Israel Hayom

"נפיל את ממשלת ההונאה"

חברי האופוזיציה החדשים לא ויתרו על הקו התוקפני בישיבתם הראשונה ● נתניהו: "שלושה דברים מאחדים את הממשלה - שנאה, שררה והדרה" ● דרעי: "לקחו את השלטון בהונאה וציפו שנגיד תודה"

- יהודה שלזינגר

חברי האופוזיציה החד שים מהליכוד, מהציונות הדתית ומהמפלגות החרדיות, ביקשו להראות שהם מוכנים לקרב הפוליטי ויעשו הכל כדי להפיל את הממשלה. אתמול הם התכנסו לישיבה משותפת.

ראש האופוזיציה בנימין נת ניהו אמר: "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד - 53 ח"כים, מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת השמאל המסוכנת הזאת, ממשלת ההונאה. היא תיפול מהר, ואגיד לכם למה: הדבר היחיד שמחבר ביניהם זה שנאה, הדרה ושררה. על זה אי אפשר להחזיק ממשלה. יש בהם כל כך הרבה ניגודים, ועם שנאה כזו אי אפשר להח זיק ממשלה לאורך זמן. מי שה עביר שישה מנדטים במעשה הונאה מימין לשמאל יכול אולי להוליך שולל ולהקים ממשלה זמנית, אבל לא יותר מזה.

"אנחנו נעמוד מולם באופוזיציה חזקה ומאוחדת ונ פיל את הממשלה הזאת בהזד מנות הראשונה. אני אומר את זה מתוך הניסיון האישי שלי. הובלתי אופוזיציות ב 1995 ושוב ב .2005 עבדנו קשה יחד, והבאנו בשני המקרים ניצחונות גדולים. זה יקרה גם הפעם, רק הרבה יותר מהר".

"מבקש לירות החוצה"

נתניהו הוסיף: "אני מבקש משמעת אופוזיציונ­ית. יש להם מרווח של סיכה ולכן אני מבקש משמעת ברזל בכל מה שכרוך בנוכחות - ואני מתכוון לשמש דוגמה אישית. אני רוצה גם לכי דות, והלכידות מתבטאת בישי בה הזאת, בישיבת ראשי הסי עות שקבענו שתתכנס בכל שבוע ביום שני ומעת לעת במהלך הש בוע. אנחנו יודעים, ואני מרגיש בקצות האצבעות איפה נקודות התורפה שלהם. חלק מכם כבר דיברו איתי על זה, אפשר להפיל אותם וזה אפשרי אם נפעל יחד מלוכדים במשמעת ברזל.

"יש לי עוד בקשה: אם אנחנו עובדים כלפי חוץ, כלפי היעד הזה, נשיג אותו. אם נתכתש פני מה - לא נשיג אותו. לכן אני מבקש לירות מהנגמ"ש החוצה ולפגוע, ויש לנו אפשרויות לע שות זאת. אם נרכז את כל המא מץ שלנו אנחנו נפיל אותם, ויש לנו סיבה טובה להפיל אותם כי זו טובת המדינה".

לדברי יו"ר ש"ס אריה דרעי, "אמרו שנעשה 'קפיטול', שלא נעביר את השלטון ועוד כל מיני הזיות שנאמרו באולפנים - וע שינו טקסים וחפיפות והעברנו את השלטון. נשאר להם לה גיד שלא התנהגנו יפה בישיבת ההשבעה. מה הם רצו? לקחו את השלטון בהונאה ואנחנו נשתוק ונגיד תודה?! לדעתי היה צריך לעשות יותר באותה הישיבה".

ח"כ יעקב ליצמן תקף את רה"מ נפתלי בנט ואמר: "ציפי תי שהוא יוריד את הכיפה, הוא עדיין לא הוריד. קרה דבר שהשם ישמור, מי שעובר על ההסכ מים שם צריך לקרוע קריעה: נישואים אזרחיים, גיור רפור מי, הכותל המערבי. הם אומרים שבנט ישגיח, הוא שיקר ל 200 אלף איש, למה שלא ישקר שוב? שקרן הוא שקרן".

נתניהו סיכם: "לא ראיתי ישיבת אופוזיציה כזאת וזה דבר חזק מאוד, ואני בוגר עש רות שנים פה. אנחנו מגובשים וחזקים. כולנו מאמינים לא רק במורשת ישראל אלא גם במו רשת הלאומית שלנו, והעובדה היא שהקדוש ברוך הוא וההיס טוריה לא ייתנו לנו אפשרות נוספת. אנחנו חייבים לדאוג לעתידו ולקיומו של עם יש ראל. הדרך שלנו הביאה היש גים כבירים ואנחנו נמשיך בה. שלא תיפול רוחכם, תזקפו קו מתכם. אנחנו ננצח ביחד. אני מאמין בזה באובססיביו­ת, אני רואה פה אמונה ושליחות ואני מאמין בכם. נחליף את הממשלה הרבה יותר מהר ממה שהם חו שבים. אני אפגש עם כל אחת ואחד מחברות וחברי סיעת הלי כוד. נמנה מרכז לאופוזיציה ונ חלק את הוועדות בינינו מתוך הידברות והסכמה".

נתניהו: "אנחנו יודעים איפה נקודות התורפה שלהם. אפשר להפיל אותם אם נפעל במשמעת ברזל"

דרעי: "אמרו שנעשה 'קפיטול' ועוד כל מיני הזיות - ועשינו טקסים וחפיפות והעברנו את השלטון"

 ?? צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ?? הח"כים סמוטריץ', זוהר, נתניהו, לוין ודרעי
צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 הח"כים סמוטריץ', זוהר, נתניהו, לוין ודרעי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel