Israel Hayom

הסוף למונופול: סלקום והוט יורשו למכור חשמל למשקי בית ולעסקים

כחלק מהרפורמה בחשמל, הכריזה סלקום על כניסתה לתחום ● בחברה מבטיחים חיסכון של יותר מ־%01 למשקי הבית ● בכוונת הוט להצטרף אליה, ולהגיש היום בקשה להיתר למכירת חשמל

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

סלקום וחברת "משק אנרגיה", העוסקת בתחום האנרגיה הירוקה, הכריזו אתמול על כניסתן לתחום אספקת החשמל ללקוחות פרטיים ועסקיים, זאת במסגרת מיזם משותף בשם "סלקום ."Energy

במסגרת הרפורמה שמובילה רשות החשמל, צפויה בעשור הקרוב מהפכה של ממש בתחום החשמל.

בשל כך, רוב החשמל שייוצר עד סוף העשור ייוצר על ידי חברות פרטיות ולא על ידי חברת החשמל. כרבע מהת חשמל יגיע מאנרגיה מתחדשת.

מרבית כלי הרכב שיימכרו בישראל צפויים להיות חשמליים או היברית דיים, וספקי החשמל יציעו פתרונות התייעלות אנרגטית והצעות ערך של חשמל משולבות עם תחומים אחרים.

במסגרת רפורמה זו, תהיה "סלקום "Energyy מהראשונות להיכנס לתת חום, בכפוף לקבלת רישיון לאספקת חשמל, ובכוונתה להציע שורה של הטת בות ללקוחות. החברה הגישה אתמול בקשה לקבלת רישיון חשמל.

לשם תחילת פעילות החברה, יש להתקין מונים חכמים בבתים, שמותת קנים על ידי חברת החשמל. במסגרת הפיילוט, הותקנו עד היום בישראל 40 אלף מונים חכמים. בחברה אומרים שהפריסה תואץ בצורה דרמטית, ובתוך זמן קצר יותקנו מאות אלפי מונים נות ספים. בחברת החשמל מתכוונים לפת רוס 200 אלף מונים חכמים בכל שנה.

עם זאת, מי שלא יהיה לו מונה חכם, לא יוכל להצטרף לחברה החדשה. כלות מר, "סלקום "Energyy תוכל לספק שית רות בהתאם למספר המונים בשוק ובהת תאם למועד שבו תקבל את הרישיון.

לפי הערכות, אלה שמחזיקים מונה חכם יוכלו להירשם לשירות בסוף חודש יולי, ולהצטרף לחברה החדשה בחודש ספטמבר. במקרה של תקלות, חברת החשמל תהיה האחראית להן.

ב"סלקום "Energyy אומרים כי משקי בית משלמים כיום בממוצע לחברת החשמל 4,000תכ שקלים בשנה, ולאחר הצטרפותם לחברה הם יוכלו ליהנות מחיסכון של עד 500 שקלים בשנה.

עסק בינוני, המשלם 50,000תכ שקת לים בממוצע בשנה, יוכל לחסוך עד 3,000 שקלים בשנה, ואילו עסק גדול, המשלם כיום כמיליון שקלים בשנה, יוכל לחסוך עד 50,000 שקלים בשנה.

נוסף על כך, בכוונת "סלקום "Energyy להציע ללקוחות ביתיים ולת עסקים קטנים שיצורפו לשירות בתות כנית הכוללת התחייבות לשנה, ערכת חשמל חכם במתנה בשווי 500 שקלים. הערכה כוללת שקעים חכמים וכן מתג

חכם לדוד החשמל הביתי, שיאפשרו לצרכן שליטה מלאה על צריכת החת שמל של המוצרים המחוברים לערכה, ניהול חכם מרחוק וכן קבלת מידע בנות גע להיסטוריית הצריכה ושיקוף עלות הפעלת המוצרים במונחי צריכה וכסף.

בכוונת החברה לאפשר לבעלי רכב חשמלי לקבל הטבות משמעותיות שית כללו, בין היתר, הנחות על התקנת עמדת טעינה ביתית והנחה בשימוש עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ.

בנוסף, לקוחות שיצטרפו לשירות אספקת החשמל של "סלקום" וגם לשית רות הטריפל של החברה, יקבלו הנחה נוספת בחשבון החשמל.

"סלקום "Energyy תעודד את לקות חותיה הביתיים והעסקיים להתקין מות צרי אנרגיה מתחדשת, ולכן בכוונתה להציע להם הנחה משמעותית בהתקנת פאנלים סולאריים.

גם קבוצת התקשורת הוט הודיעה על כניסתה לתחום, והיא צפויה להגיש היום לרשות החשמל בקשה לקבלת רישיון לאספקת חשמל, בהתאם לחוק משק החשמל והמדיניות אשר נקבע על ידי רשות החשמל לפתיחת מקטע האספקה לתחרות.

בתוך כך, החברה נמצאת בשלת בי היערכות מתקדמים, ועם קבלת הרישיון היא תחל באספקת ובמכירת חשמל עבור לקוחותיה.

בחברה אומרים כי במסגרת השלב הראשון של פתיחת מקטע האספקה לתחרות, הוט תפעל בהתאם להחלטות רשות החשמל ותספק שירותי חשמל לכמות מוגבלת של משקי בית.

 ??  ?? בניין חברת "סלקום"
בניין חברת "סלקום"
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? בניין חברת "הוט"
צילום: יהושע יוסף בניין חברת "הוט"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel