(, יליד מו רסיה, בהחלט מתאמן. מדי יום הוא מבלה שעות על המגרש ולא פחות זמן בחדר הכושר עם מאמנו אלב רטו יידו. הפן הפיזי חשוב מאוד לבן ה ‪1.85 ,18‬ מטרים וחובט ביד ימין, והתוצאות של האימונים ניכרות. מול מנארינו הוא חבט הגשה במהירות 217

קמ"ש והכושר הגופני מאפשר לו לנוע בחופשיות בקו האחורי ומדי פעם לע לות לרשת - דבר שהוא עושה בצורה טובה. למרות ההשוואות לנדאל, אין הרבה דמיון בין השניים. אלקרס מרגיש בנוח על משטחים מהירים, הוא דינמי והתקפי, אוהב ללחוץ וחושב בגדול. "אני לא אוהב לשחק בסגנון אחד", העיד על עצמו הטניסאי הצעיר, "אפשר להגיד שאני אוהב להשתגע".

בינתיים, אלקרס בעיקר משגע את כולם. הוא חתום על חוזים מסחריים עם נייקי ובאבולאט, התקשורת מסקרת כל חבטה שלו, והציפיות ממנו גבוהות במיוחד. "אני מאמין שבעוד שנה הוא יגיע לשלבים המכריעים בגרנד סלאם, ובעוד עשר שנים יהיה סביב המקום הראשון בעולם ועם כמה תארים בכיס", חזה מאמנו פררו. "יש לו את כל הכ לים כדי להיות שחקן עצום" הוסיף טוני נדאל, הדוד והמאמן לשעבר של רפא.

אתמול, כאמור, זה לא היה זה. אלקרס לא הראה שביב מהיכולת, ובכל זאת היה זה אירוע שעשוי להיות מכונן עבורו. לא בגלל העוגה שקיבל בסיום מפליסיאנו לופס ונדאל, אלא בגלל המתנה החשובה באמת: שיעור טניס מהגדול מכולם. "יש לו את כל הפוטנציאל", סיכם המדורג שני בעולם, "עכשיו תנו לו זמן".

 ??  ??
 ??  ?? נדאל ואלקרס
נדאל ואלקרס
 ??  ?? אלקרס. הדבר הבא בטניס העולמי
אלקרס. הדבר הבא בטניס העולמי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel