Israel Hayom

ותודה לחוק הנורבגי

שירלי פינטו )ימינה( תהיה הח"כית החירשת הראשונה ● מייסד "אדם, טבע ודין" פרופ' אלון טל ייכנס לכנסת לאחר שנכשל בחמש מערכות בחירות ● הכירו את הח"כים "הנורבגים" החדשים

- מתי טוכפלד

אחרי התפטרותם של כמה משרי הממשלה החדשה במ סגרת החוק הנורבגי, ייכנסו ביממה הקרובה לתפקידם חברי כנסת חד שים, שמספרם יגדל לעשרות, כאשר הממשלה תשלים את החקיקה לה גדלת מספר השרים שיוכלו להתפטר על מנת לצרף חברי כנסת נוספים.

חברת הכנסת שתעשה היסטוריה היא שירלי פינטו )ימינה(, שתהיה חברת הכנסת החירשת הראשונה במ שכן. פינטו תושבע בעקבות התפט רותו מהכנסת של השר מתן כהנא.

שם בולט נוסף של ח"כית לע תיד הוא עו"ד גבי לסקי ממפלגת מרצ, שייצגה בין השאר את עהד תמימי שנעצרה על אלימות כלפי

חייל צה"ל. יחד איתה תיכנס, בע קבות התפטרות ניצן הורוביץ ותמר זנדברג, גם ח"כ לשעבר מיכל רוזין.

אחרי התפטרותם של יועז הנדל וזאב אלקין מתקווה חדשה, יושבעו בקרוב ח"כ לשעבר צבי האוזר וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי.

התפטרותם של אביגדור ליברמן, עודד פורר וחמד עמאר מישראל בי תנו, תביא לכניסתם של פרופ' יוסי שיין, עו"ד לימור מגן תלם וד"ר אלי נה ברדץ' יאלוב. גם השרים אורנה ברביבאי ויואל רזבוזוב מיש עתיד התפטרו ובמקומם ייכנסו טניה מז רסקי ויסמין סאקס פרידמן.

מכחול לבן התפטרו השרים פני נה תמנו שטה, חילי טרופר ואורית פרקש הכהן. במקומם יושבעו לכ נסת מופיד מרעי, רות וסרמן לנדה

ופרופ' אלון טל, מייסד "אדם, טבע ודין", שייכנס לכנסת לאחר שנכשל בחמש מערכות בחירות.

החוק הנורבגי מאפשר לשרים לה תפטר מתפקידם התפטרות לא סו פית, המאפשרת להם לשוב ולכהן בכנסת עם סיום תפקידם בממשלה או כאשר ירצו בכך. חבר הכנסת שמוש בע במקומם הוא הבא בתור ברשימת המפלגה לכנסת, וכניסתו מותנית בכך שהשר ש"הכניס" אותו נותר מחוץ לכנסת. מרגע שהשר מבקש לחזור לכנסת, מבוטלת חברותו של הח"כ החדש.

על פי החוק הקיים, מספר השרים שיכולים להתפטר מוגבל. בהסכמים הקואליציונ­יים החדשים תוגדל המ כסה עוד יותר. החוק יחול על שרים ועל סגני שרים. כך יוכלו להיכנס כ 30 ח"כים נוספים עם אישור החוק.

באופוזיציה טענו בעבר כי החוק מהווה בזבוז כספי ציבור, שכן הממשלה נאלצת לשלם משכורות ועלות לשכה הן עבור השר והן עבור חבר הכנסת החדש. עלות שכר של כל ח"כ מוערכת בכ 1.5 מיליון שקלים בשנה. כך שהממשלה הנוכחית תגדיל את תקציב ההוצאות על הח"כים הח דשים בעשרות מיליוני שקלים בשנה. כשאושר החוק הנורבגי, אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי "מבזבזים את כספי הציבור על ג'ובים".

מנגד, תומכי החוק סבורים כי הוא מאפשר יציבות שלטונית ועבודה פרלמנטרית יעילה יותר.

 ?? צילום: קוקו ?? פינטו
צילום: קוקו פינטו
 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? פרופ' טל
צילום: דודו גרינשפן פרופ' טל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel