Israel Hayom

כוננות מצעד הדגלים

בלי דקת חסד: לרה"מ בנט מחכים אתגרים ביטחוניים קשים ● בבירה: מתח לקראת צעדת הדגלים היום ● בדרום: היערכות להסלמה מול עזה ●

- לילך שובל כתבתנו הצבאית

המציאות הביטחונית לא מחכה לממשלה החדשה: כש ברקע מצעד הדגלים הצפוי היום בי רושלים, מערכת הביטחון נערכת לאפשרות של הסלמה מחודשת מול רצועת עזה.

בהערכות המצב שהתקיימו בימים האחרונים עלה כי האופציה הסבירה היא שארגוני הטרור לא יירו לעבר ישראל כפי שעשו בפרוץ "שומר החו מות", אלא יפעלו במתווה של "מאבק עממי", לגישתם, ויחדשו את ההפגנות על הגדר ואת הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל. עם זאת, בצה"ל לא לו קחים סיכונים, ומערך "כיפת ברזל" עובה מעט.

ההיערכות להסלמה אפשרית מול עזה נובעת, בין השאר, מהעו בדה שבישראל מעריכים כי בכירי

חמאס, ובהם יחיא סינוואר, לא הבינו את המסר הישראלי שלפיו לא תהיה התקדמות בהסדרה ובשיקום עזה ללא פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

בניגוד למרבית שרי הממשלה הח דשה, שר הביטחון, בני גנץ, הוא מה שרים הבודדים שנשארים בתפקידם, וכבר בתקופה הקרובה הוא מתכוון לקדם שורה של תהליכים שלא ניתן היה לקדמם בממשלה הקודמת בשל היעדר תקציב מסודר.

אחת מההחלטות הראשונות שינ סה השר גנץ להעביר בממשלה היא אישורה של התוכנית הרב שנתית של צה"ל, "תנופה", ובמערכת הביטחון מחכים לכך בכיליון עיניים. התו כנית תידרש כמובן להיות מעוגנת בתקציב, ובמערכת הביטחון מקווים כי העובדה ששר האוצר הנכנס, אבי גדור ליברמן, היה בעברו שר הביטחון ואף מינה בעצמו את הרמטכ"ל כוכבי לתפקיד, תסייע בהעברתה המהירה של התוכנית הרב שנתית.

סוגיה נוספת שמתכוון שר הביטחון גנץ לקדם היא מוכנות מבצעית לת קיפה באיראן, וזאת למרות שההנחה במערכת הביטחון שהאמריקנים יח תמו בתוך זמן לא רב על הסכם גרעין מחודש עם איראן.

נושאים נוספים שאותם מעוניין שר הביטחון לקדם הם תוכניתו לשירות לכל וחוק הגיוס החדש, שבמסגרתו מעוניין השר להיענות לרצון הצבא ולדחות את קיצור שירות החובה לג ברים בכשלוש שנים. כן מעוניין גנץ לקדם את מעבר צה"ל לנגב, ולשם כך ידרוש מציאת פתרון תחבורתי לאנשי הקבע.

בה בעת, שעות ספורות לאחר כני

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בהרכב מלא. הממשלה ה 36
צילום: אורן בן חקון בהרכב מלא. הממשלה ה 36
 ?? צילום ארכיון: אי.פי ?? מצעד הדגלים. חשש מתבערה
צילום ארכיון: אי.פי מצעד הדגלים. חשש מתבערה
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? ההסלמה בהר הבית במהלך מבצע שומר החומות
צילום: אי.פי ההסלמה בהר הבית במהלך מבצע שומר החומות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel