Israel Hayom

"מבחינתי יש מנכ"ל אחד במשרד האוצר"

שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן: "אין מושג כזה 'פקידי האוצר', אלא הדרג המקצועי" ● ליברמן הבהיר לעובדי המשרד: "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אעבוד איתכם"

- גלעד צוויק

אביגדור ליברמן מתכוון "לשקם את המורל, את גאוות היחידה ואת רוח הקרב של הגורמים המקצועיים במשרד האוצר", כך אמר שר האוצר הנכנס בטקס חילופי השרים שהתקיים אתמול.

עוד לפני קיומו של טקס החילופים, שהתקיים באירוע סגור לתקשורת ומבלי שפורסמו ממנו ציטוטים, פרסם ליברמן הודעה מתריסה נגד שר האוצר היוצא ישראל כץ, שבה כתב כי "מבחינתי אין מושג כזה 'פקידי האוצר', אלא הדרג המקצועי".

ליברמן כיוון לעימותים המתוקשרים בין כץ לבכירים לשעבר במשרדו - המנכ"לית קרן טרנר־אייל וראש אגף התקציבים שאול מרידור. עם זאת, הוא ציין: "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אני כן מתכוון לעבוד איתכם".

שר האוצר החדש, שערך מפגש ראשון עם הנהלת המשרד, הוסיף: "הכרתי היטב את פעילות משרד האוצר, ובמיוחד את פעילות אגף התקציבים, מאז .1996 לא תמיד הסכמתי עם עמדת המשרד, אבל תמיד הערכתי את הידע ואת היושר המקצועי".

שובו של "השולחן העגול"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למינויו הצפוי של רמי בלינקוב למנכ"ל המשרד: "אני יודע שבמשרד האוצר יש הרבה מנכ"לים, כל ראש אגף הוא למעשה מנכ"ל בפני עצמו, אבל מבחינתי יש מנכ"ל אחד - מנכ"ל המשרד, ושמו רם בלינקוב".

לאחר שבמהלך קמפיין הבחירות שלו אמר ליברמן כי הוא "ישלח את החרדים יחד עם ביבי - על מריצה אחת, למזבלה טובה", הוא מדבר כעת על העברת "תקציב ממלכתי" שיהיה גם "מאוזן ואחראי", בתור המשימה הראשונה שלו בתפקיד.

עוד ציין השר כי ישיבות הנהלת המשרד יתקיימו בכל שבוע ביום שלישי בשעה .07:30 לפי דוברות המשרד, ליברמן "ביקש להקפיד על הזמנים".

נוסף על כך, השר קיים פגישת עבודה ראשונה עם נגיד בנק ישראל, עם יו"ר ההסתדרות ועם ראשי המגזר העסקי.

בפגישה, הוא הודיע על החזרת "השולחן העגול" בין כלל הנציגים, זאת מתוך כוונה, לדבריו, לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים הניצבים למשק הישראלי.

בכך, סימן ליברמן כי הוא רואה בהסתדרות שותפה. "אני כאן כדי להקשיב לאנשים שחיים פה יום־יום, רגע לפני תחילת דיוני התקציב", אמר.

"אני חושב שזה קריטי להגיע לתוכנית לייצוב המשק, כולל עסקת חבילה. אנחנו במצב מאוד מורכב מבחינת יוקר המחיה ומחירי הדיור. צריך לנהל את האירוע בצורה ממלכתית ואחראית", הוסיף.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בירך את ליברמן על כניסתו לתפקיד: "בראייה צופה פני עתיד, היציאה ממשבר הקורונה מחזירה אותנו להתמודדויו­ת הכה חשובות שעומדות בפני המשק - הגדלת הפריון, הקטנת איהשוויון והכנסת אוכלוסיות נוספות למעגל התעסוקה. למשק הישראלי יש פוטנציאל אדיר".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר־דוד, בירך גם הוא את ליברמן, וציין כי "ההסתדרות ושר האוצר חשובים כדי להוציא את ישראל מהשיתוק הכלכלי שנכפה עליה, ולהזניק תהליכים שתקועים כבר יותר משנתיים. נכונות הצדדים לשתף פעולה תאפשר לחזק את התעשייה המקומית, לקדם את מעמד האדם העובד ולהעלות את רמת החיים בארץ".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, ביקשו לייצר ודאות ולהחזיר את מובטלי הקורונה לעבודה.

בתוך כך, גם במשרד האנרגיה נערכו אתמול טקסי חילופי השרים, עם כניסתה לתפקיד של קארין אלהרר )יש עתיד( במקומו של יובל שטייניץ, שכיהן בתפקיד מאז מאי .2015

 ?? צילום: דוברות משרד האוצר ?? שר האוצר ליברמן, אתמול
צילום: דוברות משרד האוצר שר האוצר ליברמן, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel