Israel Hayom

20 "אני מאמין", רגע לפני האסון: תיעוד מצמרר מהנייד של יוסף קאהן ז"ל, שנספה במירון

לאחר האסון, התברר למשפחתו של יוסף קאהן ז"ל שהמכשיר הנייד שלו אבד בזירה ● המשטרה ומשרד התפוצות נכנסו לפעולה - והטלפון אותר ● בתוכו נמצאו התמונה והסרטון האחרונים שצילם לפני מותו

- חנן גרינווד

אלף איש ליוו ביום שני למ נוחות את יוסף קאהן ז"ל (22) שנהרג באסון במירון. רובם ככולם לא הכירו את אותו תושב קליבלנד, אוהיו, שלמד בישיבת מיר, אך הגי עו להזדהות עם הצעיר החרדי שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות.

במהלך השבעה גילו בני משפחתו של קאהן שהגיעו מארה"ב כי השעון והטלפון הנייד שלו, שבו היו תמונות וזיכרונות מיוסף, אבדו במירון. במה לך ביקור התנחומים של שרת הת פוצות עומר ינקלביץ', הם פנו אליה

וביקשו את עזרת המשרד באיתור הטלפון. ינקלביץ' ואנשיה לא יכלו להישאר אדישים לבקשה המרגשת להשיב את הזיכרונות האחרונים של יוסף לבני משפחתו.

"מייד עם יציאתנו מביתם פנינו, הצוות שלי ואני, למשטרת ישראל ועבדנו בשיתוף פעולה כדי לאתר את הטלפון והשעון", מספרת השרה ינקלביץ'. אנשי משרד התפוצות והמשטרה החלו לבדוק היכן נמצא הטלפון, ולבסוף איתרו אותו בידי אנשי חברה קדישא בצפון הארץ. ביום רביעי נשלח הטלפון לבני המשפחה, שחזרו כבר לארה"ב. "לפחות הצלחנו להחזיר למשפחה את הזיכרונות מהבן שנהרג", אמרו עובדי המשרד.

מבדיקת הטלפון התברר כי הוא נושא בתוכו תזכורת מרגשת במיוחד מיוסף: דקות ספורות לפני האסון תועד יוסף בטלפון שלו בתוך מתחם תולדות אהרן כשההמונים שרים לצידו את השיר "אני מאמין", שהפך מאז האסון לאחד מסמליו. קאהן הנ רגש מחייך ושר, דקות בלבד לפני שיצא לדרכו האחרונה.

"זה המעט שביכולתנו לעשות", אומרת שרת התפוצות. "את יוסף ושאר הקדושים שנספו באסון הנורא במירון לא נוכל להחזיר למשפחו תיהם, לצערנו הרב. אבל אם יש לנו יכולת להקל את האובדן הנורא, ולו במעט. זוהי חובתנו. אני שולחת מכאן תנחומים לכל בני המשפחות, ומקווה שלא יוסיפו לדאבה עוד".

"להקל את הקושי"

ינקלביץ' עוסקת רבות מאז סוף השבוע האחרון בסיוע לשמונה המ שפחות של נספי האסון שהיו תושבי חוץ. בין השאר, התברר כי המשפ חות נאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים עבור קבורת יקי ריהן מכיוון שהם אינם תושבי מדינת ישראל. היא פנתה לשר הדתות יעקב אביטן בבקשה לממן את הקבורה היקרה. "אם בידינו להקל במעט את הקו שי הגדול - זוהי חובתנו. לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים ולהעמיד את המשפחות בפני קשיים כלכליים כל כך עצומים", כתבה. משפחת קאהן מסרה: "השבוע האח רון היה מלא בכאב צורב בשל אובדן בנינו ואחינו, אבל הצלחנו לקבל גם כמה חיוכים ושלווה בזכות הזיכרו נות והרגעים הגדולים שהצלח נו לשחזר מהטלפון הסלולרי של יוסי. הדבר התרחש רק בזכות המאמצים של שרת התפוצות עומר ינקלביץ' וצוותה. אנו מכירים לה תודה על הסיוע".

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? הלווייתו של יוסף קאהן ז"ל
צילום: אורן בן חקון הלווייתו של יוסף קאהן ז"ל
 ??  ?? התמונה האחרונה של קאהן ז"ל
התמונה האחרונה של קאהן ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel