Israel Hayom

הערב ביורו: נבחרת גרמניה מול אלופת העולם צרפת

נבחרת גרמניה תפתח הערב את סיבוב ההופעות האחרון עם יואכים לב במשחק קשה מאין כמוהו, מול אלופת העולם צרפת ● אחרי השיא במונדיאל ,2014 המאנשאפט נמצאת בירידה מתמדת, ועכשיו, עם כמה שינויים והתגמשויות - המאמן הוותיק ביותר באירופה מכוון לגביע כמתנת פרידה

- דור הופמן

במפגש בין אוהדי נבחרת גר מניה ליואכים לב, שהתקיים בחודש מארס והועבר בזום, נשאל המאמן על ידי אחד מהם כיצד הוא מתכוון להעניק בקיץ השראה לכל אלה שתקועים בבתים בתקופה הקשה הזאת. המאמן בן ה 61 לא היסס, וירה תשובה חדה וברורה: "אני מרגיש שה שחקנים הולכים לעשות משהו מיוחד".

לכאורה מדובר בתשובה מספקת ומשכנעת, אבל במקרה של לב היא לא היתה כזאת. היא שירתה את אלה שטוענים כי בשנים האחרונות המאמן מדבר הרבה יותר ממה שהוא עושה.

למעשה, התחושה הזאת התחילה להיווצר לאחר הזכייה בגביע העולמי ב .2014 זה היה רגע השיא בקנדציה הארוכה של המאמן הלאומי, זאת שה

תחילה ב 2006 ותסתיים בסיום אלי פות אירופה הנוכחית. וכמו לא מעט שיאים, אחריה לא הופיע שיא נוסף. להפך. להוציא את גביע הקונפדרציו­ת ב ,2017 הגרף ההישגי של המאנשאפט נמצא בירידה מתמדת.

מיורו 2016 נפרדה גרמניה עם 2:0 כואב בחצי הגמר מול צרפת, את הג ביע העולמי ב 2018 סיימה עם הדחה בשלב הבתים, בבית לא מרשים במיוחד, ואשתקד הגיעה תבוסת 6:0 לספרד - הגדולה בתולדות הנבחרת. גם ההודעה על עזיבתו של לב בסיום יורו 2020 לא הפיחה רוח חיים בגר מנים, ובמארס הם הפסידו 2:1 בבית לצפון מקדוניה במסגרת מוקדמות המונדיאל. "כל העולם צוחק עלינו", נכתב בתקשורת הגרמנית, אולם היה מקום אחד שבו אף אחד לא חייך.

בגרמניה, מריחת הקדנציה של לב היא לא עניין משעשע. לאחר ההפ סד למקדונים, בסקר שנערך ב"בילד", 87% מהאוהדים דרשו שהמאמן יעזוב עוד לפני היורו. גם לאחר ההפסד לס פרדים הביקורות היו אדירות. "שפל חסר תקדים", נכתב בעיתון אחד, "בושה" באחר. אולם למרות רעשי הרקע ותוצאות המשחקים והסקרים, מנהל הנבחרת אוליבר בירהוף הסיר כל ספק לגבי ההמשך: "ההפסד לספרד לא משנה דבר", הכריז בנובמבר, "את הנבחרת מנתחים מטורניר לטורניר - ואנחנו רוצים להצליח בגדול באליפות אירופה". לב, מצידו, הודה שהוא היה קצת יהיר בתקופה האחרונה, ובמק ביל הבטיח להיות פתוח יותר לקראת סיבוב ההופעות האחרון שלו.

ואכן, לב שחרר. תומאס מולר ומא טס הומלס, שניים שאותם המאמן בע צמו ניפה בסוף ,2018 זומנו בחזרה

"מצפה מהשחקנים להכתיב את הקצב"

לסגל. הקשר אמנם ראוי לזימון אחרי עונה אדירה בבאיירן מינכן, וגם הבלם יכול לתרום הרבה מהניסיון שלו, אבל הסיפור פה הוא הגמישות הלא אופיינית של לב. "הבידוד שלי מה נבחרת נמשך קצת יותר מ 14 ימים, משהו כמו שנתיים וחצי", התלוצץ מולר, "אני רוצה להיות הקטליזטור שיבעיר את המנוע מחדש".

עם סגל שכולל את אלופי אירופה טימו ורנר, קאי האברץ ואנטוניו רו דיגר, את הסגן אילקאיי גונדואן וש חקנים מבאיירן ומדורטמונד - זה לא נשמע כל כך מופרך. השאלה הגדולה היא האם לב מסוגל לשחזר את הקסם עוד פעם אחת אחרונה?

בתקופה האחרונה ניסה לב למצוא את הנוסחה שאיתה הוא מתכוון לה

גיע להרפתקה האחרונה. בסופו של דבר נדמה שהוא בחר ב 3:4:3 התק פי שאמור להביא את הנבחרת רחוק ולהחזיר לעצמו את אהבת הקהל. "טורנירים הם הדבר הכי חשוב עבו רי", אמר המאמן לקראת היורו, שבו יפתח הערב את המסע עם משחק מול אלופת העולם צרפת, "אני מצפה מהשחקנים שלי לתת הכל על המ

גרש, להכתיב את הקצב ולהראות לכולם שעדיין יש לנו את התשוקה להילחם כדי לנצח".

רבים בגרמניה קיוו שלא יצטרכו לשמוע את הנאומים האלה של לב בשלב הזה של ,2021 אבל המאמן הוותיק ביותר באירופה רוצה להוכיח פעם אחת אחרונה שהוא מסוגל עדיין להמיר את הדיבורים במעשים.

 ??  ?? תומאס מולר. נופה והוחזר
תומאס מולר. נופה והוחזר
 ??  ??
 ?? צילומים: אי.פי, GettyImage­s ?? לב ושחקני נבחרת גרמניה. הערב מחכים להם קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן
צילומים: אי.פי, GettyImage­s לב ושחקני נבחרת גרמניה. הערב מחכים להם קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel