Israel Hayom

כוננות סוף רמדאן: חמאס מנסה לעורר את השטח במזרח ירושלים

במשטרה חוששים: המחאה במזרח העיר תגבר בימים הקרובים ● מוחמד דף: "אם התוקפנות בשייח ג'ראח תימשך - לא נעמוד בחיבוק ידיים והאויב ישלם ביוקר"

- דניאל סיריוטי ואפרת פורשר

המתיחות בשייח' ג'ראח שבמ זרח ירושלים ממשיכה, ובכל ערב מתקיימות שם הפרות סדר קשות הכוללות תקיפות שוטרים, ידויי אבנים והשלכת בקבוקים לעבר כוחות הביטחון.

ההערכה היא שהמחאה תגבר בימים הקרובים ללא קשר לחודש הרמדאן. ההפגנות בשייח ג‘ראח, בגין מה שמ תואר כהפקעת קרקעות ופינוי תושבים על ידי ישראל, צפויות להימשך גם לאחר ימי הצום, כל עוד יתנהלו הדיונים בבית המשפט בעתירות בסוגיית הקרקעות. בתוך כך, המשטרה נערכת ליום ירו שלים ביום שני ולצעדת הדגלים המ סורתית. כחלק מהפקת הלקחים מאסון מירון, תתאפשר הגעה של כמה אלפי משתתפים, שיורשו להגיע לכותל דרך שער שכם. בד בבד, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, פרסם ביום שלישי בערב הודעה חריגה שבה התייחס לה סלמה בירושלים ולעימותים בין כוחות הביטחון לפלשתינים בשייח׳ ג׳ראח תוך שהוא מאיים כי פגיעה בהם תוביל לת גובה קשה.

בהודעה שזכתה להד נרחב ברשתות החברתיות נכתב: "רמטכ"ל גדודי עז א דין אל קסאם, אבו ח'אלד מוחמד דף, מצדיע לאנשינו האיתנים בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים הכבושה, ומאשר כי הנהגת ההתנגדות והקסאם עוקבת מק רוב אחר המתרחש. הרמטכ"ל דף שולח אזהרה ברורה ואחרונה לכיבוש ולאנ שיו שאם התוקפנות נגד עמנו ואנשינו בשכונת שייח' ג'ראח לא תיפסק באופן מיידי, אנו לא נעמוד בחיבוק ידיים והאויב ישלם ביוקר״.

מוחמד דף היה נתון לכמה ניסיונות חיסול של מערכת הביטחון, ונטען בעבר שנהרג. לפי ההערכות המודי עיניות, דף ככל הנראה נפגע באורח קשה מאוד במהלך ניסיונות החיסול. פעילותו לאורך השנים בארגון הטרור ומינויו בפועל כראש הזרוע הצבאית של חמאס, הפכו אותו לדמות הנחשבת למעוררת הרתעה.

זו גם הסיבה להודעה החריגה. בחמאס הבינו שהמתיחות במזרח ירושלים נמ צאת בדעיכה מבחינת מספר המשתתפים ולכן מנסים לעורר את המהומות מחדש. מחר יתברר אם הניסיון הצליח.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מהומות בשכונת שייח' ג'ראח
צילום: אי.אף.פי מהומות בשכונת שייח' ג'ראח

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel