Israel Hayom

רצה עם הלב

בטוחה בעצמה, מרגישה טוב מאי פעם ובשיא הקריירה שלה, הזמרת נסרין קדרי חודרת גם לשוק הטיפוח ● על צבעים שמחברים אותה הביתה, השראה מוזיקלית והצהרה: "איפור גדול יותר מפוליטיקה"

- צביה בלום

פעם הראשונה שנסרין קדרי ניסתה להיראות עוצמתית, זה הסתיים בבכי. עד גיל 17 וחצי היא היתה יושבת ומביטה באמה המתאפרת מול המראה, מורחת על פניה את הצבעים החזקים כמקובל באיפור הלבנוני החם והכבד, ומתפעלת מהמראה שהתקבל. כשבגרה, החליטה לבדוק את העניין בעצמה. "בניסיון האיפור הראשון שלי מול מראה חצי שבורה בבית, תקעתי את המכחול הערבי בעין והתחלתי לצעוק ולבכות מרוב כאבים כי לא ידעתי איך להשתמש בו", היא משתפת. "ואז התחלתי להתאמן. מדי יום הייתי יושבת בחדר של אמא שלי, מורחת צללית על המכחול ומניחה מעל העין. כשאמא יצאה מהבית מאופרת היא היתה נראית עוצמתית, וגם אני רציתי להיראות ככה". זה הצליח?

"לא", צוחקת, "אבל אחר כך התחלתי לשים לב איך מתאפרים בסרטים, מה אום כולתום שמה בעיניים, ולמדתי. מאז אומרים לי שאני מאופרת נפלא".

מאז שזכתה בריאליטי "אייל גולן קורא לך", כידוע, נסרין הפכה לאחד השמות החמים - הן במצעדי הלהיטים והן במדורי הרכילות. עם כל שנה שעברה, ההערכה כלפיה גדלה בדיוק כמו הצלחת הקריירה שלה. לאחרונה היא השיקה שיתוף פעולה בתחום הקוסמטיקה, וזו הסיבה שנפגשנו כעת.

"ההורים שלי תמיד פרגנו לי", היא נזכרת כשאני מתעניינת בתמיכה שקיבלה מבית לאורך התקופה הנ"ל. "אם אני מרגישה טוב עם עצמי אמא שמחה בשבילי, ואני מצדי עושה רק דברים שלא יפגעו בהם. יש לי קשר מיוחד עם אמא שלי, היא נתנה לי הכל ואני קיבלתי את האופי שלה. סבתא שלי היתה מספרת שאמא שלי היתה נוהגת לרקוד ולעמוד על שולחנות בגן, לעשות רעש, שיבינו שהיא פה, ואני עשיתי אותו דבר בגן. לא הייתי נותנת לגננת להמשיך אם היא לא היתה מעלה אותי על השולחן, אומרת 'יאללה נסרין' וכולם היו מוחאים כפיים". עכשיו כשהעולם נפתח את מתכננת להופיע בחו"ל? "בקרוב יש לי הופעה בקהילה היהודית בניו יורק. לא מזמן הייתי בדובאי, הופעתי עם עידן רייכל ושרתי בעברית ובערבית. התגובות היו מדהימות. חזרתי עם תחושת סיפוק כי ייצגתי את המדינה שלי בכבוד". כשאני שואלת את נסרין איפה היא הכי היתה רוצה להופיע, היא רומזת על היחס שקיבלה אחינועם ניני לאחר ששרה בוותיקן, כבוד עצום עבור כל זמר, שרבים בישראל תפסו כבלתי הולם. "אני רוצה לשיר במגדל האופרה במצרים. ואני עוד אגיע לזה. אני אופיע גם בארצות ערביות עוינות, וגם אם יגידו לי לשיר 'אווה מריה' בכנסייה, אני אעשה את זה כי זו העבודה שלי. אני לא מסתכלת על פוליטיקה, אני רק רוצה לייצג את הארץ בכבוד, זה מה שמרגש אותי". סיפור בצבע

אך כאמור, מה שהכי מרגש את נסרין בשלב זה הוא שיתוף הפעולה שלה עם חברת הקוסמטיקה הבינלאומית ‪,Ofra Cosmetics‬ שיצרה את פלטת "חייאתי" - "HAYATI" )"חיים שלי"(, שכוללת צלליות, היילייטרים וברונזרים בגוונים חמים, כחלק מגלאם בוקס שבו תמצאו פריימר, תוחם, שפתון, מסקרה, ג'ל איילינר ופודרת בננה. "לא האמנתי כשסיפרו לי Ofra־ש רוצים לעשות שת"פ איתי", היא נזכרת בשמחה, "זו היתה התרגשות שאין לתאר כי יש לי חותם, עשיתי פה משהו, זה ילד שלי. כמו שיר שאני מוציאה עכשיו". איזו אמירה רציתם להביא בפלטה?

"קראתי לה 'חיים שלי' כי כל הצבעים שבחרתי לצלליות מספרים סיפור חיים שלי. הסגול העמוק בגוון יין מזכיר לי את אמא שלי ואיך נהגתי להתבונן בה שעות מול שידת האיפור. הזמרות הגדולות שהערצתי אהבו להתאפר בגוונים שזופים, זוהרים וחמים כמו החום סיינה שהכנסתי לפלטה, השוקולד והזהב. אלו צבעים שמחברים אותי הביתה". יש שיגידו שזה אמיץ להוציא בארץ פלטה עם כיתוב בערבית בתקופה הזו.

"באתי עם אג'נדה מסוימת. בבית אמא שלי לימדה אותי לחבר ולגשר בכל השפות כדי שירגישו אותי, וגם בשת"פ הזה אנחנו מנסים להעלות חיוך לכל אישה באשר היא. ערבייה, רוסייה, אמריקנית. לא צריך להיכנס לסטיגמות של כיתוב. זו פלטה שמדברת לכולם. לא חשבתי לעצמי 'חייאתי זה בערבית, האם יקבלו את זה?'. וזה מה שמחבר, שאני שוברת מוסכמות וגבולות, מסתכלת רק ישר, משוגעת בראש. גם בהופעות שלי הקהל מעורב, מכל המגזרים. אתיופים, מזרחים, אשכנזים. יש נשים חרדיות שבאות להופעות שלי ויש גם גברים חרדים שיושבים בשקט בצד, לא פוגעים באף אחד ואין

להם בעיה לשמוע את המוזיקה שלי". יכול להיות שהפלטה הזו תגיע גם לארצות ערב?

"בטח, איפור הוא גדול יותר מפוליטיקה. אף אחד לא יגיד 'בגלל נסרין אני לא אקנה את הפלטה'. אם המוצר טוב, זה לא ישנה".

על הפלטה עצמה מתנוסס כיתוב באנגלית ובערבית, אבל לא בעברית. מהחברה נמסר: Ofra" Cosmetic הוא מותג אמריקני, ולכן כל המוצרים שלו נושאים כיתובים בינלאומיים כי הם מופצים בעולם. לקולקציה של נסרין יש ביקוש גם באמירויות וכרגע המותג שוקל להפיצה שם, ולכן נוסף גם כיתוב בערבית שמהווה גשר תרבותי בין עמים ותקווה לשלום עם שכנינו ובתוכנו".

משקל ההצלחה

קדרי לא רק מאופרת נפלא, היא גם נראית נפלא. בשיער בלונדיני עם גלים רחבים ואיפור מזערי, היא מתרוצצת בביתה בזמן שהיא מנסה להוציא כל ממתק דיאטטי אפשרי מהארון )"את אוהבת פריכיות? זה עם שוקולד לבן"(, ולא קשה לראות שאין עליה גרם מיותר אחד של שומן. קדרי רזה, רזה מאוד, ואני בוחנת אותה ותוהה לפשר "המהפך" שעברה לאחרונה ושדובר עליו רבות. בראיונות ישנים סיפרה קדרי שהיא חשה בנוח עם הגוף שלה, ולכן המהפך הפתאומי הזה - מינוס 20 קילו וטיפולים קוסמטיים שהעניקו לה, בין השאר, עצמות לחיים בולטות ושפתיים נפוחות יותר באמצע הקריירה המצליחה גם ככה שלה - היה די מפתיע. "רציתי להרגיש יותר טוב עם עצמי", היא שולפת את התשובה הקבועה של כל האנשים שאי פעם הורידו במשקל, "הייתי מרוצה מהגוף שלי כמלאה, היה לי אובר ביטחון ואף פעם לא השוויתי את עצמי לאחרות, אבל אמרתי לעצמי שאני כבר לא ילדה וצריכה לשמור על הבריאות. לפני שרזיתי היה לי קשה על הבמה".

נסרין ציינה בפתיחות את המשקל המקסימלי שאליו הגיעה, אבל איש היח"צ שליווה אותה מיהר לבטל את המספר מהרקורד, סוד כמוס. האמת היא שבכלל לא מדובר במשקל מפלצתי או מרתיע, ואם כבר - חשיפה כזאת יכולה לתת השראה לאינספור נשים ונערות שמעריצות אותה ורוצות ללכת בדרכה, אבל כנראה שלא באנו לדבר על הישגים, לא כאלה בכל אופן.

"אני אוהבת שינויים", מתוודה קדרי, "מגיל קטן למדתי לעשות מה שאני רוצה בלי לחשוב פעמיים, כי אחרת לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי. אני אף פעם לא חושבת 'מה יגידו'. פעם אני עם שיער בלונדיני ופעם שחור".

"מגיל קטן למדתי לעשות כל דבר שאני רוצה בלי לחשוב פעמיים, כי אחרת לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי"

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel