Israel Hayom

נתניהו נכשל באיחוד הימין

- מוריה קור

ההתעקשות של נתניהו וגוש הדבקים בו על החזרת המנדט לכ נסת )פתאום ההחלטות של ריבלין מתחילת התהליך נבונות ולגיטימיות( סתמו את הגולל על ממשלת ימין. יתרה מכך: הם סתמו את הגולל על ההזדמנות לממשלה לאומית שתפתח ותחטא פצעים מדממים שהחברה הישראלית לא העזה לגעת בהם והקורונה התסיסה סוף סוף. ביטוח לאומי, קצבאות נכות, חזקת הגיל הרך, יחס לאוכלוסיה המבוגרת - אלה מקצת סוגיות שאין לקו הירוק, לדת, לגזע או למין קשר אליהן ובכל זאת הן בוערות.

השמאל שונא את ביבי, נכון. זה מחליא בפני עצמו, אבל זה המצב. נתניהו הסכים להכשיר את מיטב שותפי הרשימה המשותפת כדי לה משיך להישאר בשלטון, ונראה לי שזה סימן מספיק טוב כדי לטפל בסוגיות הבוערות של החברה הישראלית. לפיד ובנט הציבו גשר צעיר כדי להתחיל את המסע הזה. הגיע הזמן לפשוט את חליפות הימין והשמאל ולקפוץ על המציאה שהחברה הישראלית זקוקה לה. ממשלת האחדות שנוסתה כאן בשנה שעברה היתה פיקטיבית, סיננה את הבאים בשעריה והוקמה ממניעים לא טהורים. עכשיו יש הזדמנות כנה להרוות את הצימאון האזרחי, וכמה מאכזב שדווקא איש חינוך כשיקלי נסוג מהרגע הזה בדקה התשעים.

לו היה נתניהו ממליץ לנשיא על שנוא נפשו המתמיד, ילד הכא פות שהפך לנער מוכה שמעז להחזיר, היה מסנדל את כוונת הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על לפיד, היה גם קונה עולמו וגם מד גים כי לא הכל אישי. יחד עם גוש הימין המתקוטט בתוך עצמו, יכול היה להוכיח כי אידיאולוגי­ה אינה רק הצעת הגשה. אבל הימין - ככל שהופך חביב הקהל, עממי ופופולרי יותר - כך הוא נכשל בהתנהלות הבינאישית. אם הדבר החשוב ביותר הוא הגנה על ישראל מהסכם הגרעין האיראני והגנה על חיילינו מהאג, היו בליכוד ממקדים את המאבק ונ לחמים באויבים מבחוץ, לא באויבים מבית. במקום ללמוד לקח מעשרות גשרים שרופים ולחבק את הקרו בים אידיאולוגי­ת ובמקום להתעקש להישען על הרחוקים, צועד רה"מ ובעקבותיו ראשי הימין הישר אל הגרדום, לצלילי הפתגם ממסכת אבות: "הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם". אפשר כמובן להחליף את ההגדרות במשוואה: המהפכה החוקתית מתרחקת, הסיפוח לא יקרה, אפשר לשכוח מהסכמי שלום עם מדינות ערביות, ועוד. מנהיגי המפלגות הקטנות בימין מאסו בנתניהו בגלל היחס המז לזל אליהן וחוסר היכולת לגבש את החברים. אולי בסוף הם נהיו דומים לו, חוץ מאשר במ מד המכריע: אלקטורלית.

מנהיגי המפלגות הקטנות בימין מאסו בנתניהו בגלל היחס המזלזל אליהן וחוסר היכולת לגבש את החברים. אולי בסוף יהיו דומים לו, חוץ מאשר בממד המכריע: אלקטורלית

 ??  ??
 ??  ?? נתניהו. מחפש עריקים
נתניהו. מחפש עריקים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel