Israel Hayom

"הלב דפק על "200

חמש שנים אחרי שסיימה לימודי משחק, שירן הוברמן משחקת במחזמר ע"פ שירי עידן רייכל וב"בוסתן ספרדי", ומיום חמישי היא תחלוק במה בהבימה עם שתי ענקיות: ליא קניג ומיקי קם

- מאיה כהן

חמש שנים חלפו מאז שסיימה שירן הוברמן (28) את לימודיה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין. מאז הספיקה לשחק בהצגות ילדים, להיבחר לשחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי התיאטרון לילדים ולנוער, לשחק בשתי הצגות בתיאטרון בית ליסין וגם באופרה של יוני רכטר עם הפילהרמוני­ת )"מעשה בשלושה אגוזים"(, ואף החלה להריץ מופע יחיד שמשלב סטנד־אפ וחיקויים.

ואז הגיע טלפון מתיאטרון הבימה, עם הצעה לשחק בהצגה לצד ליא קניג ומיקי קם. ההצגה "זאקופנה שלי - בהשראת סיפורי שלום עליכם" תעלה מחרתיים, יום חמישי. במרכז המחזה, שכתבה אורי אגוז וביים רועי הורוביץ, מפגש בין־דורי של שלוש נשים ,1911־ב שמתמודדות עם בעלים פטריארכלים באמצעות חברות בין נשים.

"כשהזמינו אותי לקריאה הראשונה ואמרו לי שזה עם מיקי קם וליא קניג, הלב שלי דפק על ,"200 היא נזכרת בחיוך. "חשבתי איך אני נכנסת לחדר, איפה אני אשב בשולחן. ניסיתי להיות קולית אבל מאוד התרגשתי מעצם הרעיון של לשבת איתן באותו חדר. מצאתי את עצמי עושה את הטקסטים כשתוך כדי בראש שלי מתרוצצות מחשבות כמו 'זה באמת קורה? אני באמת נמצאת אצל ליא קניג בבית ועושה חזרות? היא באמת מככבת בסטורי שלי, ועושה לי שיעורים ביידיש? אז כן, זה קרה, ואני מכירה תודה על זה. מצאתי את עצמי בשיחות עם ליא קניג ועם מיקי קם על החיים, וזה היה מצחיק ומרגש ופשוט חגיגה. זו זכות ומתנה גדולה".

לדברי הוברמן, "במרכז המחזה יש שלוש נשים בגילים שונים שנפגשות בעיירת מרפא. אני מגלמת את הינדה שמגיעה לשם להתרפא ממחלת עצבים. הינדה נשואה לאיש מבוגר, בן ,90 שהכיר אותה כשהוא בא לקנות פרחים להלוויית אשתו. כשהיא מגיעה לזאקופנה היא מתאהבת בבחור פולני וזה מסתבך, כי כולן רוצות אותו. אז אני וליא קניג רבות על בחור", צוחקת.

בימים אלה היא משחקת גם במחזמר שמבוסס על שירי עידן רייכל, "חלומות של אחרים", שעלה בתיאטרון השעה, ומפציעה על המסך הקטן בהפסקת הפרסומות. כמו כן היא משחקת בהפקה המחודשת של "בוסתן ספרדי" בהבימה.

"אין ספק שאני נמצאת כרגע במקום מאוד נעים, ואני מודה על כך, אבל זה לחלוטין רק עוד שלב מבחינתי", אומרת הוברמן. "אני לא יודעת אם קיימת תחושת סיפוק בתחום הזה. זה תחום שאת תמיד דרוכה בו. זה מאוד מרגש להיות בתיאטרון גדול ולשחק לצד אושיות תיאטרון שגדלתי עליהן". מה החלום שלך? "בסופו של דבר אני רוצה ליצור ולהיות חלק מהיצירה שלי, כמו, למשל, ברברה סטרייסנד שגם הפיקה סרטים שהיא שיחקה בהם, או בט מידלר שגם העלתה מופעי יחיד. לשלב משחק עם מוזיקה ועם החוויות שלי - זה החלום. אם ייצא לי לעשות 'מצחיקונת' משלי - זה יהיה מדהים. טלוויזיה וקולנוע גם מעניינים אותי. השתתפתי בסדרות כמו 'משיח' ו'על הספקטרום', ויש עוד כמה פרויקטים שאני מחכה לתשובות לגביהם".

 ?? צילום: אור דנון ?? הוברמן )משמאל( עם קניג וקם ב"זאקופנה שלי"
צילום: אור דנון הוברמן )משמאל( עם קניג וקם ב"זאקופנה שלי"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel