Israel Hayom

אני תמיד נשאר אני

ארץ נהדרת )פרק סיום העונה ה ,(18 קשת, 21:25

- ניר וולף עובר מסך

אתמול נפל דבר ב"ארץ נהדרת". אחת מהדמויות הכי חבוטות בתולדות התוכנית קיבלה שדרוג לראשות הממשלה. "חברים, באנו בטוב", הכריז אמש החיקוי של נפתלי בנט, ואז נחבט שוב בשחזור ההצבעה. "אני נשבע, אבל לא כמו שנשבעתי לא לשבת עם לפיד ועבאס", אמר זרחו/בנט.

להזכירכם, מי שגילם תחילה את בנט היה טל פרידמן, וזאת היתה דמות אחרת לגמרי. שונה ומגוונת ברמות שרק פרידמן מיומן להגיע אליהן. כשפרידמן עזב, התפקיד הועבר אל ערן זרחוביץ' שלקח את בנט למחוזות אחרים. הוא עשה אותו כל כך טוב ועמוק עד שהדמות קיבלה חיים משלה והשתלטה על הפרסונה הציבורית של הפוליטיקאי עצמו.

החיקוי של זרחו מעצים תכונות ילדותיות אצל בנט עד למצב שהוא ישב באולפן, אחרי ניצחונה של נטע באירוויזיו­ן, עם בתי תפילין כמו קוקיות על הקרחת; בנט של "ארץ נהדרת" מתנהג כמו מדריך בבני עקיבא, מתבכיין בלי הפסקה, חוטף מכל הכיוונים אך סופג הכל בכניעה, ותמיד כאילו נאבק בעצמו ובסביבתו כדי להיראות בוגר, סמכותי, קשוח ורציני. בקיצור, ילד כאפות עם קאצ'פרייז "די כבר", שמופנה לעבר הבריונים שמציקים.

בסבב הראשון של הבחירות זה התנקם בו. בנט רצה אז להיות שר הביטחון, לכאורה אדם רציני שצריך להילחם בחמאס, אבל "ארץ נהדרת" הציגו אותו כילד מטורף שמשחק בחיילי צעצוע ובפנטזיות צבאיות. "ארץ נהדרת, תקפצו לי", כתב בנט האמיתי בפייסבוק אחרי אותו מערכון במארס .2019 "תיארו אותי כמג'נון כי אני רוצה לנצח את הטרור בעזה. ארץ נהדרת עושים הכל כדי להחליש את ישראל מנטלית".

כעבור חודש בנט לא עבר את אחוז החסימה. עד כמה יש לזה קשר - תחליטו לבד, אבל אין ספק שהדמות הילדותית הזו פגעה בבנט. היו שהשוו את זה לצורה שבה מחקו "החרצופים" את דן מרידור בשנות התשעים. "זה לא מקרה שבנט תמיד עולה בסקרים כש'ארץ נהדרת' בפגרה, ויורד כשהוא הופך להיות זרחוביץ'", אבחן לפני חצי שנה לא אחר מאשר יאיר לפיד.

אז בואו לא נתבלבל, עם כל ההשפעה העצומה של "ארץ", בסופו של דבר מי שקובע את סדר היום אלה הפוליטיקאי­ם, אמירותיהם ומעשיהם. החיקויים לרוב נוהגים להבליט תכונה מסוימת, שהיא לאו־דווקא כזו שפוליטיקאי ישוויץ בה. אם ביבי של מריאנו מצטייר כתחמן, הרי שאצל בנט היה נוח להתעכב על היותו ילדותי.

כשמסתכלים על אסופת החיקויים של התוכנית, אפשר למצוא דמויות פארודיות כמו מירי רגב ונתניהו, לצד חיקויים רגילים כמו לפיד, גנץ, סער וכו'. אולם בנט הוא חיקוי מסוג אחר. חיקוי מרושע, עוקצני וקטנוני, שהפך פופולרי בצורה חסרת תקדים, ולכן גם הדמות של זרחוביץ' כמעט לא השתנתה לאורך השנים.

הפופולריות העצומה של הדמות עזרה לנרמל עבור חלק מהישראלים את היותו ראש ממשלה עם דעות שלא תמיד תאמו את האג'נדה שלהם, ועוד אחד כזה שלא קיבל את תמיכת העם בקלפי. "תודה למברכים", כתב שלשום זרחוביץ' ברשתות החברתיות, והתחושה הרווחת היתה שהוא קיבל יותר ברכות מראש הממשלה עצמו.

האם זה אומר שמעכשיו והלאה יזכה החיקוי בתכונות אחרות? הרי "ילד הכאפות" הוא היום האיש הכי חזק במדינה, ועמדת הכוח הזאת אמורה לכאורה להוציא מדמותו צדדים שלא הכרנו עד כה. או שזה בדיוק הפוכה. בנט יישאר בנט, וכנראה ש"ארץ" תישאר אותה ה"ארץ" גם בעונתה הבאה.

 ??  ?? "ארץ נהדרת". עוד מאותו הדבר
"ארץ נהדרת". עוד מאותו הדבר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel