Israel Hayom

באמצע החיים

קיה פיקנטו, רב המכר של שוק הקטנות, עוברת מתיחת פנים עמוקה ● השיפור מקיף, אך התיבה האוטומטית הוחלפה ברובוטית חד מצמדית איטית

- אריאל אלסיבוני

יה פיקנטו הזכירה לנו את האמרה הלועזית הישנה, שאם זה לא שבור אל תנסה לתקן את זה. לא רק שהפיקנטו לא היתה שבורה, להפך, היא סיפור הצלחה. זו מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל כבר כמעט עשור, וכ־001 אלף יחידות ממנה נמכרו כאן, אך מה שקורה בישראל לא ממש מכתיב מדיניות של יצרני רכב, וגם מכונית מוצלחת ומצליחה מגיעה לפרקה ובאמצע החיים צריכה לעבור את הרענון הקבוע.

הבה נרעננה

אז בקיה יצאו במרץ למשימת העדכון של הפיקנטו. העיצוב הפך עדכני יותר, עם טיפול חדש לפגושים, גופי תאורה, שבכה קדמית ועוד. גם תא הנוסעים השתדרג, ויש כאן כעת גם מסך מולטימדיה גדול יותר, בין השאר. אם נעזוב את הצד הקוסמטי, יש כאן שיפור חשוב ברשימת אבזור הבטיחות המתקדם. לרשימה נוספה מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב, והיא חוברת ליכולת הבלימה האוטונומית עם זיהוי הולכי רגל. מה שאומר שאין כאן צורך יותר בהתקנה מקומית של מערכות כאלו או אחרות. אם כבר מחדשים, אז כמצוות העידן הזה, אפשר ורצוי לשפר את צריכת הדלק ולהפחית את פליטת המזהמים, וזה בדיוק מה שקיה עשו. בדיוק כמו ביונדאי ,i10 המיני התאומה מחברת האם, גם בפיקנטו יש מנוע שאמור להיות חדש לחלוטין )לטענת החברה( ותיבה רובוטית חד־מצמדית.

צעד קדימה

בכל הקשור לצריכת דלק, לוקחת יחידת ההנעה הזו צעד ברור קדימה. נתוני היצרן מדברים על 17.2 ק"מ/ל' שזה יפה מאוד, והם מזכים את הפיקנטו גם בציון ירוק משופר פלאים. העניין הוא שהתיבה הזו פוגעת בביצועים, וכאן אפשר לרשום צעד אחורה. אף שזה לא מדד חשוב בחיים האמיתיים, נתון התאוצה ל־001 קמ"ש איטי יותר בשלוש שניות לעומת הקודם, והוא מלמד משהו על אופייה של התיבה הזו.

למבחן התייצבה גרסת ה־TG בגימור עם קריצה ספורטיבית. הפיקנטו עושה את מה שהיא עושה טוב מאוד, היא נראית טוב, בנויה באופן סביר למחוזות המחיר הללו, ומציעה הרבה אבזור. היא מרגישה בוגרת, כמו שהרגישה תמיד, קצת נוקשה מדי על מהמורות בעיר, אבל מחזירה בתחושה של מכונית גדולה ממידותיה האמיתיות על הכביש המהיר. מה שפוגע בכל הקפיצה הזו קדימה, היא אותה תיבה אמורה. היא חלקה מאוד והאיטיות שלה לא באמת פוגמת בתחושה. אך אם רוצים קצת למהר, לעקוף או להאיץ, אז האיטיות שלה ברורה מאוד ומייצרת חוויה לא מרשימה, כזו שבהחלט פוגמת בחבילה הכללית המוצלחת כאמור.

זמן מבחן

תיבות רובוטיות חד־מצמדיות מהסגנון הזה לא נחלו הצלחה בישראל, ומסיבות טובות. גם מותגי ענק כמו טויוטה סבלו בשוק המקומי מצורת הפעולה של אותן תיבות. עכשיו קיה צריכה להתמודד עם אותה התיבה, עם אותו אופן פעולה ועם אותן תחושות לא טבעיות. אנחנו לא אהבנו את הצעד הזה, וההמלצה היא לנהוג ברכב לפני החלטת קנייה. המלצת הקנייה שלנו לפיקנטו כבר לא אוטומטית.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel