Israel Hayom

ראש העיר י-ם: "רוצים להגדיל את מספר התושבים החילונים והציונים־דתיים בבירה"

לדברי משה ליאון, הצהרתו מגיעה בגלל רצונו לחזק את "האוכלוסיות היצרניות ביותר" ● הוא ציין כי ברצונו להגיע 10,000־ל יחידות דיור בשנה ● "לשם כך, אנחנו עושים את כל המאמצים להורדת הביורוקרטי­ה לאפס"

- גלעד צוויק

עיריית ירושלים תגדיל את מספר תושבי העיר המשתייכים לאוכלוסייה החילונית והציונית־דתית, כך הצהיר אתמול ראש העירייה משה ליאון.

הדברים נאמרו אתמול במסגת רת הוועידה הלאומית לפינויתבינ­וי של מרכז הבנייה הישראלי שהתת קיימה בבירה, שבה השתתפו ראשי רשויות, יזמים ואנשי מקצוע מהמות בילים בענף ההתחדשות העירונית ובתחום הנדל"ן בכלל.

ראש העיר פתח את היום השני של הוועידה בכך שהצהיר בפני הנוכחים כי "ירושלים היא בירת ההזדמנויות של מדינת ישראל. זה הזמן להשקיע ולהאמין בעיר, בהת שקעות קטנות יחסית אפשר לעת שות כאן הרבה מאוד כסף. בסופו של דבר, המטרה שלי היא להגיע לירושלים חזקה. אני רוצה להגיע לגדול, ובשביל זה היא צריכה עוד ועוד תושבים".

המשנה ליועץ המשפת טי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, אמר בקבינט הערים המתחדשות: "אנחנו מדינה שהולכת ומצטות פפת בקצב מטורף. עד שנת 2040 צפויים להתגורר בה 16 מיליון בני אדם, וזה מספר שצריך להתמודד איתו. הכל מתחיל במילה ציפוף, ויש הרבה חסמים שצריך לטפל בהם. על מנת לאפשר ציפוף מבחית נת תשתיות תחבורה, כל הגורמים מבינים שצריך לקדם את המטרו כמה שיותר מהר".

לדברי קמיניץ, "גם אם לא יהיה קבינט דיור, יש הכרח בשיתוף פעות לה בין כלל משרדי הממשלה. אי אפשר לתכנן אלפי יחידות דיור ואי אפשר לקדם שיווקים של רשות מקרקעי ישראל בלי לפתור את הקת שיים בהיתרי הבנייה. אחד האתגת רים הראשונים של הממשלה החדשה יהיה לשקם את הקשר עם השלטון המקומי, שבעיניי הוא תוצאה של הקיפאון המשטרי. יש היום הרבה ראשי ערים שמסרבים להוציא היתת רים, מדובר בתופעה שמחייבת טית פול מיידי".

לטענת ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, "עד היום מדינת ישראל לא רק שלא קידמה התחדשות עירונית, אלא עשתה הכל כדי למנוע אותה".

נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, הוסיף: "אם ראש עיר מפסיד כסף על כל דירה שהוא בונה, איזה תמריץ יש לו לבנות? אנחנו חייבים שינוי בשיטת הארנונה שתתמרץ רשויות לבנות. תמ"א 38 היא לא תוכנית התחדשות עירונית, היא תוכנית להצלת חיי אדם.

"הכתובת על הקיר בענק. מומחים מדברים על ציפיות לרעידת אדמה שתפקוד את אזור ים המלח בעוצת מה .7.5 ביום שזה יקרה, גם בתים בגבעתיים יקרסו", אמר.

המשנה ליועמ"ש, עו"ד קמיניץ:

"אנחנו מדינה שהולכת ומצטופפת בקצב מטורף, ויש הרבה חסמים בנושא שצריך לטפל בהם"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? משה ליאון
צילום: אורן בן חקון משה ליאון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel