Israel Hayom

ממשלה )כמעט( בלתי אפשרית

- יהודה שלזינגר

המנדט

של נתניהו נגמר. אתמול העביר אותו הנשיא ליאיר לפיד ועכשיו יש לו 28 יום להקים את אחת הממשלות הקשות והמסובכות שקמו בישראל אי פעם.

יהודים וערבים, ימנים ושמאלנים, דתיים וחילונים, שמרנים ופרוגרסי ביים, אנשי "יהודית ודמוקרטית" עם אנשי "כל אזרחיה". זה יכול להיות מתכון נפלא לחיים משותפים ואחדות, אבל זה גם יכול להתנגש ולהתפרק תוך זמן קצר ואולי אפילו לא להתגבש לממשלה אחת.

אין כמעט תחום ללא התנגשות. קחו, למשל, את נושא הביטחון: נפתלי בנט ימני, סופר ימני, תפיסתו הביטחו

נית מיליטנטית, לא מתפשרת, מבקשת לפעול ביד חזקה מול אויבים, לא לש תוק, להתפשר ולהכיל. איך זה יסתדר עם שיתוף הפעולה הנדרש עם הח"כים הערבים ועם ניצן הורוביץ, שמבקש לשתף פעולה עם בית הדין בהאג?

קחו את סוגיית ההתיישבות. רק שלשום חתם גדעון סער על הצעת חוק של אורית סטרוק, הקשורה לפי תוח ההתיישבות הצעירה. זאב אלקין נחשב לאיש ארץ ישראל השלמה. איך הם יסתדרו עם יאיר לפיד שאמר בעבר שההתנחלויו­ת "יקרות לנו" ושהוא "לא ייתן יד לבניה בהתנחלויות"?

איילת שקד, שמשימת חייה היא תי קון בית המשפט, מינוי שופטים שמר

נים ורצון להעביר את פסקת ההתג ברות - איך היא תסתדר עם בני גנץ שכבר הודיע שאין פסקת התגברות ואין חקיקות שפו געות במעמדה של מערכת המשפט? וכל זה עוד לפני שדיברנו על שר הדתות הבא, מתן כהנא, המחשיב את עצמו "דוס" הרבה יותר ממה שחוש בים עליו וההתמודדות שלו עם סו גיות הפונדקאות ונישואין אזרחיים שמבקשים לקדם עידן רול )יש עתיד( והורוביץ )מרצ(.

זה כבר לא עניין של הפרת הבטחות בחירות בוטות כמו של בנט )"לא אשב עם לפיד או מרצ"(, גם לא אלה המ צחיקות של סער שאמר ש"לשאול אותו אם יישב עם לפיד זה כמו לשאול אם יישב עם פיטר פן" - ואתמול המליץ עליו לרא שות הממשלה. לניסיון להקים את ממשלת בנט לפיד אין מכנה משותף מלבד אחד "רק לא ביבי". זה אולי נותן פייט בבחירות ומצליח לגבש גוש, אבל האם האג'נדה הזו יכולה לנהל מדינה? זו נראית כמו ממשלה )כמעט( בלתי אפשרית.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel