Israel Hayom

לפיד: "צריכים להיערך יחד להסכם הגרעין עם איראן"

בכניסתו למשרד החוץ, הודה יו"ר יש עתיד שהוא מצפה שנים למלא התפקיד ● "בשנים האחרונות ישראל הזניחה באופן מחפיר את שירות החוץ"

- אריאל כהנא

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, נכנס לתפקידו כשר החוץ. בשעות הערב נפגש עם שגרירת ארה"ב באו"ם לש עבר, ניקי היילי, ועם הכומר ג'ון הייגי, מבכירי התנועה האוונג ליסטית בארה"ב ומי שהיתה לו תרומה מכרעת להעברת השג רירות האמריקנית לירושלים.

מוקדם יותר נערך במשרד החוץ טקס חילופי התפקידים בין לפיד לבין קודמו, גבי אשכנזי. לפיד אמר באירוע כי הוא מצפה כבר שנים למלא את התפקיד, וכי בכוונתו להפוך את המדיניות בשורה ארוכה של תחומים, ביחס למדיניות שנקט נתניהו. לפיד הבהיר כי בכוונתו לחזק את משרד החוץ. "בשנים האחרונות ישראל הזניחה באופן מחפיר את שירות החוץ שלה, את הזירה הבינלאומית. ואז היא קמה בבוקר והופתעה לגלות שיש כר

סום ניכר במעמדה הבינלאומי", אמר לפיד.

לפיד הבהיר כי הוא מתכוון לחזק את הקשרים עם המפל גה הדמוקרטית בארה"ב, וגם עם הקהילה היהודית שם. "הרפובלי קנים חשובים לנו, אבל לא רק הם. הדמוקרטים האלה כועסים ואנחנו צריכים לשנות את דרך העבודה מולם. גם עם יהדות העולם, וב עיקר עם יהדות ארה"ב, הגיע הזמן לשינוי. העובדה שאנחנו נתמכים בידי קבוצות אוונגליסטי­ות ואח רות בארה"ב היא חשובה ומשמ

חת, אבל יהודי העולם מכל זרמי היהדות - רפורמים, קונסרבטי בים, אורתודוקסי­ם - הם המשפחה שלנו". בשונה ממדיניות נתניהו, לפיד מתכוון לחזק את הקשרים עם האיחוד האירופי ועם מדינות מערב אירופה. הוא שוחח כבר שלשום עם מזכיר המדינה האמריקני אנתו ני בלינקן, שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, ועם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. הוא הג דיר את ירדן כ"שותפה אסטרטגית חשובה. אנחנו נחזק את הקשרים בין שתי המדינות", והוסיף כי "יש לנו הרבה מה לעשות כדי לשפר את תנאי החיים של הפלשתינים ואת הדיאלוג האזרחי איתם".

לפיד התייחס לסוגיית הגרעין האיראני ואמר: " אנחנו צריכים להיערך יחד, מהר, להסכם הגרעין שהוא הסכם רע. אני עדיין מתנגד לו. ישראל הייתה יכולה להשפיע עליו הרבה יותר. ננהל את המערכה הזו יחד עם ראש הממשלה בנט".

 ?? צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ ?? לראשונה, יושב על כיסא רה"מ במשרד
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ לראשונה, יושב על כיסא רה"מ במשרד
 ??  ?? טקס החילופים במשרד החוץ
טקס החילופים במשרד החוץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel