Israel Hayom

שיקלי החזיר את הכבוד

- חיים שיין

הפוליטיקה הישראלית מצויה בשפל שלא היה כמותו מאז הקמת המדינה. על ההתנה לות של נפתלי בנט ושותפיו למפלגת ימינה עוד ילמדו בספרי ההיסטוריה. כלנתר, גולדפרב וגונן שגב יהפכו להערות שוליים זניחות מול תאוות שלטון בלתי נשלטת, שרלטנות ודמגוגיה בגרוש.

אדם שקיבל שבעה מנדטים, דורש לעמוד ברא שות הממשלה ומבלי למצמץ קורא ל"ממשלת אחדות", מינוח מכובס לממשלת שמאל. אזרחים רבים מקבלים בימים אלה את הרושם כאילו עבו רו ישראל היא אקזיט נושא רווחים קצרי מועד.

אפשר לגלגל עיניים עד לשמיים, אך אי המו סריות של בנט וחבריו זועקת. לקחו בשבי מצביעי ימין והטייס יירט אותם בשמאל. בנט הוכיח כבר בעבר שיש לו התמחות ב"השתמש וזרוק". הסרט "גבעת חלפון" משעמם לעומת מציאות שבה נפ תלי בנט ישמש ראש ממשלה ויאיר לפיד ראש ממשלה חליפי או להפך, זה בדיוק מה שיכול לגרום לחרדה קיומית בחברה הישראלית.

מי יוכל לישון בלילה מבלי לחלום חלומות ביעותים, כשבנט ולפיד יצטרכו לקבל החלטות בנושאים קיומיים מיידיים? נצטרך להרבה רחמי שמיים. שונאי ישראל קרובים ורחוקים מפני מים במהירות את שמתרקם, מזהים את חולשת ממשלת השמאל המסתמנת, וכבר מתחילים "לח גוג". האירועים בירושלים, בסביבת דימונה, ביפו ובארה"ב הם רק קדימונים למטחים העתידיים.

בנט, ויחד איתו סער שהוא אדריכל הקנוניה, הם אפיזודה פוליטית חולפת. קנאה, שנאה ותאווה יכולות להעניק תחושת כוח זמנית. לשקר אין רג ליים, אבל יש לו אצבעות לתקופה קצרה מאוד. גם לא מפתיע שחברי הסיעות של בנט וסער הולכים אחרי המחללים מהמלין, בלי בושה. בפוליטי קה הישראלית אין כוח חזק יותר מהכיסא. עמיחי שיקלי החזיר במקצת את הכבוד האבוד של ימינה שעברה שמאלה.

במבט מעמיק יותר, ייתכן שהמנצח האמיתי בבחירות הוא אדם מבוגר, מאיר פנים, גאון משפטי שמעולם לא העמיד את עצמו לבחירה - אהרן ברק.

לפני 17 שנה פרסמתי את ספרי "מדינת היהודים שלב הסיכומים - הרב עובדיה יוסף והנשיא אהרן ברק". הצגתי בספר את ההתמודדות בסוגיה המהותית שמאז הקמת המדינה לא הוכרעה: האם מדינת ישראל היא מדינה יהודית, התגשמות חלום בן אלפי שנים, או שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה ולאומיה כפי שהוביל אהרן ברק.

נראה כרגע שהמדינה היהודית הפסידה. חלום בן אלפי שנים נמכר בנזיד כיסא עור צבי. הניצחון המסתמן, פרי שיתוף פעולה בין גילדה משפטית שיש בה סממני ריקבון מתקדם, ערוצי תקשורת שהנדסו תודעה ושטפו מוחות, אקדמיה שמאלנית רדיקלית, חבורת תרבות ואולי תת תרבות שבזה לישראלים הנחשבים בעיניה עדר בבונים ואליטה יישובית ותיקה, שכל עניין יהודי נחשב בה הדתה והם עצמם הציבור המתקדם והנאור.

כל הקבוצות האלה יחדיו, הצליחו באמצעות שני משתפי פעולה מהימין לייצר מציאות שבה מדינת ישראל משנה את פניה ונמצאת בסכנה מוחשית שהיא כבר לא תהיה מדינה יהודית. כעת נותר לברר כמה צעירים יהיו מוכנים להסתכן ולמסור את הנפש על מדינת כל לאומיה.

כדי להגן על חזון המדינה היהודית, חשוב שה ליכוד יישאר מלוכד ויצופף שורות, שהציונות הדתית תתעורר ולא תתפתה לסם הממכר שבנט מפזר. אחרת נגלה בתוך זמן קצר שהבית הלאומי היחיד שלנו התרוקן מתוכן יהודי ושהחלום נגנז.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel